ILT227 Mesleki İngilizce I

5 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ILT227
Ad Mesleki İngilizce I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. Aykut DEMİRYÜREK
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. Aykut DEMİRYÜREK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders, İletişim Bilimleri öğrencilerinin İngilizce dil kullanım becerilerini Avrupa Birliği Dil Öğrenim Çerçevesi (CEFR) ölçütlerine göre alt-orta düzeyde (B1) geliştirmeyi amaçlamaktadır. Ayrıca, öğrencilerin gelecekte seçebilecekleri mesleklerle ilgili temel kelime dağarcığını, terimleri, dil yapılarını ve alan bilgilerini edinmeleri beklenmektedir.

Dersin İçeriği

Bu ders, İngilizce dil bilgisi ile ilgili dil yapılarını, ayrıca Gazetecilik, Fotoğrafçılık, İnternet, Radyo, TV ve Sinema alanlarına yönelik terminoloji ve dil kullanım pratiklerini içeren okuma parçaları, özgün metinler, görseller ve video materyallerini kapsamaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Öğrencilerin A1 ve üzeri olması beklenmektedir.

Kaynaklar

Cambridge English for the Media (Cambridge University Press & Assessment)

Notlar

Öğretim elemanının öğrencilerin alan ve seviyesine göre hazırladığı metinler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğretilen dil yapılarını ve sözcükleri içeren metinleri çözümler.
ÖÇ02 Öğretilen sözcük ve dil yapılarını kullanarak iletişim kurar.
ÖÇ03 Mesleki alanlarla ilgili basit metinleri ve diyalogları çözümler.
ÖÇ04 Mesleki alanlarla ilgili basit metinler ve diyaloglar oluşturur.
ÖÇ05 Öneride bulunma, plan yapma ve açıklama yapma gibi dil işlevlerini doğal iletişim ortamında uygular.
ÖÇ06 Dil düzeyi çerçevesindeki video örneklerini ve diğer çeşitli görselleri yorumlar.
ÖÇ07 Mesleki bağlamda yazılı ve sözlü bilgileri organize eder.
ÖÇ08 Mesleki terminolojiyi kullanarak temel düzeyde akademik yazılar oluşturur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgileri ilişkilendirir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediğini açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilgi ve yöntemlerle alanla ilgili çalışmaları teknolojik yeniliklerle ilişkilendirir. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle; İletişim Bilimleri´nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antropoloji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezler.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisiyle empati kurar. 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Düzenlediği ve aktif olarak katılım sağladığı sosyal, sanatsal ve kültürel etkinliklerdeki gözlemlerini raporlar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İzlediği yerel, ulusal ve uluslararası olayları eleştirel bir bakışla yorumlar. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olduğu kadar grup çalışmalarında da etkin rol alır. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Topluma karşı sorumluluk bilinci gelişmiş bir birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir,.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda kendini sürekli geliştirir. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejilerle birlikte düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik En az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde bir yabancı dil bilgiisiyle alanındaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uygun davranır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerileriyle toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Gelecekteki kariyerini planlamayı öğrenme gereksinimleri doğrultusunda gerçekleştirir. 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tüm çalışmalarını alanıyla ilgili yasal mevzuat çerçevesinde yönlendirir. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Derse Giriş/Sınıf dil düzeyini ve öğrencilerin ilgi alanlarını belirleyici yoklama Hazırlık gerekmez Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma
2 There is/There are yapısı üzerine, çok yönlü bir gazetecinin gereçleri/Ne kadar sıfat ile sorular, Miktar ifadeleri Alıştırmalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
3 Film Animatörleri istasyonları ve ınternet, okuma parçası film festivalinde kullanılabilen edatları İnsan beyni ve bilgisayar kapasiteleri karşılaştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
4 Geçmiş Zaman Gazete muhabirliği (bir olayın raporlanması) Alıştırmalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
5 TV muhabiri olarak bir röportaj alma Alıştırmalar -Röpörtaj soruları hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
6 Going to for future plans, yakın gelecek zaman özgeçmiş yazma Verilen materyaller gözden geçirilmeli Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
7 Will for predictions would like,like,would prefer,preferc, konser bileti alma/özellikleri Önceki ders tekrar edilmelidir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
8 Ara Sınav Ders kaynaklarını okuma/işlenen konuları gözden geçirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Bir olayı organize etme, Present perfect,how long,since,for,giving opinions,agreeing and disagreeing Kamera arkası konusunda bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Bireysel Çalışma
10 Comparatives and Superlatives / Comparing Films: Short Films/Documentaries / My Favorite Film Önceki ders tekrar edilmelidir. Verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Bireysel Çalışma
11 Öneriler-say ve tell fiilleri/ Reklamlarla ilgili okuma parçası Reklam örnekleri/ Okuma parçası Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
12 Present perfect/ have to/-do not have to/ Sosyal medya üzerine Önceki ders tekrar edilmelidir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
13 Present Perfect, How long, Since, For, Özür dileme/kabul etme / Mobil telefonlar: Hayatına her an girdiğim için üzgünüm Sağlanan materyaller derse gelmeden gözden geçirilmelidir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
14 Öğrenci Skeçlerinin sahnelenmesi Örnek skeçlerin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Beyin Fırtınası
15 Genel tekrar Öğrenilenlerin tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Hazırlık yapma/İşlenen konulara çalışılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Sınav sorularına dönüt verme Sınav üzerine fikir alışverişi yapma ve eksikleri bulma Yöntem Seçilmemiş


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 17 17
Toplam İş Yükü (Saat) 125
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,00
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 21.02.2025 04:11