OÖ751 Çocuk, Bilim ve Teknoloji

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod OÖ751
Ad Çocuk, Bilim ve Teknoloji
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi RAZİYE GÜNAY BİLALOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilerin erken çocuklukta fen eğitimiyle ilgili kuramsal ve uygulama bilgisi edinmelerini, fen ve teknoloji ilişkisini kurmalarını ve fen eğitiminde teknolojiden yararlanma konusunda farkındalık kazanmalarını, erken çocukluk fen eğitimi alanında güncel yaklaşımları ve gelişmeleri takip etmelerini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Erken çocuklukta fen eğitimini amacı; fen ve teknoloji ilişkisi; fen eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler; fen eğitiminde güncel yaklaşımlar ve programlar; fen etkinliklerini planlama, uygulama ve değerlendirme süreçleri; erken çocuklukta fen eğitiminde ailenin rolü; fen eğitiminde güncel çalışmalar.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Aktaş Arnas, Y., Aslan, D. ve Günay Bilaloğlu, R. (2014). Okul öncesi dönemde fen eğitimi. Ankara: Vize Yayıncılık. Akman, B., Uyanık Balat, G. ve Güler, T. (Ed.) (2011). Okul öncesinde fen eğitimi. Ankara:Pegem Akademi. Alisinanoğlu, F., Özbey, S. ve Kahveci, G. (2015). Okul öncesinde fen eğitimi. Ankara: Pegem Akademi. Parlak Lakap, A. (Ed.) (2018) Erken çocuklukta fen eğitimi. Ankara: Eğiten Kitap. Şahin, F.(Ed.) (2015). Okul öncesi dönemde fen eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık. Uludağ, G. (Ed.) (2020). Erken çocukluk döneminde fen eğitimi-Çocuğun keşif yolculuğu. Nobel Akademik Yayıncılık. Çepni, S. (Ed.) (2018). Kuramdan uygulamaya STEM eğitimi. Ankara: Pegem Yayıncılık.

Notlar

Çam, Ş. S. (2013). GEMS programı matematik ve fende büyük buluşlar. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2 (2), 148-154. ISSN. 2146-9199. Çorlu, M. S., Capraro,R. M. ve Capraro, M. M. (2014). Introducing STEM education: Implications for educating our teachers for the age of innovation. Education and Science, 39, 171, 74-85. Sanders, M. (2009). STEM, STEM Education, STEMmania. Technology Teacher, 68(4), 20-26. Sarıtaş, R. (2011). GEMS-Erken yaşlarda bilimi öğrenmek. İstek İstanbul Eğitim Hizmetleri A.Ş. Dergisi, 8, 14-17.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Fen ve teknoloji ilişkisini kavrar.
ÖÇ02 Erken çocuklukta fen ve teknoloji eğitiminin amacını ve kapsamını açıklar.
ÖÇ03 Erken çocuklukta fen ve teknoloji eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikleri belirtir.
ÖÇ04 Fen ve teknoloji eğitiminde güncel yaklaşımları açıklar.
ÖÇ05 Erken çocuklukta fen etkinliği planlama, uygulama ve değerlendirme bilgi ve becerisi kazanır.
ÖÇ06 Erken çocuklukta teknolojik araçların eğitim amaçlı kullanımını açıklar.
ÖÇ07 Erken çocuklukta fen ve teknoloji eğitiminde güncel çalışmaları takip eder.
ÖÇ08 Erken çocukluk fen eğitiminde bilimsel çalışmalar planlar ve yürütür.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi kapsamında yer alan gelişim ve eğitim konu alanlarında kuramsal bilgileri kapsamlı olarak açıklar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgiler arasında bağ kurar 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki okul öncesine yönelik uygulamaları eleştirel bakış açısıyla yorumlar
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve tekniklerini uygular 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takımla birlikte çalışır ve liderlik yapar
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. 4
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Okul öncesi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Öğrencileri ders içeriği ve izlenecek stratejiler hakkında bilgilendirme, yararlanılabilecek kaynakların belirtilmesi Ön hazırlık gerekmiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Erken çocuklukta fen eğitiminin amacı, içeriği ve çocuklarda kavram öğrenme Konuyla ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Bilimin doğası ve pedagojik alan bilgisi Konuyla ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Bilimsel süreç becerileri Konuyla ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
5 Sosyobilimsel konular ve soru sorma stratejileri Konuyla ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
6 Sorgulama temelli bilim eğitimi ve problem çözme yaklaşımı İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
7 Kodlama ve bilgi işlemsel düşünme İlgili çalışmaları tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Grup Çalışması, Anlatım
8 Ara sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi, Ödev
9 Erken çocukluk fen eğitiminde Web 2.0 araçlarının kullanımı Konuyla ilgili kaynakları tarama ve değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
10 Fen eğitiminde güncel yaklaşımlar (Proje - STEM) İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap
11 Erken çocuklukta fen eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler (Kavram haritaları ve kavram karikatürleri) İlgili çalışmaları tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
12 Erken çocuklukta fen eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler (Analoji ve deney) İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım
13 Erken çocuklukta fen eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler (Drama) İlgili çalışmaları inceleme ve yorumlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Problem Çözme
14 Erken çocuklukta fen etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi İlgili çalışmaları inceleme ve yorumlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Erken çocukluk fen eğitimiyle ilgili güncel çalışmaları tartışma İlgili çalışmaları inceleme ve yorumlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması
16 Erken çocukluk fen eğitimiyle ilgili araştırma önerisi hazırlama İlgili çalışmaları inceleme ve yorumlama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
17 Final sınavı Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.05.2024 04:42