İKTS700 Seminer

6 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
İKTİSAT (YL) (TEZLİ)
Kod İKTS700
Ad Seminer
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. FİKRET DÜLGER
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. NEŞE ALGAN (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MEHMET FATİH CİN (Güz) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. FİKRET DÜLGER (Güz) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HARUN BAL (Güz) (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HAKKI ÇİFTÇİ (Güz) (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. SANLI ATEŞ (Güz) (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi YELDA TEKGÜL (Güz) (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. ERHAN İŞCAN (Güz) (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA ILDIRAR (Güz) (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi TOLGA KABAŞ (Güz) (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi ALMILA BURGAÇ ÇİL (Güz) (K Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi İpek TEKİN (Güz) (L Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. NEŞE ALGAN (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MEHMET FATİH CİN (Bahar) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. FİKRET DÜLGER (Bahar) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HARUN BAL (Bahar) (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HAKKI ÇİFTÇİ (Bahar) (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. SANLI ATEŞ (Bahar) (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi YELDA TEKGÜL (Bahar) (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. ERHAN İŞCAN (Bahar) (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi ALMILA BURGAÇ ÇİL (Bahar) (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi İpek TEKİN (Bahar) (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA ILDIRAR (Bahar) (K Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi TOLGA KABAŞ (Bahar) (L Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

İktisat alanında özel bir bilimsel konu hakkında veri toplama, raporlama ve yayınlamayı öğretmektir.

Dersin İçeriği

Seminer konusu belirleme, literatür araştırması, veri toplama, verilerin analizi, raporlama ve sunum.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Seçilmiş makaleler

Notlar

Seçilmiş makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Seçilen bir akademik konu hakkında literatür tarar.
ÖÇ02 Akademik ve profesyonel ortamlarda etkili bir şekilde sunum yapma tekniklerini uygular.
ÖÇ03 Akademik tartışmalara katılarak eleştirel düşünme ve yapıcı geri bildirim verme becerilerini kullanır.
ÖÇ04 İlgili literatürde bulunan mevcut çalışmaların güçlü ve zayıf yönlerini değerlendirir.
ÖÇ05 Sunum konusu ile ilgili akademik bir rapor veya özet hazırlar ve akademik etik kurallarına uygun olarak sunar.
ÖÇ06 Seminerde yapılan sunumlara yönelik verilen geri bildirimleri dikkate alarak çalışmasını geliştirir.
ÖÇ07 Araştırma sürecinde etik kurallara uygun hareket ederek akademik dürüstlük ilkelerini uygular.
ÖÇ08 Akademik bir konuyu hem uzman hem de uzman olmayan kitlelere anlaşılır bir şekilde aktarır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İktisat bilimi uzmanlık bilgisine sahip olur. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Önemli bağımsız ve özgün araştırmaları yürütmek için yeterli iktisat bilimi uzmanlığı bilgisine sahip olur. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşsizlik, enflasyon, cari açık gibi temel makroekonomik sorunları ve bu sorunları çözmeye yönelik politikaları bilimsel kaynaklara dayalı olarak açıklar. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İktisat bilim dalında araştırma yapmak için kullanılabilecek araç dizisini anlar. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İktisadi analizde kullanılan çeşitli istatistiksel, matematiksel araç ve teknikleri bilir. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Deneysel verilerin analizlerini yapmak için SAS, RATS, SPSS, TSP, Win BUGS, EViews vb. program paketlerinin uygulamasını öğrenir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İktisat bilim dalında yapılan araştırmaları eleştirel olarak değerlendir. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz, kıyas, yorum, değerlendirme ve sentezleme becerilerini kazanır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Araştırmalarını yapmak üzere tüm bilimsel kaynağı ve veriyi bilişim teknolojileri ile nereden, nasıl bulacağını bilir. 5
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal bilimlerde araştırmanın gerekliliğini ve önemini anlar. 5
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İktisat bilim dalı ile diğer bilim dalları arasındaki ilişkiyi anlar. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş, bilimsel etik Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma
2 Konu araştırılması, yazım teknikleri hakkında bilgi I Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma
3 Konu araştırılması, yazım teknikleri hakkında bilgi II Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma
4 Kaynak tarama I Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma
5 Kaynak tarama II Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma
6 Kaynak tarama III Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma
7 Kaynak tarama IV Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma
8 Ara Sunum Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri. Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi
9 Sonuçların değerlendirilmesi I Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma
10 Sonuçların değerlendirilmesi II Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma
11 Sonuçların değerlendirilmesi III Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma
12 Sonuçların değerlendirilmesi IV Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma
13 Sonuçların değerlendirilmesi V Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma
14 Sonuçların değerlendiril mesi VI Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma
15 Sonuçların değerlendirilmesi VII Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma
16 Sunum Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri. Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi
17 Sunum Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri. Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 14 14
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 140
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,60
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 03.03.2025 12:16