Genel Bilgi
Kod | İHH592 |
Ad | Geriatri Hemşireliği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SONGÜL KARADAĞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Geriatri hemşireliğinin temel kavramlarını tanımlama, yaşlılığa bağlı ortaya çıkan sorunlar ve bu sorunların çözümünde hemşirenin rolünü kavrama, yaşlılara sunulan sağlık bakım hizmetlerinin toplumun gereksinimlerine, evrensel ve bilimsel gerçeklere dayalı olarak planlanması, sunulması ve geliştirilmesine yönelik sistematik hemşirelik süreci yaklaşımının kullanılması bilgi ve becerilerini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Yaşlı bireylerin aktif yaşlanması ve yaşadıkları sorunlar ve hemşirelik bakımını içerir.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin ön koşulu ya da yan koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Geriatri Hemşireliği 2019 Yaşlı Sağlığı ve Bakım 2014
Notlar
Yaşlı Sağlığı ve Bakım Akademisyen Kitabevi, Ankara 2014 Ç.Ü. TEZ YAZIM MERKEZİ TARAFINDAN ARŞİVLENEN TEZLER YURTİÇİ VE YURTDIŞI SÜRELİ YAYINLAR
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yaşlı bireylerde sık görülen sorunları açıklar. |
ÖÇ02 | Yaşlı bireyin kapsamlı değerlendirmesini yapar. |
ÖÇ03 | Yaşlılık ve yaşlanma süreci |
ÖÇ04 | yaşlılık ve sağlık problemlerini tanımlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Belirsiz | Hemşirelik uygulamalarında kanıta dayalı hemşirelik bakımından yararlanır | |
PÖÇ02 | Belirsiz | Sağlıklı ve hasta bireyin sorunlarını çözümlemede hemşirelikteki yeni yaklaşımları kullanır | 5 |
PÖÇ03 | Belirsiz | Farklı disiplinlerden ve kendi alanından edindiği temel bilgileri uygulama alanlarında kullanır ve verdiği hizmeti değerlendirir. | |
PÖÇ04 | Belirsiz | Araştırmadan elde ettiği sonuçları hemşirelik uygulamalarına yansıtır. | 4 |
PÖÇ05 | Belirsiz | Disiplinler arası iletişim sağlayabilir ve işbirliği kurabilir. | |
PÖÇ06 | Belirsiz | Hemşirelik uygulamalarına eleştirel gözle bakar. | |
PÖÇ07 | Belirsiz | Bilimsel araştırmalarda ve yayınlarda etik ilkelere uygun çalışılmasına yönelik tutum geliştirir. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Programın Açıklanması ve Hazırlık Çalışmaları | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
2 | Seminer Konularına Hazırlık, Araştırma Çalışmaları | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
3 | Yaşlılık tanımı ve yaşlanma teorileri | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
4 | Türkiye’de ve Dünya’da yaşlı nüfusu ve politikalar | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
5 | Yaşlı bireylerde fizyolojik değişiklikler | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
6 | Yaşlı bireylerde sık görülen sağlık sorunları | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Yaşlı bireyin kapsamlı değerlendirilmesi(ilaç kullanımı, düşmeler….vb) | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Yaşlı bireylerde beslenme sorunları | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Yaşlı bireylerin evde ve kurumda bakımı | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Yaşlı bireylere bakım verenlerin sorunları | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Yaşlı ayrımcılığı, istismar ve ihmali | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
13 | Yaşlı bireylerde yaşam kalitesi | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Vaka çalışması 1 | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Vaka çalışması 2 | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |