İHH592 Geriatri Hemşireliği

5 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod İHH592
Ad Geriatri Hemşireliği
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SONGÜL KARADAĞ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Geriatri hemşireliğinin temel kavramlarını tanımlama, yaşlılığa bağlı ortaya çıkan sorunlar ve bu sorunların çözümünde hemşirenin rolünü kavrama, yaşlılara sunulan sağlık bakım hizmetlerinin toplumun gereksinimlerine, evrensel ve bilimsel gerçeklere dayalı olarak planlanması, sunulması ve geliştirilmesine yönelik sistematik hemşirelik süreci yaklaşımının kullanılması bilgi ve becerilerini kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Yaşlı bireylerin aktif yaşlanması ve yaşadıkları sorunlar ve hemşirelik bakımını içerir.

Dersin Ön Koşulu

Bu dersin ön koşulu ya da yan koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Geriatri Hemşireliği 2019 Yaşlı Sağlığı ve Bakım 2014

Notlar

Yaşlı Sağlığı ve Bakım Akademisyen Kitabevi, Ankara 2014 Ç.Ü. TEZ YAZIM MERKEZİ TARAFINDAN ARŞİVLENEN TEZLER YURTİÇİ VE YURTDIŞI SÜRELİ YAYINLAR


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Yaşlı bireylerde sık görülen sorunları açıklar.
ÖÇ02 Yaşlı bireyin kapsamlı değerlendirmesini yapar.
ÖÇ03 Yaşlılık ve yaşlanma süreci
ÖÇ04 yaşlılık ve sağlık problemlerini tanımlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Belirsiz Hemşirelik uygulamalarında kanıta dayalı hemşirelik bakımından yararlanır
PÖÇ02 Belirsiz Sağlıklı ve hasta bireyin sorunlarını çözümlemede hemşirelikteki yeni yaklaşımları kullanır 5
PÖÇ03 Belirsiz Farklı disiplinlerden ve kendi alanından edindiği temel bilgileri uygulama alanlarında kullanır ve verdiği hizmeti değerlendirir.
PÖÇ04 Belirsiz Araştırmadan elde ettiği sonuçları hemşirelik uygulamalarına yansıtır. 4
PÖÇ05 Belirsiz Disiplinler arası iletişim sağlayabilir ve işbirliği kurabilir.
PÖÇ06 Belirsiz Hemşirelik uygulamalarına eleştirel gözle bakar.
PÖÇ07 Belirsiz Bilimsel araştırmalarda ve yayınlarda etik ilkelere uygun çalışılmasına yönelik tutum geliştirir. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Programın Açıklanması ve Hazırlık Çalışmaları Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
2 Seminer Konularına Hazırlık, Araştırma Çalışmaları Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
3 Yaşlılık tanımı ve yaşlanma teorileri Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
4 Türkiye’de ve Dünya’da yaşlı nüfusu ve politikalar Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
5 Yaşlı bireylerde fizyolojik değişiklikler Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
6 Yaşlı bireylerde sık görülen sağlık sorunları Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Yaşlı bireyin kapsamlı değerlendirilmesi(ilaç kullanımı, düşmeler….vb) Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Yaşlı bireylerde beslenme sorunları Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Yaşlı bireylerin evde ve kurumda bakımı Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Yaşlı bireylere bakım verenlerin sorunları Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Yaşlı ayrımcılığı, istismar ve ihmali Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
13 Yaşlı bireylerde yaşam kalitesi Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Vaka çalışması 1 Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
15 Vaka çalışması 2 Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 25.09.2024 10:51