Genel Bilgi
Kod | ELT741 |
Ad | Language, Mind and Communication |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. CEM CAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. CEM CAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin dilbilim alanındaki temel soruları analiz etmelerini, bu sorulara ilişkin yaklaşımları karşılaştırmalarını ve bu konular hakkında eleştirel tartışmalar yürütmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders dilbilim alanında ortaya çıkan genel soruları inceler. Özellikle dil nedir, nasıl incelenmelidir, dil ve zihin arasındaki ilişki nedir, dil iletişim ile nasıl bir ilişkiye sahiptir. Bu derste dilbilimciler ve diğerleri tarafından bu sorulara verilen cevaplar öğrenciler ile paylaşılacaktır, bu şekilde öğrenciler bu soru ve cevaplara aşina olacaklardır ve bu konular hakkında düşünmeleri sağlanacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Evans V. (2015). The crucible of language : how language and mind create meaning. Cambridge University Press.
Notlar
Harris R. A. (2021). The linguistics wars : Chomsky Lakoff and the battle over deep structure. Oxford University Press.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Teorik dilbilimin tüm yönlerini açıklar ve bu yönler arasındaki ilişkiyi analiz eder. |
ÖÇ02 | Dilbilimin temel terimlerini tanımlar ve bu terimleri dil araştırmalarında kullanır. |
ÖÇ03 | Dilbilimdeki temel soruları tanımlar ve bu sorulara yönelik yaklaşımları karşılaştırır. |
ÖÇ04 | Dilbilimdeki temel sorulara verilen cevapları analiz eder ve bu cevapların farklı bağlamlarda nasıl uygulandığını açıklar. |
ÖÇ05 | Dil ve zihin arasındaki ilişkileri analiz eder ve bu ilişkilerin bilişsel süreçlerle bağlantısını açıklar. |
ÖÇ06 | Dilsel üretim ve anlama süreçlerini açıklayan kuramları karşılaştırır ve bu kuramların öğretim süreçlerine etkisini değerlendirir. |
ÖÇ07 | Dilin sosyal etkileşimdeki rolünü açıklar ve kültürel bağlamların dilsel iletişim üzerindeki etkilerini analiz eder. |
ÖÇ08 | Dilbilim alanındaki mevcut araştırma yöntemlerini karşılaştırır ve araştırma tasarımı için uygun yöntemleri seçer. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci başarısını değişik konu alanlarında değerlendirir. | 2 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlar ve uygun materyaller geliştirir. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anadil ve ikinci dile ilişkin kuramları karşılaştırır. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil, kültür ve algı arasındaki karşılıklı ilişkileri değerlendirir. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim uygulamalarında mesleki gelişime önem verir. | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaptığı araştırmaları ulusal ve uluslar arası ortamlarda paylaşır. | 1 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. | 1 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim uygulamalarında ve yürüttüğü araştırmalarda meslek etiğine önem verir. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dilin Doğası ve Tanımı | Evans (2015) "The Crucible of Language", Bölüm 1 okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Dil ve Zihin İlişkisi | Harris (2021) "The Linguistics Wars", Bölüm 2 okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Dilin biyolojik temelleri | Evans (2015) "The Crucible of Language", Bölüm 2 gözden geçirilecek. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
4 | Dil ve düşünce arasındaki bağlantı | Evans (2015) "The Crucible of Language", Bölüm 3 okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Dil Gelişimi ve Dil Edinimi | Harris (2021) "The Linguistics Wars", Bölüm 4 okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | İkidillilik ve İkinci Dil Edinimi | Evans (2015) "The Crucible of Language", Bölüm 4 gözden geçirilecek. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
7 | Kelime Tanıma ve Anlama Süreçleri | Harris (2021) "The Linguistics Wars", Bölüm 5 okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
9 | Cümle Yapılarının Anlaşılması | Evans (2015) "The Crucible of Language", Bölüm 6 okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Dil ve İletişim | Harris (2021) "The Linguistics Wars", Bölüm 7 okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Konuşma Hataları ve Dil Üretimi | Konuşma hatalarına dair makale okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Konuşmanın Yapısı | Evans (2015) "The Crucible of Language", Bölüm 8 okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Dilsel İletişim ve Kültürel Bağlam | Kültürel iletişim konusundaki makaleler okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Konuşmanın yapısı | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Konuların genel tekrarı | Ders notları gözden geçirilecek. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
16 | Genel Tekrar ve tartışma | Tartışma için hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
17 | Final Sınavı | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |