Genel Bilgi
Birim | MİMARLIK FAKÜLTESİ |
MİMARLIK PR. | |
Kod | MIM332 |
Ad | Fotoğraf Tekniği I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ALTAY ÇOLAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. ALTAY ÇOLAK
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Fotoğrafçılık için, kompozisyon oluşturma ve kurgusu, çekimlerde karşılaşabilecek sorunların çözümleri ve farklı bakış açılarını geliştirme becerilerini kazanmaktır.
Dersin İçeriği
Dersin içeriğini; DSLR makineler, objektifler ve fotoğrafçılık aksesuarları konuları oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Fotoğrafta Pratik Kompozisyon, Faruk Akbaş, Say Yayınları
Notlar
Dijital Fotoğraf Dergileri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mimari yorumlama yapar |
ÖÇ02 | Soyut anlatım gücünü ortaya koyabilmek için fotoğraf teknolojisinden yararlanır |
ÖÇ03 | Yeni bakış açısı edinir |
ÖÇ04 | Kompozisyon kuralları bilir. |
ÖÇ05 | yaratıcılığını geliştirir. |
ÖÇ06 | Kompozisyonun önemini bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yerel, bölgesel ve küresel çerçevede Mimarlık örneklerinin tarihsel ve kültürel süreçler içinde değişimini ve gelişimini açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Düşey ve yatay sirkülasyon elemanları, tesisat, altyapı, iletişim, güvenlik ve yangın sistemlerinden oluşan servis sitemlerinin temel ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimi ve taşıyıcı sistem uygulamalarına ait bilgiyi, strüktürün düşey ve yanal yükler karşısında davranış ilkelerine dayanarak strüktür sisteminin seçiminde kullanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yapı elemanları, yapı bileşenleri ve yapı malzemelerinin özelliklerine dayanarak tasarımda bir araya gelişlerinin temel ilkelerini bilir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarımda işlev biçim ilişkisinde, çevre, insan, kültür gibi unsurlara ait tasarım bilgisini eleştirel ve yenilikçi bakış açısıyla değerlendirerek bina, iç mekan, yapı yakın çevresi ve kentsel tasarım düzeyinde yorumlar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çevresel sistemlerin tasarımında aydınlatma, akustik, yalıtım, iklimlendirme ve enerji kullanımı konularının temel ilkelerine dayanarak çözümler üretir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mimari tasarım kararlarında doğal ve kültürel kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasında sürdürülebilirlik ilkelerini kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım fikrini uygun yöntemlerle ifade amacıyla mimari teknik çizim ve sunumda, dijital teknolojileri ve üç boyutlu modelleri kullanır. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler, yönetmelikler vb.) geliştirir. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mimarlık alanında veri araçlarına, örnek uygulamalara, veri toplama yöntemlerine, değerlendirmelere, tanımlara, karşılaştırmalara dayanarak tasarım üretir. | 3 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarihi çevrenin karakteristiğine uygun olarak, tarihi yapıları ve anıtları belgeleme çalışmalarını ve restorasyon projelerini gerekli tekniklerle hazırlar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mimarlık alanı ile ilgili bireysel olarak planını, teknik şartnamesini ve projesini hazırladığı bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alarak , sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayarak yönetir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yapı üretim sürecinde; yapı metrajı, yapı maliyeti tahmini ve iş programı ile birlikte yapı maliyetinin hazırlanması konusunda, mesleki çalışmalar-uygulamalar yapılırken tarafların menfaatlerini koruyabilecek belgeler hazırlar (İhale, sözleşme vb.). | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme motivasyonuyla mesleki, kültürel ve sanatsal gelişimi bağlamında, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, bilgiye ulaşmak için ilgili veri tabanlarını kullanır. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç temelinde tasarım verilerini sürdürülebilirlik amacıyla kullanır. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izleme, düzenleme, proje hazırlama ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip etme konusunda yetkindir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimarlıkta etik değerleri anlama konusunda, toplum yararına, tarihe ve kültüre saygılı, doğaya karşı mesleki ve insani bakımdan sorumluluklarını bilerek tasarım yapar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimari tasarım ve planlama süreçlerinde insani, toplumsal, çevresel koşulların etkisini gözeterek topladığı veriyi sentezler. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimde stajın rolünü/işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını yerine getirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Fotoğraf ve Makinelerinin Tarihi ve Gelişimi | Bulunmamaktadır | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Fotoğraf Makineleri Çeşitleri ve Kullanıldığı Alanlar | Konu hakkında okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Fotğraf Tekniğinde Diyafram Kullanımı | Konu hakkında okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Fotoğraf Tekniğinde Enstantane Kullanımı | Konu hakkında okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Objektif Çeşitleri ve Kullanım Alanları | Konu hakkında okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Çözünürlük Kavramı | Konu hakkında okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Çözünürlük Kavramı 2 | Sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınav ve sunum hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav |
9 | Mimari Fotoğrafçılık Çekim Teknikleri 1 | Konu hakkında okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Mimari Fotoğrafçılık Çekim Teknikleri 2 | Konu hakkında okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Kompozisyon Oluşturma | Konu hakkında okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Fotoğraf Çekim Teknikleri 1 | Konu hakkında okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Fotoğraf Çekim Teknikleri 2 | Konu hakkında okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Fotoğraf Çekim Malzemeleri ve Kullanımları 1 | Konu hakkında okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Fotoğraf Çekim Malzemeleri ve Kullanımları 2 | Konu hakkında okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuların gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuların gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 60 | 24 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 | 16 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |