Genel Bilgi
Birim | SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
İKTİSAT (YL) (TEZLİ) | |
Kod | İKTS700 |
Ad | Seminer |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FİKRET DÜLGER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. NEŞE ALGAN
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MEHMET FATİH CİN (Güz) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. FİKRET DÜLGER (Güz) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. HARUN BAL (Güz) (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. HAKKI ÇİFTÇİ (Güz) (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. SANLI ATEŞ (Güz) (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi YELDA TEKGÜL (Güz) (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. ERHAN İŞCAN (Güz) (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA ILDIRAR (Güz) (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi TOLGA KABAŞ (Güz) (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi ALMILA BURGAÇ ÇİL (Güz) (K Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi İpek TEKİN (Güz) (L Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. NEŞE ALGAN (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. MEHMET FATİH CİN (Bahar) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. FİKRET DÜLGER (Bahar) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. HARUN BAL (Bahar) (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. HAKKI ÇİFTÇİ (Bahar) (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. SANLI ATEŞ (Bahar) (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi YELDA TEKGÜL (Bahar) (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. ERHAN İŞCAN (Bahar) (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi ALMILA BURGAÇ ÇİL (Bahar) (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi İpek TEKİN (Bahar) (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA ILDIRAR (Bahar) (K Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi TOLGA KABAŞ (Bahar) (L Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
İktisat alanında özel bir bilimsel konu hakkında veri toplama, raporlama ve yayınlamayı öğretmektir.
Dersin İçeriği
Seminer konusu belirleme, literatür araştırması, veri toplama, verilerin analizi, raporlama ve sunum.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Seçilmiş makaleler
Notlar
Seçilmiş makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Seçilen bir akademik konu hakkında literatür tarar. |
ÖÇ02 | Akademik ve profesyonel ortamlarda etkili bir şekilde sunum yapma tekniklerini uygular. |
ÖÇ03 | Akademik tartışmalara katılarak eleştirel düşünme ve yapıcı geri bildirim verme becerilerini kullanır. |
ÖÇ04 | İlgili literatürde bulunan mevcut çalışmaların güçlü ve zayıf yönlerini değerlendirir. |
ÖÇ05 | Sunum konusu ile ilgili akademik bir rapor veya özet hazırlar ve akademik etik kurallarına uygun olarak sunar. |
ÖÇ06 | Seminerde yapılan sunumlara yönelik verilen geri bildirimleri dikkate alarak çalışmasını geliştirir. |
ÖÇ07 | Araştırma sürecinde etik kurallara uygun hareket ederek akademik dürüstlük ilkelerini uygular. |
ÖÇ08 | Akademik bir konuyu hem uzman hem de uzman olmayan kitlelere anlaşılır bir şekilde aktarır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilimi uzmanlık bilgisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Önemli bağımsız ve özgün araştırmaları yürütmek için yeterli iktisat bilimi uzmanlığı bilgisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşsizlik, enflasyon, cari açık gibi temel makroekonomik sorunları ve bu sorunları çözmeye yönelik politikaları bilimsel kaynaklara dayalı olarak açıklar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilim dalında araştırma yapmak için kullanılabilecek araç dizisini anlar. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi analizde kullanılan çeşitli istatistiksel, matematiksel araç ve teknikleri bilir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deneysel verilerin analizlerini yapmak için SAS, RATS, SPSS, TSP, Win BUGS, EViews vb. program paketlerinin uygulamasını öğrenir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilim dalında yapılan araştırmaları eleştirel olarak değerlendir. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz, kıyas, yorum, değerlendirme ve sentezleme becerilerini kazanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmalarını yapmak üzere tüm bilimsel kaynağı ve veriyi bilişim teknolojileri ile nereden, nasıl bulacağını bilir. | 5 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal bilimlerde araştırmanın gerekliliğini ve önemini anlar. | 5 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İktisat bilim dalı ile diğer bilim dalları arasındaki ilişkiyi anlar. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, bilimsel etik | Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Tartışma |
2 | Konu araştırılması, yazım teknikleri hakkında bilgi I | Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Tartışma |
3 | Konu araştırılması, yazım teknikleri hakkında bilgi II | Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Tartışma |
4 | Kaynak tarama I | Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Tartışma |
5 | Kaynak tarama II | Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Tartışma |
6 | Kaynak tarama III | Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Tartışma |
7 | Kaynak tarama IV | Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Tartışma |
8 | Ara Sunum | Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri. | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
9 | Sonuçların değerlendirilmesi I | Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Tartışma |
10 | Sonuçların değerlendirilmesi II | Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Tartışma |
11 | Sonuçların değerlendirilmesi III | Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Tartışma |
12 | Sonuçların değerlendirilmesi IV | Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Tartışma |
13 | Sonuçların değerlendirilmesi V | Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Tartışma |
14 | Sonuçların değerlendiril mesi VI | Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Tartışma |
15 | Sonuçların değerlendirilmesi VII | Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Tartışma |
16 | Sunum | Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri. | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
17 | Sunum | Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri. | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,60 | ||
AKTS | 6 AKTS |