MIM365 Staj

2 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim MİMARLIK FAKÜLTESİ
MİMARLIK PR.
Kod MIM365
Ad Staj
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Staj
Etiket MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA YEĞİN
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA YEĞİN (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Mimarlık bölümü öğrencisi olarak mesleki eğitimde edinilen bilgi ve becerileri, şantiye ortamında uygulama yaparak pekiştirmek ve geliştirmektir.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriğini lisans eğitiminde öğrenilen bilgi ve becerilerin şantiye ortamında uygulamasının yapılması konusu oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Staj Defteri

Notlar

Staj Defteri


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Yapı elemanlarını yerinde görür/detaylara hakim olur.
ÖÇ02 Teorik bilgiyi farklı disiplinlerle birlikte uygulamada sınayarak mesleki deneyim kazanır
ÖÇ03 Farklı aşamalarda mesleki uygulamalara katılarak deneyim kazanır
ÖÇ04 Ekip çalışmasının önemini kavrar
ÖÇ05 Şantiye sahasında yapılan uygulamaların yönetimini deneyimleme fırsatı bulur.
ÖÇ06 Kaba veya ince yapı inşaatının uygulama projesine göre yapılma aşamalarını bilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yerel, bölgesel ve küresel çerçevede Mimarlık örneklerinin tarihsel ve kültürel süreçler içinde değişimini ve gelişimini açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Düşey ve yatay sirkülasyon elemanları, tesisat, altyapı, iletişim, güvenlik ve yangın sistemlerinden oluşan servis sitemlerinin temel ilkelerini açıklar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimi ve taşıyıcı sistem uygulamalarına ait bilgiyi, strüktürün düşey ve yanal yükler karşısında davranış ilkelerine dayanarak strüktür sisteminin seçiminde kullanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yapı elemanları, yapı bileşenleri ve yapı malzemelerinin özelliklerine dayanarak tasarımda bir araya gelişlerinin temel ilkelerini bilir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarımda işlev biçim ilişkisinde, çevre, insan, kültür gibi unsurlara ait tasarım bilgisini eleştirel ve yenilikçi bakış açısıyla değerlendirerek bina, iç mekan, yapı yakın çevresi ve kentsel tasarım düzeyinde yorumlar.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çevresel sistemlerin tasarımında aydınlatma, akustik, yalıtım, iklimlendirme ve enerji kullanımı konularının temel ilkelerine dayanarak çözümler üretir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mimari tasarım kararlarında doğal ve kültürel kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasında sürdürülebilirlik ilkelerini kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım fikrini uygun yöntemlerle ifade amacıyla mimari teknik çizim ve sunumda, dijital teknolojileri ve üç boyutlu modelleri kullanır.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler, yönetmelikler vb.) geliştirir. 3
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mimarlık alanında veri araçlarına, örnek uygulamalara, veri toplama yöntemlerine, değerlendirmelere, tanımlara, karşılaştırmalara dayanarak tasarım üretir.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarihi çevrenin karakteristiğine uygun olarak, tarihi yapıları ve anıtları belgeleme çalışmalarını ve restorasyon projelerini gerekli tekniklerle hazırlar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mimarlık alanı ile ilgili bireysel olarak planını, teknik şartnamesini ve projesini hazırladığı bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alarak , sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayarak yönetir. 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yapı üretim sürecinde; yapı metrajı, yapı maliyeti tahmini ve iş programı ile birlikte yapı maliyetinin hazırlanması konusunda, mesleki çalışmalar-uygulamalar yapılırken tarafların menfaatlerini koruyabilecek belgeler hazırlar (İhale, sözleşme vb.).
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme motivasyonuyla mesleki, kültürel ve sanatsal gelişimi bağlamında, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, bilgiye ulaşmak için ilgili veri tabanlarını kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç temelinde tasarım verilerini sürdürülebilirlik amacıyla kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izleme, düzenleme, proje hazırlama ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip etme konusunda yetkindir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlıkta etik değerleri anlama konusunda, toplum yararına, tarihe ve kültüre saygılı, doğaya karşı mesleki ve insani bakımdan sorumluluklarını bilerek tasarım yapar.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimari tasarım ve planlama süreçlerinde insani, toplumsal, çevresel koşulların etkisini gözeterek topladığı veriyi sentezler.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimde stajın rolünü/işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını yerine getirir. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 TANIŞMA, DERS İÇERİĞİ VE DÖNEMLE İLGİLİ BİLGİ ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Staj defterinin hazırlanması 1 İlgili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
3 Staj defterinin hazırlanması 2 İlgili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
4 Staj defterinin hazırlanması 3 İlgili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
5 Staj defterinin hazırlanması 4 İlgili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
6 Staj defterinin hazırlanması 5 İlgili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
7 Staj defterinin hazırlanması 6 İlgili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Staj defterinin değerlendirmesi İlgili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
10 Staj defterinin değerlendirmesi 2 İlgili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
11 Staj defterinin değerlendirmesi 3 İlgili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
12 Staj defterinin değerlendirmesi 4 İlgili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
13 Staj defterinin değerlendirmesi 5 İlgili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
14 Staj defterinin değerlendirmesi 6 İlgili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
15 Staj defterinin değerlendirmesi 7 İlgili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 0 0
1. Yıl Sonu Sınavı - 100
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 5 10
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 52
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,08
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 02.03.2025 07:07