Genel Bilgi
Kod | BL145 |
Ad | Temel Elektronik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. ADNAN GÖKTEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. ADNAN GÖKTEN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Çeşitli yarıiletken elektronik aygıtların üretim ve çalışma özellikleri ile elektriksel özelliklerinin tanıtılması ve bu elemanların kullanıldığı temel elektronik devrelerinin yapısı hakkında bilgi ve beceri öğretmek
Dersin İçeriği
Elektrik ve Elektronik teknolojisi ile ilgili temel bilgi, temel elektronik devre elemanları ve devreler
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Yayınlanmamış ders notu
Notlar
İnternet
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Elektronikte kullanılan temel devre elemanlarının yapısını tanımlar. |
ÖÇ02 | Yarı iletkenleri açıklar |
ÖÇ03 | seri ve paralel bağlantıları yapar. |
ÖÇ04 | Devrelerde lehimleme yapar. |
ÖÇ05 | Temel elektronik devreleri tasarlar. |
ÖÇ06 | Temel Kapı devrelerini tasarlar. |
ÖÇ07 | AC akımı DC akıma çevirir. |
ÖÇ08 | Baskı devreyi uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Teknolojileri ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgileri listeler. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgileri hatırlar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar donanımını oluşturan temel elektronik parçalarını ve bunların işleyişlerini listeler. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap Tarihi içeriğini hatırlar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Programcılığı alanındaki güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar programcılığı alanındaki problemleri çözer. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Web programlama teknolojilerini açıklar ve uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veri tabanı tasarımı ve yönetimini gerçekleştirir. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yazılımları test eder ve hataları giderir. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Programcılığı alanındaki yazılım ve paket programları kullanabilir. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ağ sistemlerini açıklar, tasarlar ve kurulumunu yapar. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kelime işlemci, elektronik hesaplama tablosu, sunum programlarını kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgisayar Teknolojileri ile ilgili bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar Programcılığı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilgisayar Teknolojileri ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe olarak etkin yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel elektrik | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Yarı iletken malzemeleri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
3 | Diyotun Yapısı ve Ölçülmesi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
4 | Lehim ve lehimleme teknikleri | Malzeme tedariki | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
5 | Yarımdalga doğrultma deney. Tamdalga doğrultma deneyi | Malzeme tedariki | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
6 | Köprü tipi doğrultucu ve regülasyon | malzeme tedariki | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
7 | Direnç, kondansatör yapısı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
8 | Ara Sınavlar | okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Transistörün Tanımı, Yapısı ve Çeşitleri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Tartışma |
10 | Transistörün ohmmetre ile ölçülmesi ve bacaklarının tesbiti. | okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Transistörlü anahtarlama devresi simulasyonu | okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
12 | Temel kapı devrelerinin Yapıları | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Beyin Fırtınası |
13 | Baskı devre tasarımı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Bireysel Çalışma |
14 | Proje Çalışması | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
15 | Gözden geçirme | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 4 | 3 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,04 | ||
AKTS | 5 AKTS |