Genel Bilgi
Kod | PF744 |
Ad | Hazine ve Kamu Finansmanı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ZUHAL ERGEN |
Dersin Amacı / Hedefi
Geçmişten günümüze en kadim kurum olarak kabul edilen Devlet kurumunun mali yönünü Hazine temsil eder. Devlet tek bir tüzel kişilik olduğu için bakanlıkların ayrı tüzel kişilikleri yoktur. Dolayısıyla bu kurumların kendi başlarına taşınmaz mal sahibi olmaları, kendi adlarına borçlanmaları mümkün değildir. Devletin tüm taşınmaz hatta taşınır tüm mallarının sahibi ve devlet adına borçlanmanın yetkilisi Hazine kurumudur.
Dersin İçeriği
Devlet, Bütçe ve Borç Kavramları, mali kurumlar ve işlevleri, hazine, kamu açıklar, kamu finasmanı, borç yönetimi
Dersin Ön Koşulu
ön koşul yok
Kaynaklar
Hazine: Nakit Borç Ve Risk Yönetimi, Dr. Hakkı KARATAŞ, Gaz, Kitabevi1. Baskı, Ankara, 2019. Teoride Ve uygulamada Hazine, Editörler; H. EGELİ, H. TANDIRCIOĞLU, Kitapana Yayınevi,İzmir, 2016. Hazine Ve Kamu FinansmanıDevlet Neden Ve Nasıl Borçlanır, Yetkin Yayınları, Hakan Özyıldız, Ankara 2020.
Notlar
Hazine: Nakit Borç Ve Risk Yönetimi, Dr. Hakkı KARATAŞ, Gaz, Kitabevi1. Baskı, Ankara, 2019. Teoride Ve uygulamada Hazine, Editörler; H. EGELİ, H. TANDIRCIOĞLU, Kitapana Yayınevi,İzmir, 2016. Hazine Ve Kamu FinansmanıDevlet Neden Ve Nasıl Borçlanır, Yetkin Yayınları, Hakan Özyıldız, Ankara 2020.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Devlet, bütçe ve borç kavramlarını öğrenir |
ÖÇ02 | Bütçe dengesini analiz eder |
ÖÇ03 | Bütçe unsurlarını sıralar. |
ÖÇ04 | Bütçe hakkı kavramını açıklar ve yorumlar. |
ÖÇ05 | Türkiyedeki mali kurumları bilir |
ÖÇ06 | Kamu açıklarını analiz eder. |
ÖÇ07 | kamu finansman yöntemlerini anlatır ve irdeler. |
ÖÇ08 | iç borçlanma enstrümanlarını bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kamu ekonomisi ve kamu maliyesi ile ilgili nitelikli ve ileri düzey bilgilere sahiptir. | 3 |
PÖÇ02 | Belirsiz | Maliye alanı ile ilgili kuramsal bilgileri analiz edebilir ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak farklı kaynaklardan veri toplar, yorumlar ve /veya analiz eder | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olarak, mesleki alanda bu bilgileri kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sayısal ve istatistiki verileri toplar, analizi ve yorumunu yapar, raporlar | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır, çıktı üretir | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler, değerlendirir ve kendini sürekli yeniler | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mali olaylara ilişkin hukuki düzenlemelerin farkındadır ve mevzuat değerlendirmesi yapar | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade eder | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maliye bilim alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranır | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Devlet, Bütçe ve Borç Kavramları | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Bütçe ve Borç Kavramları | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Kamu Mali Kurumları | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Kamu Mali Kurumlarının İşlevleri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Kamu Açıkları Ve Açık Finansmanının Ekonomik Etkileri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Kamu Borç Yönetimine Giriş | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Borç Ve Risk Yönetiminin Temel Kavramlar | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | sınav çalışması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İç Borçlanma: Hazine Borçlanması, İhaleler, Piyasaların Yapısı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Kamunun Dış Finansmanı, Dış Borç Stoku Ve Ülke Riski | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Kamu Borçlanması | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Kamu Borç stokunun Analizi I | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | kamu borç stokunun analizi II | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | borçlanma limitleri I | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | borçlanma limitleri II | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav çalışması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav çalışması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |