Genel Bilgi
Kod | İKT731 |
Ad | İktisat ve Matematik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SANLI ATEŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. SANLI ATEŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Ekonomi teorisinde matematiksel teknikleri okuyabilme, analiz yapabilme, model kurabilme, statik ve dinamik konuları matematik tekniklerle tanımlayabilme
Dersin İçeriği
Karşılaştırmalı Durağanlık Analizi, Optimizasyon, Dinamik Analiz
Dersin Ön Koşulu
Temel matematik bilgisi gerektirir.
Kaynaklar
Matematiksel İktisadın Temel Yöntemleri (Alpha Chiang, Gazi Kitabevi, 2015)
Notlar
Introductory Mathematical Analysis for Business, Economics, and the Life and Social Sciences (Ernest Haeussler, Richard Paul, Richard Wood, Pearson, 14th Edition, 2022)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İktisat teorisinde matematiksel tekniklerin önemini kavrar |
ÖÇ02 | İktisat teorisinde dinamik analizi kavrar, modeller ve çözer |
ÖÇ03 | İktisat teorisinde optimizasyonu kavrar, modeller ve çözer |
ÖÇ04 | İktisat teorisinde statik analizi kavrar, modeller ve çözer |
ÖÇ05 | İktisat alanında matematik modellemenin yoğun kullanıldığı makale ve kitapları rahat kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilimi uzmanlık bilgisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Önemli bağımsız ve özgün araştırmaları yürütmek için yeterli iktisat bilimi uzmanlığı bilgisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşsizlik, enflasyon, cari açık gibi temel makroekonomik sorunları ve bu sorunları çözmeye yönelik politikaları bilimsel kaynaklara dayalı olarak açıklar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilim dalında araştırma yapmak için kullanılabilecek araç dizisini anlar. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi analizde kullanılan çeşitli istatistiksel, matematiksel araç ve teknikleri bilir. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deneysel verilerin analizlerini yapmak için SAS, RATS, SPSS, TSP, Win BUGS, EViews vb. program paketlerinin uygulamasını öğrenir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilim dalında yapılan araştırmaları eleştirel olarak değerlendir. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz, kıyas, yorum, değerlendirme ve sentezleme becerilerini kazanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmalarını yapmak üzere tüm bilimsel kaynağı ve veriyi bilişim teknolojileri ile nereden, nasıl bulacağını bilir. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal bilimlerde araştırmanın gerekliliğini ve önemini anlar. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İktisat bilim dalı ile diğer bilim dalları arasındaki ilişkiyi anlar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Matematiğin temel konuları (matris, fonksiyon)-1 | Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Matematiğin temel konuları (matris, fonksiyon)-2 | Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Karşılaştırmalı durağanlık analizi-1 | Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Karşılaştırmalı durağanlık analizi-2 | Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Karşılaştırmalı durağanlık analizi-3 | Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Optimizasyon-1 | Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Optimizasyon-2 | Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Optimizasyon-3 | Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Birinci sıradan diferansiyel denklemler-1 | Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Birinci sıradan diferansiyel denklemler-2 | Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | İkinci sıradan diferansiyel denklemler-3 | Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | İkinci sıradan diferansiyel denklemler-1 | Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Birinci sıradan diferansiyel denklemler sistemi-2 | Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Birinci sıradan diferansiyel denklemler sistemi-3 | Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 17 | 17 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |