ILT229 Medya Okuryazarlığı I

5 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ILT229
Ad Medya Okuryazarlığı I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AYŞE ASLI SEZGİN BÜYÜKALACA
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. AYŞE ASLI SEZGİN BÜYÜKALACA (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Derste ilk dönemde, temel medya okuryazarlığı eğitimi prensipleri doğrultusunda, yapılandırmacı medya çözümleme, eleştirel düşünme ve değerlendirme, sınıf içi tartışmalara katılma, medyadan gelen mesajları (görsel, işitsel, vd.) değerlendirme ve bu içerikleri üretebilme hedeflenmektedir.

Dersin İçeriği

İki dönem halinde verilecek bu derste ilk dönemde medya kavramın tanımı ile başlayıp, medya okuryazarlığı kavramını ve uygulamalarını içeren genel başlıklar tartışılacaktır.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Derste belirli aralıklarla verilen kaynaklara yönelik Soru & Cevap ve Doğru & Yanlış şeklinde değerlendirmelerin olduğu mini sınavlar yapılacaktır.

Notlar

Sperry, C., & Scheibe, C. (2022). Teaching students to decode the world: Media literacy and critical thinking across the curriculum. ASCD. ISBN: 978-1-4166-3093-7


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Derste medyanın tanımını doğru şekilde yaparak, farklı kaynaklardan yararlanılması yoluyla ilk projeler hazırlanacaktır.
ÖÇ02 Medyanın tanımını yapan öğrencilerin, medya okuryazarlığının temel prensipleri çerçevesinde ikinci projelerini hazırlaması planlanacaktır.
ÖÇ03 İlk iki projenin ardından farklı kaynaklar kullanarak medya içeriği oluşturmaya yönelik çalışmalar gerçekleştirilecektir.
ÖÇ04 Medya içeriklerini oluşturan öğrencilerin bu içerikleri paylaşması için farklı medya ortamlarını kullandıkları final projelerini tasarlamaları istenecektir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklayabilir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgiye sahiptir. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediği açıklayabilir ve belli başlı iletişim araçlarıyla ilgili kullanım bilgi ve becerisine sahiptir. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilgi ve yöntemi bilimsel olmayandan ayırd edebilir; alanla ilgili çalışmaları ve teknolojik yenilikleri izleyerek bilgilerini günceller.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle yaklaşır; İletişim Bilimleri´´nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antroploji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezleyebilir. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak; kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisine sahiptir; empati kurar.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler düzenler ya da aktif olarak katılır; içinde yer aldığı etkinlikleri ya da gözlemledikleri olayları raporlar, çevresiyle paylaşır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yerel, ulusal ve uluslararası olayları izler, eleştirel bir bakışla yorumlar. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olduğu kadar grup içerisinde de çalışma yapabilme yetkinliğine sahiptir. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Topluma karşı sorumluluk bilinci geliştirmiş birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir, liderlik ve entelektüel girişimcilik becerileri sergiler. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejiler kullanır, düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde kullanarak, alandaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uymaya özen gösterir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerilerini edinip, bu becerileri toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır. 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Gelecekteki kariyerini planlayarak buna bağlı öğrenme gereksinimlerini saptar ve gerçekleştirir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibidir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders hakkında ilk bilgiler, temel kavramlar Ön hazırlık gerekmemektedir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Televizyondan Dijital Medyaya Ders kaynakları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Medyada Şiddet Ders kaynakları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Medya Okuryazarlığı ve Eleştirel Medya Okuryazarlığı Ders kaynakları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Medya Okuryazarlığı Analizler & Eleştirel Düşünce ile Yapısal Çözümleme Ders kaynakları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Görsel Okuryazarlık Ders kaynakları Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
7 Eleştirel Düşünce & İnternet Analizi Ders kaynakları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Medya ve Popüler Kültür Ders kaynakları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Medya Yapımı & Reklamlar Ders kaynakları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Propaganda Ders kaynakları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Politika ve Medya Okuryazarlığı Ders kaynakları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Haber Okuryazarlığı Ders kaynakları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Yeni Okuryazarlıklar Ders kaynakları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Kamu Spotları Analizi: Toplumsal Yarar için Medya Ders kaynakları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 6 3 18
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 5 10 50
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 117
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,68
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 08:38