ME700 Uzmanlık Alan Dersi

6 AKTS - 5-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ME700
Ad Uzmanlık Alan Dersi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 5-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Uzmanlik Alan
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. PERİHAN ARTUT
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. PERİHAN ARTUT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. KAMURAN TARIM (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. Gülfem SARPKAYA AKTAŞ (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. AYTEN PINAR BAL (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, öğrencinin tez konusu olarak belirlediği alanla ilgili literatürü inceleyip konunun hangi değişkenler açısından ele alındığını belirlemesine, tez konusunu, yöntemini belirlemesine yardım etmek ve tez çalışması sırasında gereksinim duyduğu bilimsel rehberliği sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Dersin içeriği, yapılacak çalışmalar, kullanılacak yöntem ve teknikler ve değerlendirme hakkında bilgi verme.Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara ulaşma yolları. Alanıyla ilgili ulaşılan ve konu açısından incelenen kaynakların sunulması. Alanıyla ilgili ulaşılan ve yöntem açısından incelenen kaynakların sunulması. Alanında çalışmaya ihtiyaç duyulan alanların belirlenmesi. Bu alanlardan hangisinin çalışılacağına karar verilmesi. Karar verilen alanla ilgili kaynakları inceleme.

Dersin Ön Koşulu

Yoktur

Kaynaklar

Öğrencinin çalışma alanına göre yönelik belirlenen kaynak kitaplar

Notlar

https://library.cu.edu.tr/cu/e-kaynaklar/veritabanlari


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Alanıyla ilgili Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara hangi yollarla ulaşacağını açıklama.
ÖÇ02 Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma ve inceleme.
ÖÇ03 Alanıyla ilgili araştırmaya gereksinim duyulan konuları belirleme.
ÖÇ04 Çalışacağı özgün ve literatüre katkıda bulunabilecek konu alanını geliştirme.
ÖÇ05 Belirlediği alanla ilgili kaynakları inceleme.
ÖÇ06 Kaynakları inceleme sonucunda konuyu hangi değişkenler açısından ele alacağını tartışma.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik eğitimi kapsamında yer alan öğrenme kuramlarını açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teknolojik gelişmeleri takip eder.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Matematik alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin içeriği, yapılacak çalışmalar, kullanılacak yöntem ve teknikler ve değerlendirme hakkında bilgi verme. dersle ilgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
2 Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara ulaşma yolları. Sunu raporu hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynakların incelenmesi Alan yazın incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Alanıyla ilgili ulaşılan ve konu açısından incelenen kaynakların sunulması. Sunu raporu hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Alanıyla ilgili ulaşılan ve konu açısından incelenen kaynakların analiz edilmesi. Sunu raporu hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Alanında çalışmaya ihtiyaç duyulan alanların incelenmesi Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Alanında çalışmaya ihtiyaç duyulan alanların öneminin araştırılması Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Alanında çalışmaya ihtiyaç duyulan alanların uygulanabilirliği. Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Bu alanlardan hangisinin çalışılacağına karar verilmesi. Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Mevcut alanın incelenmesi Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Karar verilen alanla ilgili kaynakları inceleme. Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Karar verilen alanla ilgili araştırma yöntemlerinin incelenmesi. Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Araştırma probleminin belirlenmesi Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Araştırma yönteminin belirlenmesi Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Literatür tarama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.12.2024 05:52