Genel Bilgi
Kod | PF725 |
Ad | Kamu Gelirleri Politikası |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MELEK AKDOĞAN GEDİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste kamu kesiminin gelir tarafıyla ilgili temel kavramların ve ilişkilerin ele alınmasını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Bu derste Vergi teorisi ve temel kavramlar ,Etkin ve optimal vergileme, Vergi yansıması ve gelir dağılımı, Kayıt dışı ekonomi ,Vergi reform alternatifleri.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Dökmen, G. (2012). KAMU HARCAMALARI VE KAMU GELİRLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ: PANEL NEDENSELLİK ANALİZİ. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 27(2), 115-143.
Notlar
Arısoy, İ., & Ünlükaplan, İ. (2010). Türkiye’de mali açıkların sürdürülebilirliği ile kamu gelirleri ve harcamaları ilişkisinin analizi. Maliye Dergisi, 159, 444-462.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kamu gelirleriyle ilgili temel kavramları açıklar |
ÖÇ02 | İyi bir vergi sisteminin nasıl olması gerektiği konusunda analiz yapar |
ÖÇ03 | Etkin ve optimal vergilerin özellikleri sıralar |
ÖÇ04 | Vergi yansımasını etkileyen değişkenlerin neler olduğunu açıklar |
ÖÇ05 | Vergi reform alternatifleri hakkında bilgi sahibi olarak, bu konuda analizler yapar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kamu ekonomisi ve kamu maliyesi ile ilgili nitelikli ve ileri düzey bilgilere sahiptir. | 3 |
PÖÇ02 | Belirsiz | Maliye alanı ile ilgili kuramsal bilgileri analiz edebilir ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak farklı kaynaklardan veri toplar, yorumlar ve /veya analiz eder | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olarak, mesleki alanda bu bilgileri kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sayısal ve istatistiki verileri toplar, analizi ve yorumunu yapar, raporlar | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır, çıktı üretir | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler, değerlendirir ve kendini sürekli yeniler | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mali olaylara ilişkin hukuki düzenlemelerin farkındadır ve mevzuat değerlendirmesi yapar | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade eder | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maliye bilim alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranır | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş: Vergilemeye İlişkin Kavramlar ve Vergilerin Sınıflandırması | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | İyi Bir Vergi Sisteminde Bulunması Gereken Özellikler | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Vergi Yansıması Analizi | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Vergileme ve İktisadi Etkinlik | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Optimal Vergileme | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Gelir Dağılımı ve Vergileme | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Kişisel Gelirin Vergilendirilmesi | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Kurumlar Vergisi ve İktisadi Analizi | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Tüketimin Vergilendirilmesi ve İktisadi Analizi | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Sermaye Vergileri ve İktisadi Analizi | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Vergi Harcamaları | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Vergi Sisteminin Basitliği ve Uyum Maliyetleri | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Kayıt dışı Ekonomi ve Vergiden Kaçınma | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Vergi Reform Alternatifleri ve Analizi | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |