Genel Bilgi
Kod | İKT821 |
Ad | Postk Keynezyen İktisat ve Fiyatlandırma Kuramı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 10 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET FATİH CİN |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı Post Keynesyen İktisadı tanıtmak ve fiyatlandırma teorisini açıklamaktır.
Dersin İçeriği
Post-Keynesyen iktisat, , yerleşik iktisat ile Post-Keynesyen iktisat arasındaki farklılıklar, fiyatlandırma davranışları, paranın içselliği, kredi ve finansal istikrar
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Mehmet Fatih Cin, Post Keynezyen İktisat Marc Lavoie, Introduction to Post-Keynesian Economics
Notlar
Seçilmiş Makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Post-Keynesyen iktisadın temel özelliklerini ortaya koyar |
ÖÇ02 | Yerleşik iktisat ile Post-Keynesyen iktisat arasındaki farklılıkları öğrenir |
ÖÇ03 | Post-Keynesyen yaklaşımda firmaların fiyatlama davranışlarını açıklar |
ÖÇ04 | Para politikasında paranın neden içsel olduğunu anlar |
ÖÇ05 | Neden kredi ve finansal istikrarın, modern konjonktür teorilerinin merkezinde yer aldığını açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilimi uzmanlık yetkinlikleri derinleştirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilime katkı sağlayan yeni araştırmalar yapar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilimi ile diğer bilimler arasındaki ilişki ve etkileşimleri derinlikli olarak kavrar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat biliminde üst düzey bilimsel araştırma yapma becerileri kazanır. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi sorunlar ile ilgili yeni politika önerilerini bilimsel alanlarda yazılı veya sözlü olarak sunar. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme gibi üst düzey yetenekleri kullanarak iktisadi analizi yapar. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, yorumlama, değerlendirme ve sentez yapma becerilerini elde eder. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat biliminde kullanılan kantitatif ve kalitatif tekniklerin üst düzey bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İktisadi analiz teknikleri kullanarak yaptığı özgün bilimsel araştırmaları sunar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak etkin biçimde çalışır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini geliştirebilme. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel dergilerde iktisat bilim alanında özgün bir çalışmalarını yayınlar. | 5 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmalarını yapmak üzere tüm bilimsel kaynağı ve veriyi bilişim teknolojileri ile nereden, nasıl bulacağını bilir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal bilimlerde araştırmanın gerekliliğini ve önemini anlar. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yerleşik iktisat ve Post Keynezyen İktisat | İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | J.M. Keynes ve Yerleşik İktisat | İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Post Keynesyen Mikro İktisat | İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Post Keynesyen Makro İktisat | İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Efektif talep ve istihdam | İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Yönetilen ve normal maliyet fiyatlandırma kuramları | İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Marj fiyatlandırma kuramı | İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara sınav | İlgili Bölümler | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Fiyatlandırma ve fiyatlar üzerine tartışmalar | İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Fiyatlandırma, fiyatlar ve Enflasyon | İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Kredi, Finansal İstikrar ve Konjonktürel Dalgalanmalar | İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Post-Keynesyen Para Teorisi ve Merkez Bankacılığı | İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Post Keynezyen maliye politikası | İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Kriz ve Post-Keynesyen İktisat | İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Uluslararası finans ve Post Keynezyen iktisat | İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Dönem değerlendirmesi | İlgili Bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Final sınavı | İlgili Bölümler | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 12 | 168 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 262 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 10,48 | ||
AKTS | 10 AKTS |