ELT741 Language, Mind and Communication

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ELT741
Ad Language, Mind and Communication
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. CEM CAN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. CEM CAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilerin dilbilim alanındaki temel soruları analiz etmelerini, bu sorulara ilişkin yaklaşımları karşılaştırmalarını ve bu konular hakkında eleştirel tartışmalar yürütmelerini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders dilbilim alanında ortaya çıkan genel soruları inceler. Özellikle dil nedir, nasıl incelenmelidir, dil ve zihin arasındaki ilişki nedir, dil iletişim ile nasıl bir ilişkiye sahiptir. Bu derste dilbilimciler ve diğerleri tarafından bu sorulara verilen cevaplar öğrenciler ile paylaşılacaktır, bu şekilde öğrenciler bu soru ve cevaplara aşina olacaklardır ve bu konular hakkında düşünmeleri sağlanacaktır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Evans V. (2015). The crucible of language : how language and mind create meaning. Cambridge University Press.

Notlar

Harris R. A. (2021). The linguistics wars : Chomsky Lakoff and the battle over deep structure. Oxford University Press.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Teorik dilbilimin tüm yönlerini açıklar ve bu yönler arasındaki ilişkiyi analiz eder.
ÖÇ02 Dilbilimin temel terimlerini tanımlar ve bu terimleri dil araştırmalarında kullanır.
ÖÇ03 Dilbilimdeki temel soruları tanımlar ve bu sorulara yönelik yaklaşımları karşılaştırır.
ÖÇ04 Dilbilimdeki temel sorulara verilen cevapları analiz eder ve bu cevapların farklı bağlamlarda nasıl uygulandığını açıklar.
ÖÇ05 Dil ve zihin arasındaki ilişkileri analiz eder ve bu ilişkilerin bilişsel süreçlerle bağlantısını açıklar.
ÖÇ06 Dilsel üretim ve anlama süreçlerini açıklayan kuramları karşılaştırır ve bu kuramların öğretim süreçlerine etkisini değerlendirir.
ÖÇ07 Dilin sosyal etkileşimdeki rolünü açıklar ve kültürel bağlamların dilsel iletişim üzerindeki etkilerini analiz eder.
ÖÇ08 Dilbilim alanındaki mevcut araştırma yöntemlerini karşılaştırır ve araştırma tasarımı için uygun yöntemleri seçer.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci başarısını değişik konu alanlarında değerlendirir. 2
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlar ve uygun materyaller geliştirir. 1
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anadil ve ikinci dile ilişkin kuramları karşılaştırır. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil, kültür ve algı arasındaki karşılıklı ilişkileri değerlendirir. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim uygulamalarında mesleki gelişime önem verir. 1
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaptığı araştırmaları ulusal ve uluslar arası ortamlarda paylaşır. 1
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. 1
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim uygulamalarında ve yürüttüğü araştırmalarda meslek etiğine önem verir. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dilin Doğası ve Tanımı Evans (2015) "The Crucible of Language", Bölüm 1 okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Dil ve Zihin İlişkisi Harris (2021) "The Linguistics Wars", Bölüm 2 okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Dilin biyolojik temelleri Evans (2015) "The Crucible of Language", Bölüm 2 gözden geçirilecek. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
4 Dil ve düşünce arasındaki bağlantı Evans (2015) "The Crucible of Language", Bölüm 3 okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
5 Dil Gelişimi ve Dil Edinimi Harris (2021) "The Linguistics Wars", Bölüm 4 okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 İkidillilik ve İkinci Dil Edinimi Evans (2015) "The Crucible of Language", Bölüm 4 gözden geçirilecek. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
7 Kelime Tanıma ve Anlama Süreçleri Harris (2021) "The Linguistics Wars", Bölüm 5 okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Genel tekrar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
9 Cümle Yapılarının Anlaşılması Evans (2015) "The Crucible of Language", Bölüm 6 okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Dil ve İletişim Harris (2021) "The Linguistics Wars", Bölüm 7 okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Konuşma Hataları ve Dil Üretimi Konuşma hatalarına dair makale okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
12 Konuşmanın Yapısı Evans (2015) "The Crucible of Language", Bölüm 8 okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Dilsel İletişim ve Kültürel Bağlam Kültürel iletişim konusundaki makaleler okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Konuşmanın yapısı Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Konuların genel tekrarı Ders notları gözden geçirilecek. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
16 Genel Tekrar ve tartışma Tartışma için hazırlık. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
17 Final Sınavı Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.12.2024 10:18