Genel Bilgi
Kod | İKT706 |
Ad | Kalkınma Ekonomisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ALMILA BURGAÇ ÇİL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Gelişmiş ve gelişmekte olan ülkeler arasındaki temel farklılıkların anlaşılması, kalkınmanın bileşenlerinin ayırdedilmesi yeteneğinin kazandırılması. Dünya ekonomisine bütüncü bir bakışın yakalanması
Dersin İçeriği
Kalkınma İktisadının teorik çerçevesi ve kalkınma iktisadı kavramının dayandığı kavramsal ve düşünsel yapının gelişim süreci incelenecek olup, kalkınma İktisadında ortaya çıkan teorik ve kavramsal farklılıkları iktisattaki farklı yönelimler odağında öğrenilerek ortaya çıkan kalkınma sorunlarının irdelenip araştırılma yeteneğinin elde edilmesi
Dersin Ön Koşulu
Herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Kalkınma İktisadı: Yükselişi ve Gerilemesi Araştırma İnceleme Derleyen Fikret Şenses İletişim Yayınları, 2014
Notlar
Köse, A. H., Şenses, F., & Yeldan, E. (2003). İktisadi Kalkınma, Kriz ve İstikrar. İletişim Yayınları, İstanbul.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak model kurma, çözme ve yorumlama. |
ÖÇ02 | Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, yorumlama, değerlendirme ve sentez yapma becerisi elde edinebilmek. |
ÖÇ03 | Ülkelerin kalkınma farklılıklarının nedenlerini analiz edebilir. |
ÖÇ04 | Sürdürülebilir kalkınma için politikaları oluşturur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilimi uzmanlık bilgisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Önemli bağımsız ve özgün araştırmaları yürütmek için yeterli iktisat bilimi uzmanlığı bilgisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşsizlik, enflasyon, cari açık gibi temel makroekonomik sorunları ve bu sorunları çözmeye yönelik politikaları bilimsel kaynaklara dayalı olarak açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilim dalında araştırma yapmak için kullanılabilecek araç dizisini anlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi analizde kullanılan çeşitli istatistiksel, matematiksel araç ve teknikleri bilir. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deneysel verilerin analizlerini yapmak için SAS, RATS, SPSS, TSP, Win BUGS, EViews vb. program paketlerinin uygulamasını öğrenir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilim dalında yapılan araştırmaları eleştirel olarak değerlendir. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz, kıyas, yorum, değerlendirme ve sentezleme becerilerini kazanır. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmalarını yapmak üzere tüm bilimsel kaynağı ve veriyi bilişim teknolojileri ile nereden, nasıl bulacağını bilir. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal bilimlerde araştırmanın gerekliliğini ve önemini anlar. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İktisat bilim dalı ile diğer bilim dalları arasındaki ilişkiyi anlar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Gelişen Ekonomiler | Ders Materyali | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Kalkınma Teorileri | Ders Materyali | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Nüfus ve Kalkınma | Ders Materyali | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Eğitim ve Kalkınma | Ders Materyali | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Kalkınma İktisadının Gerilemesi | Ders Materyali | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | İktisadi Kalkınma ve Finansman | Ders Materyali | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Sanayileşme ve Kalkınma | Ders Materyali | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | ARA SINAV | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Teknoloji ve Kalkınma | Ders Materyali | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Dış Ticaret ve Kalkınma | Ders Materyali | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Tarım ve Kalkınma | Ders Materyali | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Dış Borç Sorunları | Ders Materyali | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Kalkınma Stratejileri | Ders Materyali | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Devlet ve Kalkınma | Ders Materyali | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Küreselleşme ve Kalkınma | Ders Materyali | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | FİNAL SINAVI | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | FİNAL SINAVI | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |