Genel Bilgi
Kod | BL135 |
Ad | Mobil Programlama-I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. ADNAN GÖKTEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. ADNAN GÖKTEN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Mobil cihazlar için uygulama geliştirme yeteneği kazandırmak
Dersin İçeriği
Mobil uygulama geliştirmenin temelleri anlatmak, internet tabanlı programlar ile mobil uygulamalar geliştirmek
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Basılmamış ders notları
Notlar
https://gelecegiyazanlar.turkcell.com.tr/
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mobil Uygulama Geliştirme Ortamını Tanır |
ÖÇ02 | Temel Mobil Programlama Becerisi Kazanır |
ÖÇ03 | blok program yazma becerisi kazanır |
ÖÇ04 | bellek işlemlerini bilir |
ÖÇ05 | prosedürlerin kullanımını bilir |
ÖÇ06 | konum bilgilerini kullanabilir |
ÖÇ07 | kontrol yapıları hakkında bilgiye sahiptir |
ÖÇ08 | Yaptığı uygulamayı uygulama marketi üzerinden dağıtır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Teknolojileri ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar donanımını oluşturan temel elektronik parçalarını ve bunların işleyişleri hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap Tarihi konusunda bilgi sahibidir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Programcılığı alanındaki güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar programcılığı alanındaki problemleri çözme becerisine sahiptir. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Web programlama teknolojilerini açıklar ve uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veri tabanı tasarımı ve yönetimini gerçekleştirir. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yazılımları test eder ve hataları giderir. | 3 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Programcılığı alanındaki yazılım ve paket programları kullanabilir | 3 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ağ sistemlerini açıklar, tasarlar ve kurulumunu yapar | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | kelime işlemci, elektronik hesaplama tablosu, sunum programlarını kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgisayar Teknolojileri ile ilgili bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar Programcılığı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilgisayar Teknolojileri ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe olarak etkin yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Uygulama Geliştirme Ortamının Tanıtımı | Ders Kitabından Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Uygulama Mimarisi, Bileşenler ve Davranışlar | Ders Kitabından Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Uygulama Oluşturma, test ve hata bulma | Ders Kitabından Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Uygulamada Belleğin Yönetimi | Ders Kitabından Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Hareketli Uygulamalar Oluşturma | Ders Kitabından Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Örnek Uygulama-1 | Ders Kitabından Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
7 | Koşul Blokları | Ders Kitabından Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ders Kitabından Çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Liste değişkeni ve Listview | Ders Kitabından Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Dallanma ve Döngüler | Ders Kitabından Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Örnek Uygulama-2 | Ders Kitabından Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
12 | Sensörler (Saat, Barkod Tarayıcı, İvme Ölçer) | Ders Kitabından Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Sensörler (Jiroskop ve Konum sensörleri) | Ders Kitabından Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Sensörler (Yerdeğiştirme sensörü, Adımsayar, Yaklaşım sensörü) | Ders Kitabından Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Örnek Uygulama-3 | Ders Kitabından Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Kitabından Çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Kitabından Çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |