PF819 Kamu Alacaklarının Takip ve Tahsil Usulü

8 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PF819
Ad Kamu Alacaklarının Takip ve Tahsil Usulü
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. NESLİHAN COŞKUN KARADAĞ


Dersin Amacı / Hedefi

Kamu hizmetlerinin finansmanında temel gelir kaynağı olan vergilerin vadesinde tahsilin güvence altına alınması, ödenmediği taktirde tahsilini sağlama yöntem ve usullerini mevzuat, uygulamalar ve yargı kararları çerçevesinde değerlendirilmesini amaçlar.

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında Amme Alacaklarının Tahsilinde Görevli Mahkemeler, Tahsil Dairesi Bulunmayan İl Özel İdaresi Alacaklarının Tahsili, 6183 Sayılı Kanunda, 5766 Sayılı Yasa İle Yapılan Son Değişiklikler, Belediye ve İl Özel İdarelerinin Malvarlıklarının Haczi, Amme Alacaklarının Tahsiline Yönelik Menkul ve Gayrimenkullerin Satışı, Şirketlerden Alınmayan Amme Alacakları İçin Ortaklara Başvurulması, Amme Alacaklarının Tahsilinde Tebligat, Üçüncü Şahıs Elinde Haczedilen Mallara Karşı İstihkak İddiası, İflasın Ertelenmesinin Kamu Alacaklarına Etkisi, Banka ve Fon Alacaklarının 6183 Sayılı Yasa Gereği Tahsili, Amme Alacaklarında Konkordatonun Zaruri Olmayışı, Tahsil Zamanaşımı ve Kesilmesi konular incelenecektir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Adnan Gerçek, Kamu Alacaklarının Tahsil Hukuku, Ekin Yayınevi 2017 Ağustos

Notlar

Ders içinde incelenen yargı kararları, sirküler ve özelgeler ile diğer makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Amme alacaklarının hukuki niteliğini kavrar
ÖÇ02 Kamu alacaklarının kapsamını bilir
ÖÇ03 Kamu alacaklarının korunması gereğini bilir ve açıklar
ÖÇ04 Kamu alacaklarının koruma yöntemlerini sıralar ve açıklar
ÖÇ05 Kamu alacaklarının koruma yöntemlerinin etkinliğini analiz eder.
ÖÇ06 Kamu alacaklarının tahsil usullerini açıklar ve değerlendirir.
ÖÇ07 Kamu alacaklarının zorla tahsil yöntemlerini kanunen açıklar
ÖÇ08 Kamu alacaklarının zorla tahsil yöntemlerini yargı kararlarıyla irdeler
ÖÇ09 Kamu alacaklarının zorla tahsilinin sonuçlarını analiz eder.
ÖÇ10 Normal yollarla tahsil ile cebri icra yoluyla tahsil arasında sonuç değerlendirmesi yapar.
ÖÇ11 Cebren tahsilatın kişisel, toplumsal ve mali yönden etkilerini analiz eder.
ÖÇ12 Kamu alacaklarının güvence altına alınması ve cebren tahsilinin etkilerini analiz eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Belirsiz Alanla ilgili temel kavramsal bilgilere, kuramsal ve uygulama açısından aralarındaki ilişkiyi kavrayacak şekilde sahiptir.
PÖÇ02 Belirsiz Kamu ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu uzman ve araştırmacılarda olması gereken ileri düzeyde maliye teorisi, mali hukuk, mali iktisat, bütçe ve mali planlama bilgilerini yorumlayabilir ve kullanabilir. 5
PÖÇ03 Belirsiz Maliye alanındaki güncel gelişmeleri ve hazırladığı çalışmaları, alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir. 2
PÖÇ04 Belirsiz Maliye alanında karşılaşılan sorunları alanından ve farklı disiplinlerden elde ettiği bilgilerle sentezleyerek çözümleyebilir ve sonuçlarını değerlendirebilir. 3
PÖÇ05 Belirsiz Maliye alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir ve yayımlayabilir. 2
PÖÇ06 Belirsiz Alanı İle ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. 4
PÖÇ07 Belirsiz Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. 2
PÖÇ08 Belirsiz Alanına dair temel kuramlara hakim olma ve bilgilerden yola çıkarak akademik kurallara uygun eserler hazırlama bilgisine sahiptir. 4
PÖÇ09 Belirsiz Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ10 Belirsiz Sosyal haklar, çevre koruma, kalite ve kültürel değerler ile, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
PÖÇ11 Belirsiz Ekonomik ve mali sorunlara karşı uygulanabilecek politika önerilerini maliye politikası(gelir, harcama ve borçlanma) bağlamında analiz ederek çözüm önerileri sunar. 3
PÖÇ12 Belirsiz Alanı ile ilgili en az bir yabancı dili etkin şekilde kullanma ve yabancı literatürü takip etme beceresine sahiptir. 1
PÖÇ13 Belirsiz Vergilendirme süreciyle ilgili sahip olduğu teorik ve hukuki bilgileri kullanarak, vergi sistemlerinin işleyişini analiz edebilir ve farklı sistemlerin karşılaştırmasını yaparak yorumlayabilir. 5
PÖÇ14 Belirsiz Küreselleşme sürecinde kamu kesiminin iktisadi hayattaki rolünün farkında olarak, uluslararası mali problemlere karşı çözüm önerileri geliştirebilir.
PÖÇ15 Belirsiz Çalışma yaptığı alanla ilgili örgüt/kurum için vizyon ve hedef belirler.
PÖÇ16 Belirsiz Alanı ile ilgili bir projede yürütücü yada katılımcı olarak uygun sorumluluklar yüklenir. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 6183 sayılı kanun ve amacı geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Kamu alacağı kavramı ve kapsamı geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Kamu alacaklarının güvence altına alınması gereği ve yöntemleri geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 teminat, İhtiyati haciz, ihtiyati tahakkuk ve özellikli durumlar geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 diğer koruma önlemleri geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 güvence altına almaya yönelik yargı kararları ve analizi geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Kamu alacaklarının tahsili ve yetkilendirme geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 ara sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Kamu Alacaklarının zorla tahsili geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Teminatın paraya çevrilmesi ve haciz yoluyla tahsil geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Hacizde usul geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Haczedilen mallar ve paraya çevirme geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Konkordato yoluyla tahsil geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Tahsil ve zorla tahsil aşamasında ortaya çıkan uyuşmazlıklar 1 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
15 Tahsil ve zorla tahsil aşamasında ortaya çıkan uyuşmazlıklar 2 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
16 Final sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Final sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 4 8
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 212
Toplam İş Yükü / 25 (s) 8,48
AKTS 8 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.05.2024 11:28