Genel Bilgi
Kod | İKT1800 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET FATİH CİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. NEŞE ALGAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MEHMET FATİH CİN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. FİKRET DÜLGER (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. HARUN BAL (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. HAKKI ÇİFTÇİ (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. SANLI ATEŞ (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi YELDA TEKGÜL (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. ERHAN İŞCAN (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencinin tez konusu olarak belirlediği alanla ilgili literatürü incelemesine yardım etmek ve tez çalışması sırasında gereksinim duyduğu bilimsel rehberliği sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Araştırma planlama, araştırma yapma, veri toplama ve analiz
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri
Notlar
Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çalışacağı konu alanını belirler. |
ÖÇ02 | Belirlediği alanla ilgili kaynakları inceler. |
ÖÇ03 | Araştırma problemini belirler. |
ÖÇ04 | Problemi incelemek için hangi yöntemi kullanacağını belirler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilimi uzmanlık yetkinlikleri derinleştirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilime katkı sağlayan yeni araştırmalar yapar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilimi ile diğer bilimler arasındaki ilişki ve etkileşimleri derinlikli olarak kavrar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat biliminde üst düzey bilimsel araştırma yapma becerileri kazanır. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi sorunlar ile ilgili yeni politika önerilerini bilimsel alanlarda yazılı veya sözlü olarak sunar. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme gibi üst düzey yetenekleri kullanarak iktisadi analizi yapar. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, yorumlama, değerlendirme ve sentez yapma becerilerini elde eder. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat biliminde kullanılan kantitatif ve kalitatif tekniklerin üst düzey bilgisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İktisadi analiz teknikleri kullanarak yaptığı özgün bilimsel araştırmaları sunar. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak etkin biçimde çalışır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini geliştirebilme. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel dergilerde iktisat bilim alanında özgün bir çalışmalarını yayınlar. | 5 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmalarını yapmak üzere tüm bilimsel kaynağı ve veriyi bilişim teknolojileri ile nereden, nasıl bulacağını bilir. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal bilimlerde araştırmanın gerekliliğini ve önemini anlar. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriği, yapılacak çalışmalar, kullanılacak yöntem ile teknikler ve değerlendirme hakkında bilgi verme. | Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara ulaşma yolları. | Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | İktisat alanıyla ilgili ulaşılan, konu ve yöntem açısından incelenen kaynakların sunulması. | Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | İktisat alanında çalışmaya ihtiyaç duyulan alanların belirlenmesi I | Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | İktisat alanında çalışmaya ihtiyaç duyulan alanların belirlenmesi II | Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Karar verilen alanla ilgili kaynakları inceleme I | Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | Karar verilen alanla ilgili kaynakları inceleme II | Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Araştırma probleminin belirlenmesi I | Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Araştırma probleminin belirlenmesi II | Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Araştırma problemine uygun yöntemin belirlenmesi III | Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Örneklemin belirlenmesi. | Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Veri toplama tekniklerinin belirlenmesi. | Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Ana çalışma I | Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Ana çalışma II | Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Değerlendirme | Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |