İKT1801 Tez Çalışması

24 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
İKTİSAT (DR)
Kod İKT1801
Ad Tez Çalışması
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 24 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MEHMET FATİH CİN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. NEŞE ALGAN (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MEHMET FATİH CİN (Güz) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. FİKRET DÜLGER (Güz) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HARUN BAL (Güz) (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HAKKI ÇİFTÇİ (Güz) (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. SANLI ATEŞ (Güz) (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. YELDA TEKGÜL (Güz) (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. ERHAN İŞCAN (Güz) (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. NEŞE ALGAN (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MEHMET FATİH CİN (Bahar) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. FİKRET DÜLGER (Bahar) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HARUN BAL (Bahar) (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HAKKI ÇİFTÇİ (Bahar) (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. SANLI ATEŞ (Bahar) (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. YELDA TEKGÜL (Bahar) (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. ERHAN İŞCAN (Bahar) (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. ALMILA BURGAÇ ÇİL (Bahar) (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. İpek TEKİN (Bahar) (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Çalıştığı alan ile ilgili bilgiye erişme, çalışma kurma, veri elde etme, etik kurallara uygun bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik çalışma yapmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Tezine yönelik literatür tarama, veri toplama ve değerlendirme, analiz yapma ve sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunma

Dersin Ön Koşulu

Ders ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar

Notlar

Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Seçilen tez konusuyla ilgili mevcut akademik literatürden çalışmaları sunar.
ÖÇ02 ez çalışması kapsamında bilimsel katkı sağlayacak yenilikçi ve özgün araştırma soruları oluşturur.
ÖÇ03 Tezinde nicel, nitel veya karma araştırma yöntemlerini etkin bir şekilde uygulayarak veri toplar.
ÖÇ04 Seçilen konuya uygun teorik yaklaşımları belirler.
ÖÇ05 Ekonometrik, istatistiksel veya makine öğrenmesi gibi ileri düzey analiz tekniklerini kullanarak verileri sistematik bir şekilde işler.
ÖÇ06 Tez çalışmasını akademik konferanslarda, seminerlerde veya çalıştaylarda etkili bir şekilde sunar.
ÖÇ07 Tez sürecini bağımsız bir şekilde yönetirken karşılaştığı araştırma problemlerine sistematik çözümler üretir.
ÖÇ08 Tez çalışmasının bulgularını akademik bilgi birikimine katkı sağlayacak şekilde sunar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İktisat bilimi uzmanlık yetkinlikleri derinleştirir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilime katkı sağlayan yeni araştırmalar yapar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İktisat bilimi ile diğer bilimler arasındaki ilişki ve etkileşimleri derinlikli olarak kavrar. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İktisat biliminde üst düzey bilimsel araştırma yapma becerileri kazanır. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İktisadi sorunlar ile ilgili yeni politika önerilerini bilimsel alanlarda yazılı veya sözlü olarak sunar. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme gibi üst düzey yetenekleri kullanarak iktisadi analizi yapar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, yorumlama, değerlendirme ve sentez yapma becerilerini elde eder. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İktisat biliminde kullanılan kantitatif ve kalitatif tekniklerin üst düzey bilgisine sahiptir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İktisadi analiz teknikleri kullanarak yaptığı özgün bilimsel araştırmaları sunar. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak etkin biçimde çalışır. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini geliştirebilme. 4
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel dergilerde iktisat bilim alanında özgün bir çalışmalarını yayınlar.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Araştırmalarını yapmak üzere tüm bilimsel kaynağı ve veriyi bilişim teknolojileri ile nereden, nasıl bulacağını bilir. 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal bilimlerde araştırmanın gerekliliğini ve önemini anlar. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tez konusuna yönelik çalışmalar I Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
2 Tez konusuna yönelik çalışmalar II Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
3 Tez konusuna yönelik çalışmalar III Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
4 Tez konusuna yönelik çalışmalar IV Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
5 Tez konusuna yönelik çalışmalar V Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
6 Tez konusuna yönelik çalışmalar VI Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
7 Tez konusuna yönelik çalışmalar VII Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi
9 Tez konusuna yönelik çalışmalar VIII Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
10 Tez konusuna yönelik çalışmalar IX Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
11 Tez konusuna yönelik çalışmalar X Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
12 Tez konusuna yönelik çalışmalar XI Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
13 Tez konusuna yönelik çalışmalar XII Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 Tez konusuna yönelik çalışmalar XIII Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
15 Tez konusuna yönelik çalışmalar XIV Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavı Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavı Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 20 280
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 22 308
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 14 14
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 602
Toplam İş Yükü / 25 (s) 24,08
AKTS 24 AKTS

Güncelleme Zamanı: 02.03.2025 01:03