Genel Bilgi
Kod | ISLZ201 |
Ad | Muhasebe I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. VEYİS NACİ TANIŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. KORAY TUAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Muhasebe, mal ve hizmet üretip sürekli faaliyet gösteren tüm işletmelerde parasal işlemlerin belgelere kaydedilmesi, bu belgelerin düzenlenmesi, sınıflandırılması ve rapor haline getirilmesi olayıdır. Bilanço ve gelir tablosu, mali tablolar için bilgi toplamada hesaplar, muhasebe de kayıt araçları, muhasebenin temel kavramları, genel kabul görmüş muhasebe ilkeleri, muhasebe süreci, belirtilerek aktif pasif kalemlere ait kayıt işlemleri gösterilerek genel geçici mizanın düzenlenmesi amaçlanır.
Dersin İçeriği
Bu derste muhasebe ile ilgili temel kavramlar ve bilanço, gelir tablosu, hesap kavramı, hesap planı, kayıt yöntemleri gibi tek ve çift taraflı kayıt usulü ve muhasebede kullanılan belli başlı belgeler incelenerek düzenlenmeleri öğrenilecektir
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Genel Muhasebe İlkeler ve Uygulamalar Prof. Dr. Veyis Naci TANIŞ
Notlar
Tüm Genel Muhasebe Kitapları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Muhasebe ile ilgili temel kavram ve belgeleri tanır |
ÖÇ02 | Bilanço ve gelir tablosu hesaplarının işleyişini kavrayarak geçici mizan düzenler |
ÖÇ03 | Finansal tablolardan bilanço ve gelir tablosu düzenleme ile ilgili temel ilkeleri öğrenir |
ÖÇ04 | Muhasebe temel denklemi ve sermayenin hesaplanmasını öğrenir |
ÖÇ05 | Finansal tabloların ana grupları ile bunlara ait kalemleri (kısa ve uzun vadeli varlık ve borçlar, özkaynaklar) tanımlar |
ÖÇ06 | Finansal tabloların ana grupları ile bunlara ait kalemleri (satışların maliyeti, giderler ve gelirler) tanımlar |
ÖÇ07 | Finansal tabloların ana grupları ile bunlara ait kalemleri (işletme, yatırım, finansman faaliyetlerinden nakit akışları) tanımlar |
ÖÇ08 | Stok maliyetleme, amortisman ve çeşitli kalemler için değerleme yöntemlerini belirler |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem araştırması alanlarında temel kavramları ve teoremleri açıklar | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Matematik, İstatistik ve Yöneylem araştırması bilgilerini tanımlar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme biliminin temel kavramlarını tanımlar | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İktisadi alt yapıya sahip olup iktisadi modeller oluşturur | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaşılan problemleri matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi ile modeller | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapma/yorumlama becerisine sahiptir | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veri toplar/analiz eder | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Model ile analiz edilen sonuçları yorumlar | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri birleştirir | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemlerine geliştirir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak liderlik yapar | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bir paket programı kullanır | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde yorumlar/kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel iktisadi ve sosyal konulara ilişkin verileri yorumlar | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri uygular |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, Temel Kavramlar ve İlkeler | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | 1Muhasebe Temel Denklemi ve Sermayenin Hesaplanması | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
3 | Muhasebe Temel Denklemi ve Sermayenin Hesaplanması | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
4 | Temel Finansal Tablolar: Bilanço ve Uygulamaları | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
5 | Temel Finansal Tablolar: Gelir Tablosu ve Uygulamaları | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
6 | Muhasebede Hesap ve Önemi: Genel Olarak Aktif ve Pasif Karakterli Hesapların İncelenmesi | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
7 | Muhasebede Hesap ve Önemi: Genel Olarak Gider ve Gelir Hesaplarının İncelenmesi | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | 1Çift Taraflı Kayıt Yönteminin Esasları ve Örnekler | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
10 | Çift Taraflı Kayıt Yönteminin Esasları ve Örnekler | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
11 | 1Dönemiçi İşlemler ve Genel Geçici Mizanı Düzenleme | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
12 | 2Dönemiçi İşlemler ve Genel Geçici Mizanı Düzenleme | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
13 | 3Dönemiçi İşlemler ve Genel Geçici Mizanı Düzenleme | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
14 | 1Dönem Sonu İşlemler ve Kapanış Kayıtları | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
15 | Dönem Sonu İşlemler ve Kapanış Kayıtları | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |