BVS126 Bankacılık ve Sigortacılıkta Pazarlama

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BVS126
Ad Bankacılık ve Sigortacılıkta Pazarlama
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. BİRSEN DAĞLI
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Öğr. Gör. BİRSEN DAĞLI (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Pazarlamanın temel kavramları,hizmet pazarlamasının özellikleri ve günümüz rekabet ortamında banka ve sigorta sektörünün gelişimi açısından pazarlamanın önemi kavratılacaktır.

Dersin İçeriği

Bankacılıkta hizmet kavramı ve çeşitleri Bankacılıkta hizmet kalitesi ve kontrolü Banka hizmetlerinin dağıtımında elektronik bankacılık Sigorta sektörünün tanımı ve kapsamı Sigorta hizmetlerinde pazarın bölümlenmesi

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Bankacılık ve Sigortacılıkta Pazarlama Beta Yayınevi, Dr:Öğr.Üyesi Aziz Öztürk, Ömer Faruk Güven

Notlar

Pazarlama(Kavramlar-Kararlar), Beta Basım Yayım,İlhan Cemalcılar,2019


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Pazarlamanın temel kavramlarını açıklar.
ÖÇ02 Günümüzde işletmelerde pazarlamanın önemini kavrar.
ÖÇ03 Hizmet sektörü ile ilgili farklılıklarını açıklar.
ÖÇ04 Banka hizmetlerinde pazarlamanın önemini kavrar.
ÖÇ05 Sigorta hizmetlerinde pazarlamanın özelliklerini bilir.
ÖÇ06 İşletmelere göre pazarlama farklılıklarını sıralar.
ÖÇ07 Finansal piyasaları ve bankacılık sisteminin çalışma işleyişini bilir.
ÖÇ08 Pazarlama karması elemanlarını ve pazarlamanın çevre koşullarını açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bankacılık ve Sigortacılık ile ilgili temel düzeydeki güncel teorik bilgileri tanımlar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bankacılık ve Sigortacılık ile ilgili temel düzeydeki güncel uygulamalı bilgileri tanımlar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bankacılık ve Sigortacılık alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerilerini tarif eder. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bankacılık ve Sigortacılık mesleği ile ilgili edindiği temel bilgi ve becerileri sorunları tanımlar. 5
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bankacılık ve Sigortacılık mesleği ile ilgili temel düzey konularda, bağımsız çalışır, sorumlulukları tarif eder. 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bankacılık ve Sigortacılık mesleği ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk gösterir. 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri düzenler. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi bilgi ve beceri düzeyini eleştirel bir şekilde sıralar, öğrenim gereksinimlerini tespit eder.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki gelişimini daha üst bir seviyeye yükseltir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olduğunu anlar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bankacılık ve Sigortacılık mesleği ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla ifade eder. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Temel düzeyde bir yabancı dil bilir, mesleği ile ilgili bilgileri izler ve meslekdaşları ile yabancı dilde iletişi kurar.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgisayar işletim sistemleri, ofis uygulamalarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini anlar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Cumhuriyetimizin tarihi, temel değerleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Pazarlama kavramı ve bankacılıkta pazarlama kavramlarının açıklanması Dersin ön koşulu yok. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Bankacılıkta hizmet kavramı ve çeşitleri Ders materyalinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Bankacılıkta hizmet stratejisi Ders materyalinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Bankacılıkta hizmet kalitesi ve kontrolü Ders materyalinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Banka hizmetlerinin fiyatlandırılması Ders materyalinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Banka hizmetlerinin dağıtımı Ders materyalinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Banka hizmetlerinin dağıtımında elektronik bankacılık Ders materyalinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav ders kitabından hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sigorta sektörünün tanımı ve kapsamı Ders materyalinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Sigorta pazarlaması ve özellikleri Ders materyalinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Sigorta hizmeti sektörleri Ders materyalinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Sigorta hizmetlerinde pazarın bölümlenmesi Ders materyalinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 İnternette sigortacılık Ders materyalinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
14 Sigorta sektöründe elektronik ticaret uygulaması Ders materyalinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
15 Hizmet pazarlamada internet kullanımı Ders materyalinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları ders kitabından hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları ders kitabından hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 11:58