ELT741 Language, Mind and Communication

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ELT741
Ad Language, Mind and Communication
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. CEM CAN


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin sonunda öğrenciler dilbilim alanındaki temel sorular hakkında bir takım fikre sahip olacaklar ve bu konular hakkında dikkat ve netlikle tartışabileceklerdir.

Dersin İçeriği

Bu ders dilbilim alanında ortaya çıkan genel soruları inceler. Özellikle dil nedir, nasıl incelenmelidir, dil ve zihin arasındaki ilişki nedir, dil iletişim ile nasıl bir ilişkiye sahiptir. Bu derste dilbilimciler ve diğerleri tarafından bu sorulara verilen cevaplar öğrenciler ile paylaşılacaktır, bu şekilde öğrenciler bu soru ve cevaplara aşina olacaklardır ve bu konular hakkında düşünmeleri sağlanacaktır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Evans V. (2015). The crucible of language : how language and mind create meaning. Cambridge University Press.

Notlar

Harris R. A. (2021). The linguistics wars : chomsky lakoff and the battle over deep structure. Oxford University Press.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Teorik dilbilimin bütün yönleri hakkında sağlam bir temele sahip olurlar
ÖÇ02 Dilbilimin temel terimlerini öğrenirler
ÖÇ03 Dilbilimdeki temel soruların farkına varırlar
ÖÇ04 Dilbilimdeki temel sorulara alanda verilen cevaplarla aşina olurlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci başarısını değişik konu alanlarında değerlendirir. 2
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlar ve uygun materyaller geliştirir. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anadil ve ikinci dile ilişkin kuramları karşılaştırır. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil, kültür ve algı arasındaki karşılıklı ilişkileri değerlendirir. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim uygulamalarında mesleki gelişime önem verir. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaptığı araştırmaları ulusal ve uluslar arası ortamlarda paylaşır. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim uygulamalarında ve yürüttüğü araştırmalarda meslek etiğine önem verir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dil nedir Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Dil ve beyin Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Dilin biyolojik temelleri Ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
4 Dil ve düşünce arasındaki ilişki Makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
5 Dil gelişimi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 İkidillik ve ikinci dil edinimi Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
7 Kelime tanıma Ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Genel tekrar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
9 Cümle yapılarını anlama Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Dili anlama Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Dilsel üretim Ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
12 Konuşma hataları ve bize anlattıkları Makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Dili nasıl kullanırız Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Konuşmanın yapısı Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Dil sisteminin yapısı Ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.05.2024 12:11