Genel Bilgi
Kod | PF724 |
Ad | Bütçe |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi İSMAİL GÜNEŞ |
Dersin Amacı / Hedefi
Bütçenin niteliği ve işlevleri , ilke ve sistemleri ,yasal yapısı ve denetimi teorik düzeyde ele alınarak Türkiyedeki bütçe uygulamalarını değerlendirmek dersin temel amacıdır.
Dersin İçeriği
Bu derste Bütçe kavramı ve özellikleri, Bütçenin temel niteliği ve işlevleri, Bütçenin tarihsel gelişimi, Bütçe ilkeleri; genellik ve birlik ilkesi, Bütçe ilkeleri; denklik, denklik ile ilgili kuramlar, Geleneksel bütçe sistemi ve özellikleri, Performans bütçe sistemi, Planlama-programlama bütçe sistemi, Sıfır tabanlı bütçeleme sistemi, Türkiyede bütçenin hazırlanması. Bütçenin yürütülüp uygulanması, Bütçenin kapatılması ve denetim konuları işlenmektedir
Dersin Ön Koşulu
There is no prerequisite for this course.
Kaynaklar
Nihat Edizdoğan-Özhan Çetinkaya, Kamu Bütçesi
Notlar
Kamu Bütçesi Prof. Dr. Figen Altuğ
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bütçenin kamu ekonomisindeki işlevini ve önemini kavrar. |
ÖÇ02 | Bütçe teorisini öğrenir ve Türkiyedeki bütçe süreci hakkında değerlendirme yapabilme yeteneği kazanır. |
ÖÇ03 | Farklı bütçe sistemlerini analiz eder |
ÖÇ04 | Bütçe harcamalarının sınıflandırmasını analiz eder |
ÖÇ05 | Türkiye'de ve dünyada bütçeleme ile ilgili kavramları açıklar |
ÖÇ06 | Devlet bütçe rakamlarını analiz etmek, |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kamu ekonomisi ve kamu maliyesi ile ilgili nitelikli ve ileri düzey bilgilere sahiptir. | |
PÖÇ02 | Belirsiz | Maliye alanı ile ilgili kuramsal bilgileri analiz edebilir ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak farklı kaynaklardan veri toplar, yorumlar ve /veya analiz eder | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olarak, mesleki alanda bu bilgileri kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sayısal ve istatistiki verileri toplar, analizi ve yorumunu yapar, raporlar | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır, çıktı üretir | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler, değerlendirir ve kendini sürekli yeniler | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mali olaylara ilişkin hukuki düzenlemelerin farkındadır ve mevzuat değerlendirmesi yapar | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade eder | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maliye bilim alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranır | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bütçe tanımı ve Tarihçesi | İlgili kitap ve makale bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Bütçe İlkeleri | İlgili kitap ve makale bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Bütçe İlkeleri 2 | İlgili kitap ve makale bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | ÖZel, Düzenleyici Kuurluş Bütçeleri | İlgili kitap ve makale bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Sosyal Güvenlik, Yerel Yönetim Bütçeleri | İlgili kitap ve makale bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Diğer Bütçeler | İlgili kitap ve makale bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Geleneksel Bütçe Sistemi | İlgili kitap ve makale bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Modern Bütçe Sistemi | İlgili kitap ve makale bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Modern Bütçe Sistemi 2 | Derse gelmeden konuları okuyunuz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Sosyal Bütçe | İlgili kitap ve makale bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Katılımcı Bütçe | İlgili kitap ve makale bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Katılımcı Bütçe 2 | İlgili kitap ve makale bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Yeşil Bütçe | İlgili kitap ve makale bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Cinsiyet TAbanlı Bütçe | İlgili kitap ve makale bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |