Genel Bilgi
Kod | PF743 |
Ad | Kamu Mali Yönetimi ve Denetimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ZUHAL ERGEN |
Dersin Amacı / Hedefi
Türkiye'de kamu mali yönetimin içeriği, aktörleri ve yapısı hakkında ayrıntılı bir analiz yapmak amaçlanmaktadır. Ayrıca Türkiye'de bütçe denetimi sürecini araştırarak ve tartışmak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Toplumun kamusal nitelikli ihtiyaçlarının karşılanması için gerçekleştirilen mali olayların organize edilmesi olarak da tanımlanan kamu mali yönetimi, bütçe sistemi, kamu muhasebesi ve mali denetim konuları ile bu alanlardaki gelişmeleri, kapsamaktadır.
Dersin Ön Koşulu
ön koşul yok
Kaynaklar
5018 sayılı KMYKK, Bütçe Hukuku; Öner, Kesik, Erdoğan. Kamu Bütçesi; F. Altuğ.
Notlar
Devlet Bütçesi; Kamil Tüğen,
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Türkiye'de kamu mali yönetimini genişlemesine ele alabilir. |
ÖÇ02 | Kamu mali yönetiminin unsurlarını ve işleyişlerini öğrenir |
ÖÇ03 | Bütçe süreci ile ilgili güncel uygulamaları değerlendirme yeteneği kazanır. |
ÖÇ04 | Bütçe konusunda ulular arası uygulamaları inceleyerek konu ile ilgili vizyon sahibi olur |
ÖÇ05 | Denetim kavramı ve metodolojisi hakkında yorum yapar. |
ÖÇ06 | Kamu mali denetimin önemi ve fonksiyonları hakkında bilgi sahibidir. |
ÖÇ07 | Türkiye’deki kamu mali denetim birimlerinin görev ve yetkilerini öğrenir. |
ÖÇ08 | Gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde kamu mali denetiminin yapısı hakkında yorum yapar. |
ÖÇ09 | Kamusal faaliyetler sonucunda ortaya çıkan kamu zararını tanımlar. |
ÖÇ10 | Ortaya çıkan kamu zararının kanunlar karşısında nasıl tazmin edileceğini bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kamu ekonomisi ve kamu maliyesi ile ilgili nitelikli ve ileri düzey bilgilere sahiptir. | 4 |
PÖÇ02 | Belirsiz | Maliye alanı ile ilgili kuramsal bilgileri analiz edebilir ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak farklı kaynaklardan veri toplar, yorumlar ve /veya analiz eder | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olarak, mesleki alanda bu bilgileri kullanır. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sayısal ve istatistiki verileri toplar, analizi ve yorumunu yapar, raporlar | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır, çıktı üretir | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler, değerlendirir ve kendini sürekli yeniler | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mali olaylara ilişkin hukuki düzenlemelerin farkındadır ve mevzuat değerlendirmesi yapar | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade eder | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maliye bilim alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranır | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kamu Mali Yönetimin Genel ilkeleri | İlgili kitap ve makale bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Yeni Kamu Mali Yönetimi anlayışının öne çıkan ilkeleri | İlgili kitap ve makale bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Türkiye'de kamu mali yönetimi ve kuruluşları | İlgili kitap ve makale bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Merkezi Yönetim Kapsamındaki Kuruluşlar | İlgili kitap ve makale bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Sosyal Güvenlik Kuruluşları, Yerel Yönetimler, Kamu İktisadi Teşebbüsleri | İlgili kitap ve makale bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Döner Sermayeli İşletmeler, Bütçe Dışı Fonlar | İlgili kitap ve makale bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
7 | Kamu Mali Yönetiminde Yer Alan Aktörler | İlgili kitap ve makale bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Bakanlıklar | İlgili kitap ve makale bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Kamu Mali Yönetiminde Çok yıllı Bütçeleme | İlgili kitap ve makale bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | PEBS ve Analitik Bütçe Sınıflandırmasına Giriş | İlgili kitap ve makale bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Grup Çalışması |
12 | Performans Esaslı Bütçe Sistemi | İlgili kitap ve makale bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Bütçenin Hazırlanması | İlgili kitap ve makale bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Bütçenin uygulanması | İlgili kitap ve makale bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Bütçenin Denetimi | İlgili kitap ve makale bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |