İKT829 Finansal Ekonomi

8 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod İKT829
Ad Finansal Ekonomi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HARUN BAL


Dersin Amacı / Hedefi

Finansal Ekonomi konuları, Uluslararası Finansman çerçevesinde öğrencilere aktarılmaya çalışılacaktır. Araştırma eksenli olarak işlenilmesi hedeflenen bu derste öğrencilerin Uluslararası Finansman ve Modern Merkez Bankacılığı ilişkilerine yönelik konuların birbirlerini tamamlayan özellikleri üzerinde özellikle odaklanılması hedeflenmektedir. Bu derste ilgili literatürün inceleme ve analizleri yapılacak ve bu konularda öğrencilerin bilgi birikimleri arttırılır iken aynı zamanda orta ve ileri düzey çalışmalara yönelmeleri de teşvik edilecektir. Ders kapsamında öğrencilerin ülke spesifik bir araştırma makalesi yazmaları ve bu çalışmayı ilgili platformlara taşıması da hedeflenmektedir.

Dersin İçeriği

“Finansal Ekonomi” dersi, İktisat Doktora programı dersleri arasında Uluslararası Finansman ve Modern Merkez Bankacılığı ilişkilerine yönelik konularda uzmanlaşmak isteyen öğrencilere ilgili konular ve içeriğinin sistematik olarak aktarılmasını hedefleyen bir derstir.

Dersin Ön Koşulu

İktisat Doktora programı derslerinin ilk yarıyılının tamamlanmış olması ve temel kantitatif becerilere sahip olunması beklenilmektedir.

Kaynaklar

Alp, H., & Elekdağ, S. (2011). Küresel finansal kriz sırasında Türkiye'de para politikasının rolü. Büyük Durgunluk içinde: Merkez Bankacıları için Dersler. The MIT Press, 51-80. Ball, L. (1999). Para politikası için etkin kurallar. International Finance, 2(1), 63-83. Banerjee, R., Devereux, M. B., & Lombardo, G. (2015). Öz-yönelimli para politikası, küresel finansal piyasalar ve uluslararası sermaye akımlarının aşırı oynaklığı. Ulusal Ekonomik Araştırma Bürosu Çalışma Belgeleri, 21737.

Notlar

Gali, J. (2015). Monetary policy, inflation and the business cycle. Princeton Üniversitesi Yayınları. Harrison, R. (2012). Faiz oranları için etkin alt sınırda varlık alım politikası. Bank of England Working Papers, 444. Harrison, R. (2017). Optimal niceliksel genişleme. Bank of England Working Papers, 678. Kolasa, M., & Wesolowski, G. (2018). Niceliksel genişlemenin uluslararası yayılımları. Avrupa Merkez Bankası Çalışma Raporları, 2172. Kuttner, K. (2006). Merkez bankaları tahvil fiyatlarını hedefleyebilir mi? National Bureau of Economic Research Working Papers, 12454. Merola, R. (2015). Kriz sırasında finansal sürtünmelerin rolü: Tahmini bir DSGE modeli. Economic Modelling, 48, 70-82. 90


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 “Finansal Ekonomi” dersi, İktisat Doktora programı dersleri arasında Uluslararası Finansman konularında uzmanlaşmak isteyen öğrencilere hitap etmekte olup, öğrenciler orta ve ileri düzeyde ilgili literatürü öğrenir.
ÖÇ02 Öğrenciler bir araştırma makalesi yapabilme becerileri ve kantitatif teknikleri kullanabilme becerileri kazanır.
ÖÇ03 Öğrenciler ülke spesifik bir araştırma makalesi yazmaları sağlanmakta ve bu çalışmayı ilgili akademik platformlara sunabilmektedir.
ÖÇ04 Öğrencilerin karmaşık ekonomik ilişkileri anlama ve analiz edebilme özelliğini kazanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İktisat bilimi uzmanlık yetkinlikleri derinleştirir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilime katkı sağlayan yeni araştırmalar yapar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İktisat bilimi ile diğer bilimler arasındaki ilişki ve etkileşimleri derinlikli olarak kavrar. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İktisat biliminde üst düzey bilimsel araştırma yapma becerileri kazanır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İktisadi sorunlar ile ilgili yeni politika önerilerini bilimsel alanlarda yazılı veya sözlü olarak sunar. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme gibi üst düzey yetenekleri kullanarak iktisadi analizi yapar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, yorumlama, değerlendirme ve sentez yapma becerilerini elde eder.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İktisat biliminde kullanılan kantitatif ve kalitatif tekniklerin üst düzey bilgisine sahiptir. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İktisadi analiz teknikleri kullanarak yaptığı özgün bilimsel araştırmaları sunar. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak etkin biçimde çalışır. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini geliştirebilme.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel dergilerde iktisat bilim alanında özgün bir çalışmalarını yayınlar. 4
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Araştırmalarını yapmak üzere tüm bilimsel kaynağı ve veriyi bilişim teknolojileri ile nereden, nasıl bulacağını bilir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal bilimlerde araştırmanın gerekliliğini ve önemini anlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtımı ve giriş Kaynakları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Finansallaşma süreci Kaynakları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Finansal big-bang Kaynakları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Merkez Bankaları ve para politikası Kaynakları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 İktisat teorisi ve finansallaşma ilişkileri Kaynakları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Modern para teorisi Kaynakları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Niceliksel genişleme Kaynakları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Taylor Kuralı Kaynakları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Keynes-Friedman ve Lucas’ta Para Politikası kıyaslamaları Kaynakları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Gelişmiş ülkelerde Para Politikaları Kaynakları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Avrupa Birliği Para Politikaları Kaynakları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Uzak Doğu Ülkeleri ve Para Politikaları Kaynakları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Gelişmekte olan ülkelerde Para Politikaları Kaynakları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Türkiye Ekonomisi ve Para Politikaları. Kaynakları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Seçilmiş Makaleler I Kaynakları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 4 8
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 212
Toplam İş Yükü / 25 (s) 8,48
AKTS 8 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.05.2024 11:38