Genel Bilgi
Kod | İKT704 |
Ad | Makro İktisat |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA ILDIRAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA ILDIRAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı; ekonominin yapısını toplam değişkenler cinsinden ele almaktır. Bu bağlamda makroiktisadın yapısı ve tarihsel arka planı incelenerek, ileri düzey makro iktisat bilgilerinin anlaşılması sağlanacaktır.
Dersin İçeriği
Kalkınma Makroekonomisine Giriş, Makroiktisadın Tarihsel Arkaplanı, İktisadi Yapı ve Makroiktisat: Gelişmekte Olan Ülkelerin İktisadi Özellikleri, Toplam Büyüklükler, Üretim ve Piyasa Yapısı, Davranış Fonksiyonları, Mali Bütçe ve Mali Yönetim, Maliye Politikasının Makroekonomik Etkileri, Finans Piyasaları ve Para Politikasının Dönüşüm Süreci, Para Politikası Analizleri için Bir Çerçeve, Enflasyon Hedeflemesi ve Faiz Oranına İlişkin Kurallar, Döviz Kuru Rejiminin Belirlenmesi, Şokların Rolü, Daraltıcı Etkiler ve Ahlaki Risk, Açık Ekonomi Makroiktisadı
Dersin Ön Koşulu
Herhangi bi önkoşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Makroiktisat-Alternatif Görüşlerle Teori ve Uygulama-Mustafa Kemal Doğru , Mehmet Fatih Cin (Karahan Kitabevi)
Notlar
Makroiktisat-Alternatif Görüşlerle Teori ve Uygulama-Mustafa Kemal Doğru , Mehmet Fatih Cin (Karahan Kitabevi)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İktisadi analiz yöntemlerini uygulama. |
ÖÇ02 | Basit keynesyen Modelin Bileşenleri hakkında bilgi sağlanır |
ÖÇ03 | IS-LM modelinin işeyişi hakkında bilgi |
ÖÇ04 | Enflasyon, döviz kuru ve işsizlik ilişkilerini analiz eder |
ÖÇ05 | Enflasyon, işsizlik ve döviz kuru ilişkilerinin analizi sağlanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilimi uzmanlık bilgisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Önemli bağımsız ve özgün araştırmaları yürütmek için yeterli iktisat bilimi uzmanlığı bilgisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşsizlik, enflasyon, cari açık gibi temel makroekonomik sorunları ve bu sorunları çözmeye yönelik politikaları bilimsel kaynaklara dayalı olarak açıklar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilim dalında araştırma yapmak için kullanılabilecek araç dizisini anlar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi analizde kullanılan çeşitli istatistiksel, matematiksel araç ve teknikleri bilir. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deneysel verilerin analizlerini yapmak için SAS, RATS, SPSS, TSP, Win BUGS, EViews vb. program paketlerinin uygulamasını öğrenir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilim dalında yapılan araştırmaları eleştirel olarak değerlendir. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz, kıyas, yorum, değerlendirme ve sentezleme becerilerini kazanır. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmalarını yapmak üzere tüm bilimsel kaynağı ve veriyi bilişim teknolojileri ile nereden, nasıl bulacağını bilir. | 4 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal bilimlerde araştırmanın gerekliliğini ve önemini anlar. | 5 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İktisat bilim dalı ile diğer bilim dalları arasındaki ilişkiyi anlar. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kalkınma Makroekonomisine Giriş | Ders kitabını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Makroiktisadın Tarihsel Arkaplanı | Ders kitabını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | İktisadi Yapı ve Makroiktisat: Gelişmekte Olan Ülkelerin İktisadi Özellikleri | Ders kitabını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Toplam Büyüklükler, Üretim ve Piyasa Yapısı | Ders kitabını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Toplam Büyüklükler, Üretim ve Piyasa Yapısı 2 | Ders kitabını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Davranış Fonksiyonları, Mali Bütçe ve Mali Yönetim | Ders kitabını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Maliye Politikasının Makroekonomik Etkileri | Ders kitabını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
9 | Finans Piyasaları ve Para Politikasının Dönüşüm Süreci | Ders kitabını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Para Politikası Analizleri için Bir Çerçeve | Ders kitabını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Para Politikası Analizleri için Bir Çerçeve-II | Ders kitabını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Enflasyon Hedeflemesi ve Faiz Oranına İlişkin Kurallar | Ders kitabını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Döviz Kuru Rejiminin Belirlenmesi | Ders kitabını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Döviz Kuru Rejiminin Belirlenmesi: Şokların Rolü, Daraltıcı Etkiler ve Ahlaki Risk | Ders kitabını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Açık Ekonomi Makroiktisadı | Ders kitabını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 18 | 18 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 170 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,80 | ||
AKTS | 7 AKTS |