Genel Bilgi
Kod | AR364 |
Ad | Eski Anadolu Dillerine Giriş II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. RUKİYE AKDOĞAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, yazılı belgelerin öneminin oldukça değerli olduğu ve bu yazıların öğreniminin Anadolu tarihini aydınlatmadaki rolünü öğretmektir.
Dersin İçeriği
Eski Anadolu dillerinden, çivi yazısı ile yazılmış Hititçeyi açıklar. Maşat-Höyük'ten ele geçen tabletleri değerlendirir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Sedat Alp, Hethitische Briefe aus Maşat - Höyük - 1991, Türk Tarih Kurumu Basımevi
Notlar
Sedat Alp, Hitit Çağında Anadolu Çivi yazılı ve Hiyeroglif Yazılı Kaynaklar - 2011
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Maşathöyük'teki mektup tabletlerdeki kelimeleri ve gramerini izah eder. |
ÖÇ02 | Zile Maşathöyük'ten çivi yazılı Hititçe tabletleri yorumlar. |
ÖÇ03 | Maşathöyük'ten ele geçen tabletlerdeki konuları ifade eder. |
ÖÇ04 | Hititlerin çağdaşı ülkelerle yaptığı mektuplaşmaları açıklar. |
ÖÇ05 | Hitit mektuplarının konularını ve bölümlerini sunar. |
ÖÇ06 | Hititlerden günümüze kadar gelen benzer kelimeleri açıklar. |
ÖÇ07 | Hititlerden günümüze gelen gelenek-görenekleri açıklar. |
ÖÇ08 | Çivi yazılı mektuplardaki determinatif ve sayıları gösterir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin temel bilgilerini ve ileri düzeydeki uygulamalı bilgileri kavrar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri, bilimsel sonuçları ve problemleri açıklar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojik veri ve materyali kronolojik olarak sınıflandırır. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojik materyalin stil özelliklerini inceler. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeoloji mesleği içinde kazandığı tüm becerileri ulusal ve evrensel ihtiyaçlar doğrultusunda topluma ve insanlığa hizmet için kullanır. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojide edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri bütüncül bir bakış açısı ile yorumlar. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojik verileri görsel ve sözel çerçevede teknolojik araçları da kullanarak kayıt altına alır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Arkeolojik sit alanlarındaki arazi çalışmalarında (kazı ve yüzey araştırmaları) ve projelerde sorumluluk alır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Arkeolojik verilerin yazılı ve görsel olarak değerlendirildiği laboratuvar ortamında bireysel ve ekip çalışması yapar. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki alanda edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve bireysel gelişimi içinde bilimsel, sosyal, sanatsal ve kültürel alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe ve yabancı dili kullanarak alanı ile ilgili bilgileri uzman veya uzman olmayan kişilerle paylaşır. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarihi ve kültürel mirası korur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı disiplinlerle problem çözmeye yönelik ortak çalışmalar düzenler. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Maşathöyük'ten ele geçen çivi yazılı tabletleri açıklar. | Kütüphane, görsel malzeme ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Maşathöyük'ün konumunu ve tabletlerin konusunu kavrar. | Kütüphane, görsel malzeme ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Mşt. 75/11 nolu çivi yazılı tableti değerlendirir. | Kütüphane, görsel malzeme ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Tabletteki Hititçe kelimeleri yorumlar. | Kütüphane, görsel malzeme ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Çivi yazılı tabletteki kelimelerin gramer açıklamalarını açıklar. | Kütüphane, görsel malzeme ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Hititlerin çağdaş ülkeler ile yaptıkları mektuplaşmalarını kavrar. | Kütüphane, görsel malzeme ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Hitit kral ve kraliçelerinin mektuplarını tercümeleriyle birlikte açıklar. | Kütüphane, görsel malzeme ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Mşt. 75/ 11 nolu tabletin transkripsiyon ve tercümesini yorumlar. | Kütüphane, görsel malzeme ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Hititçedeki determinatifler ile sayıları açıklar. | Kütüphane, görsel malzeme ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Hititçeden günümüze gelen gelenek-görenekleri değerlendirir. | Kütüphane, görsel malzeme ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Mşt 75/13 nolu tabletin transkripsiyon ve tercümesini yorumlar. | Kütüphane, görsel malzeme ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Tablette geçen kelimelerin gramer açıklamalarını kavrar. | Kütüphane, görsel malzeme ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Tabletin transkripsiyon ve tercümesini açıklar. | Kütüphane, görsel malzeme ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Hititçeden günümüze gelen kelime benzerliklerini yorumlar. | Kütüphane, görsel malzeme ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kütüphane ve internet taraması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kütüphane ve internet taraması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 74 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,96 | ||
AKTS | 3 AKTS |