Genel Bilgi
Kod | SUF201 |
Ad | İstatistik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MAKBULE BAYLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MAKBULE BAYLAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Veri, Yer Ölçüleri, Dagilis Ölçüleri, Olasilik, Kesikli ve Sürekli Olasilik Fonksiyonlari, Dagilislar, Hipotez Testleri, Güven Araliklari ile Regresyon ve Korelasyon gibi temel istatistik kavram ve metotlarini ögretmek.
Dersin İçeriği
Giris, Temel Kavramlar Ve Semboller, Verilerin Siniflandirilmasi Ve Grafikte Gösterimi, Yer Ölçüleri, Dagilis Ölçüleri, Olasilik Ve Sayma Kurallari, Sans Degiskenleri Ve Olasilik Fonksiyonlari, Binom Ve Poisson Dagilislari, Normal Dagilis, Hipotez Testleri, Güven Araliklari, Ki-Kare Dagilisi Ve Ki-Kare Testi, Regresyon Analizi, Korelasyon Analizi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
M. AKAR, S. ŞAHİNOĞLU, 1993 İSTATİSTİK. Ç.Ü. ZİRAAT FAK. YAY. ADANA.
Notlar
H. PÜSKÜLCÜ, F. İKİZ 1983. İSTATİSTİĞE GİRİŞ, E.Ü. MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ DERS KİTABI, İZMİR.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İstatistiğin mühendislikteki önemini kavrar |
ÖÇ02 | Meslekte ve diğer konulardaki problemleri, istatistiki metot ve teknikleri kullanarak çözebilir |
ÖÇ03 | İstatistiğin temel kavramlarını, verilerin oluşturulmasını ve analizlerini öğrenir |
ÖÇ04 | Duruma uygun istatistiksel yöntemi belirleyebilir, yorumlar ve sonuç çıkarma yeteneğini geliştirir |
ÖÇ05 | Araştırmaları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar |
ÖÇ06 | Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Bilimleri ve temel mühendislik dallarında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, tasarım, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik temel bilgileri açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yöntemlerini açıklar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili üretim ve/veya işleme süreçlerini açıklar. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri le ilgili edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini değerlendirir | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak olay ve olguları bilimsel yöntemle inceler. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri ile ilgili sorunları bilimsel yöntemler kullanarak araştırır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde danışmanlık, denetim ve bilirkişilik gibi görevlerin gerektirdiği beceri ve yetkinliğe sahiptir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili disiplinler arası çalışmalar yapar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili sürekli yenilenen bilgi ve becerileri öğrenmek için yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgilere ulaşma ve onları kullanma yetkinliğine sahiptir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgileri toplum yararına kullanır. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum ve dünya gündemindeki olayları izler. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşadığı sosyal çevrenin sorunlarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak projeler üretir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri çeşitli platformlarda toplumun bilinçlenmesi amacıyla paylaşır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili alanıyla ilgili kaynakları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, su ürünleri yetiştiriciliği, avlama ve işleme teknolojisi alanlarında çalışmaları yürütür. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevresel, teknik, teknolojik ve ekonomik yönleri dikkate alarak su ürünleri ile ilgili projeler hazırlayarak yönetir. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |
PÖÇ22 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili mevzuatı bilerek ona uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | GIRIS | İLGİLİ KAYNAKLARI OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | TEMEL KAVRAMLAR VE SEMBOLLER | İLGİLİ KAYNAKLARI OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | VERILERIN SINIFLANDIRILMASI VE GRAFIKTE GÖSTERIMI | İLGİLİ KAYNAKLARI OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
4 | YER ÖLÇÜLERI | İLGİLİ KAYNAKLARI OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | DAGILIS ÖLÇÜLERI | İLGİLİ KAYNAKLARI OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | OLASILIK VE SAYMA KURALLARI | İLGİLİ KAYNAKLARI OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
7 | SANS DEGISKENLERI VE OLASILIK FONKSIYONLARI | İLGİLİ KAYNAKLARI OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
8 | ARASINAV | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | BINOM VE POISSON DAGILISLARI | İLGİLİ KAYNAKLARI OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | NORMAL DAGILIS | İLGİLİ KAYNAKLARI OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
11 | HIPOTEZ TESTLERI (Z- AND T- TESTS) | İLGİLİ KAYNAKLARI OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap |
12 | GÜVEN ARALIKLARI | İLGİLİ KAYNAKLARI OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | KI-KARE DAGILISI VE KI-KARE TESTI | İLGİLİ KAYNAKLARI OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | REGRESYON ANALIZI | İLGİLİ KAYNAKLARI OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | KORELASYON ANALİZİ | İLGİLİ KAYNAKLARI OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | FİNAL | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl sonu sınavı | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |