Genel Bilgi
Kod | İKT735 |
Ad | Finansal Ekonomi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ERHAN İŞCAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
“Finansal Ekonomi” dersi, İktisat Yüksek Lisans programı dersleri arasında Finansal Piyasalar, Uluslararası Finansman ve Merkez Bankacılığı ilişkilerine yönelik olarak öğrencilere ilgili konular ve içeriğinin sistematik olarak aktarılmasını hedefleyen bir derstir. Bu derste ilgili literatürün inceleme ve analizleri yapılacak ve bu konularda öğrencilerin bilgi birikimleri arttırılır iken aynı zamanda orta ve ileri düzey çalışmalara yönelmeleri de teşvik edilecektir.
Dersin İçeriği
“Finansal Ekonomi” dersi, İktisat Yüksek Lisans programı dersleri arasında Finansal Piyasalar, Uluslararası Finansman ve Merkez Bankacılığı ilişkilerine yönelik olarak öğrencilere ilgili konular ve içeriğinin sistematik olarak aktarılmasını hedefleyen bir derstir.
Dersin Ön Koşulu
Herhangi bir önkoşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Kevin D. Hoover - Applied Intermediate Macroeconomics-Cambridge Uni. Press (2011).
Notlar
Peter Montiel - Macroeconomics in Emerging Markets-Cambridge Uni. Press (2011).
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Finansal Piyasaların işleyişini öğrenir. |
ÖÇ02 | Uluslararası Finansman ve Merkez Bankacılığı konuları hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | Finansal sistem ve işleyişini analiz eder. |
ÖÇ04 | Finansal araçları analiz eder. |
ÖÇ05 | Döviz piyasaları ve döviz kuru riskini analiz eder. |
ÖÇ06 | Para politikası uygulamaları ve sonuçlarını analiz eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilimi uzmanlık bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Önemli bağımsız ve özgün araştırmaları yürütmek için yeterli iktisat bilimi uzmanlığı bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşsizlik, enflasyon, cari açık gibi temel makroekonomik sorunları ve bu sorunları çözmeye yönelik politikaları bilimsel kaynaklara dayalı olarak açıklar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilim dalında araştırma yapmak için kullanılabilecek araç dizisini anlar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi analizde kullanılan çeşitli istatistiksel, matematiksel araç ve teknikleri bilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deneysel verilerin analizlerini yapmak için SAS, RATS, SPSS, TSP, Win BUGS, EViews vb. program paketlerinin uygulamasını öğrenir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilim dalında yapılan araştırmaları eleştirel olarak değerlendir. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz, kıyas, yorum, değerlendirme ve sentezleme becerilerini kazanır. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmalarını yapmak üzere tüm bilimsel kaynağı ve veriyi bilişim teknolojileri ile nereden, nasıl bulacağını bilir. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal bilimlerde araştırmanın gerekliliğini ve önemini anlar. | 4 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İktisat bilim dalı ile diğer bilim dalları arasındaki ilişkiyi anlar. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve giriş | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Finansallaşma süreci | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Finansal sistem | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Finansal big-bang | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Merkez Bankaları | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Düzenleyici kurumlar | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Para politikaları | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Döviz piyasaları | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | İktisat teorisi ve finansallaşma ilişkileri | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Para teorisi tartışmaları | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Niceliksel genişleme uygulamaları | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Gelecekte işlem piyasaları | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Risk yönetimi | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
15 | Para-Faiz-Enflasyon İlişkileri | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Türkiye Ekonomisi ve Para Politikaları | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Yarıyıl sonu sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |