Genel Bilgi
Birim | MİMARLIK FAKÜLTESİ |
MİMARLIK PR. | |
Kod | MIM238 |
Ad | Eskiz Teknikleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. TOLGA UZUN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. TOLGA UZUN
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı; eskiz teknikleriyle çizim dilini öğrenmek ve tasarım yeteneğini arttırmak
Dersin İçeriği
Dersin içeriği: Öğretilecek çeşitli ekiz teknikleri ile el-göz-beyin koordinasyonunu sağlayarak çizgiyi okumayı öğretmek, renk sıkalasını oluşturma ve farklı tekniklerle renkli eksizler yapma konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Laseau, P. Graphic thinking for Architects Crowe, N., Laseau P., Visual Notes for Architects and Designers,2011 Bahamon, A., Sketch Houses,Loft Publications, 2008. Farrelly L., Mimarlıkta Sunum Teknikleri,Literatür,2012. Piyasene, S, Philip B., Haydi Çiz, Beta Yayınları,2012. Hobbs, J.,Sketch Your World, Apple,2014. İnceoğlu, N., Eskizler Çizerek Düşünme Düşünerek Çizme, Nemli Yayıncılık, 2012.
Notlar
Ching,J.,K., Architectural Graphics, Fourth Edition,2002. Belardi, P., Why Architects Still Draw, MIT Press, 2014.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çeşitli kalem tipleri ile el pratiği edinir. |
ÖÇ02 | Perspektif, proporsiyon ve denge kurma becerisini oluşturur. |
ÖÇ03 | Bir fikri çizim ile ortaya çıkarır. |
ÖÇ04 | Düşünce, izlenim ve algıyı görselleştirir. |
ÖÇ05 | Kentsel açık alan çizimleri ile görsel hafızayı ve anlatım tekniğini geliştirir. |
ÖÇ06 | Derinlik, persektif, doku çalışmaları yapar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yerel, bölgesel ve küresel çerçevede Mimarlık örneklerinin tarihsel ve kültürel süreçler içinde değişimini ve gelişimini açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Düşey ve yatay sirkülasyon elemanları, tesisat, altyapı, iletişim, güvenlik ve yangın sistemlerinden oluşan servis sitemlerinin temel ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimi ve taşıyıcı sistem uygulamalarına ait bilgiyi, strüktürün düşey ve yanal yükler karşısında davranış ilkelerine dayanarak strüktür sisteminin seçiminde kullanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yapı elemanları, yapı bileşenleri ve yapı malzemelerinin özelliklerine dayanarak tasarımda bir araya gelişlerinin temel ilkelerini bilir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarımda işlev biçim ilişkisinde, çevre, insan, kültür gibi unsurlara ait tasarım bilgisini eleştirel ve yenilikçi bakış açısıyla değerlendirerek bina, iç mekan, yapı yakın çevresi ve kentsel tasarım düzeyinde yorumlar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çevresel sistemlerin tasarımında aydınlatma, akustik, yalıtım, iklimlendirme ve enerji kullanımı konularının temel ilkelerine dayanarak çözümler üretir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mimari tasarım kararlarında doğal ve kültürel kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasında sürdürülebilirlik ilkelerini kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım fikrini uygun yöntemlerle ifade amacıyla mimari teknik çizim ve sunumda, dijital teknolojileri ve üç boyutlu modelleri kullanır. | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler, yönetmelikler vb.) geliştirir. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mimarlık alanında veri araçlarına, örnek uygulamalara, veri toplama yöntemlerine, değerlendirmelere, tanımlara, karşılaştırmalara dayanarak tasarım üretir. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarihi çevrenin karakteristiğine uygun olarak, tarihi yapıları ve anıtları belgeleme çalışmalarını ve restorasyon projelerini gerekli tekniklerle hazırlar. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mimarlık alanı ile ilgili bireysel olarak planını, teknik şartnamesini ve projesini hazırladığı bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alarak , sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayarak yönetir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yapı üretim sürecinde; yapı metrajı, yapı maliyeti tahmini ve iş programı ile birlikte yapı maliyetinin hazırlanması konusunda, mesleki çalışmalar-uygulamalar yapılırken tarafların menfaatlerini koruyabilecek belgeler hazırlar (İhale, sözleşme vb.). | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme motivasyonuyla mesleki, kültürel ve sanatsal gelişimi bağlamında, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, bilgiye ulaşmak için ilgili veri tabanlarını kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç temelinde tasarım verilerini sürdürülebilirlik amacıyla kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izleme, düzenleme, proje hazırlama ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip etme konusunda yetkindir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimarlıkta etik değerleri anlama konusunda, toplum yararına, tarihe ve kültüre saygılı, doğaya karşı mesleki ve insani bakımdan sorumluluklarını bilerek tasarım yapar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimari tasarım ve planlama süreçlerinde insani, toplumsal, çevresel koşulların etkisini gözeterek topladığı veriyi sentezler. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimde stajın rolünü/işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını yerine getirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Serbest ele giriş,eskiz teknikleri hakkında bilgilendirme | Ön hazırlığa gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Eskiz teknikleri1 | Kaynak kitap Okuma / Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | eskiz teknikleri2 | Kaynak kitap Okuma / Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | eskiz teknikleri 3 | Kaynak kitap Okuma / Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Eskiz teknikler i4 | Kaynak kitap Okuma / Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
6 | El-göz-beyin kooridnasyonu egzersizleri | Kaynak kitap inceleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
7 | Çizgiyi okuma ve tartışma | Kaynak kitap Okuma / Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Bireysel Çalışma/Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Renk ile çalışmak | Kaynak kitap Okuma / Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Eskizler ve diyagramlar | Kaynak kitap Okuma / Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
11 | Hayal gücü ve yaratıcılık | Konu anlatımı/ Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
12 | Renkli eskziler | Kaynak kitap Okuma / Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
13 | Dış mekanda eskizler | Kaynak kitap Okuma / Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Dış mekanda eskizler dar açı | Kaynak kitap Okuma / Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
15 | Dış mekanda eskizler geniş açı | Kaynak kitap Okuma / Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |