Genel Bilgi
Birim | SU ÜRÜNLERİ FAKÜLTESİ |
SU ÜRÜNLERİ MÜHENDİSLİĞİ PR. | |
Kod | SUF219 |
Ad | Balıklarda Üreme ve Döl Alma Teknikleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MAHMUT ALİ GÖKÇE |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MAHMUT ALİ GÖKÇE
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı öğrencilerin üreme çeşitliliği, bu çeşitliliği oluşturan etmenler etki ve önemleri, balıkçılık biyolojisi ve balık yetiştiriciliği bakımından balıklarda üreme olgusu ile beraber, yetiştiricilikte üremenin kontrolünün sağlanması konularının kavratılmasıdır.
Dersin İçeriği
Balıklarda üreme çeşitleri, modelleri taktik ve stratejileri, üreme çeşitliliği, bu çeşitliliği oluşturan etmenler, balıkçılık biyolojisi ve balık yetiştiriciliği bakımından balıklarda üreme olgusu.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
İhtiyoloji, Necla Demir, İstanbul Üniversitesi Yayınları.
Notlar
Balıklarda Üreme ve Döl Alma Teknikleri ders notları, Mahmut Ali Gökçe
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci balıklarda genel üreme fizyolojisi ve anatomisini tanımlar |
ÖÇ02 | Öğrenci gonat gelişimi ve seksüel olgunluk sürecini ayırt eder |
ÖÇ03 | Damızlık balıklarda uygulanan anaç yönetimi ve döl alma yöntemleri açıklar. |
ÖÇ04 | Balık yumurtlatma tekniklerini belirtir. |
ÖÇ05 | Cinsiyet dönüşüm yöntemlerini açıklar. |
ÖÇ06 | Embriyolojik gelişimi takip eder. |
ÖÇ07 | Gametogenezizi açıklar. |
ÖÇ08 | Öğrenci balıklardaki üreme taktik stratejileri tartışır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Bilimleri ve temel mühendislik dallarında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, tasarım, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik temel bilgileri açıklar. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yöntemlerini açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili üretim ve/veya işleme süreçlerini açıklar. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri le ilgili edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini değerlendirir | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak olay ve olguları bilimsel yöntemle inceler. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri ile ilgili sorunları bilimsel yöntemler kullanarak araştırır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde danışmanlık, denetim ve bilirkişilik gibi görevlerin gerektirdiği beceri ve yetkinliğe sahiptir. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili disiplinler arası çalışmalar yapar. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili sürekli yenilenen bilgi ve becerileri öğrenmek için yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgilere ulaşma ve onları kullanma yetkinliğine sahiptir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgileri toplum yararına kullanır. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum ve dünya gündemindeki olayları izler. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşadığı sosyal çevrenin sorunlarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak projeler üretir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri çeşitli platformlarda toplumun bilinçlenmesi amacıyla paylaşır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili alanıyla ilgili kaynakları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, su ürünleri yetiştiriciliği, avlama ve işleme teknolojisi alanlarında çalışmaları yürütür. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevresel, teknik, teknolojik ve ekonomik yönleri dikkate alarak su ürünleri ile ilgili projeler hazırlayarak yönetir. | 1 |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |
PÖÇ22 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili mevzuatı bilerek ona uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Balıklarda birincil ve ikincil eşeysel karakterler ve eşeysel dimorfizm | Ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Balıklarda dişi üreme sisteminin genel yapısı | Ders materyallerinden ve ilgili kaynaklardan işlenecek konuyla ilgili ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
3 | Balıklarda erkek üreme sisteminin genel yapısı | Ders materyallerinden ve ilgili kaynaklardan işlenecek konuyla ilgili ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Bireysel Çalışma |
4 | Yumurta çeşitleri ve balık yumurtaları | Ders materyallerinden, ilgili kaynaklardan ve internet kaynaklarından konuyla ilgili ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Dillenme ve embriyolojik aşamalar | Ders materyallerinden işlenecek konuyla ilgili ön hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
6 | Gonadal farklılaşma ve yumurta gelişim aşamaları I | Konuyla ilgili olarak ders notlarından işlenecek konuyla ilgili ön hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Yumurta gelişim aşamaları ve histolojik kesitlerle incelenmesi | yumurta gelişim aşamaları ile ilgili tanımlamaların internet kaynakları ve ders notlarından araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
8 | Ara sınav | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Balıklarda üreme taktik ve stratejileri ve kaynakların üreme için kullanılması | Üremede taktik strateji kavramlarının internet kaynaklarından araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
10 | Balıklarda üreme yaşı ve büyüklüğünü saptama yöntemleri | Balıklarda ürem yaş ve büyüklüğünü bilmenin önemiyle ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
11 | Balıklarda üreme dönemini veya mevsimini saptama yöntemleri | Ders materyallerinden işlenecek konuyla ilgili ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 | Balıklarda üreme hormonlarının işlevi | Ders materyallerinden ve diğer kaynaklardan konuyla ilgili ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Balık yetiştiriciliğinde uyarılmış yumurtlatma uygulamaları | Ders materyallerinden işlenecek konuyla ilgili ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
14 | Balıklarda cinsiyet ve cinsiyet dönüşümü | Ders materyallerinden işlenecek konuyla ilgili ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Tartışma |
15 | Balıklarda sterilazsyon, triploidi, hibridizasyon ve ginogenesis uygulamaları | Ders materyallerinden ve internet kaynaklarından işlenecek konuyla ilgili ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Tartışma |
16 | Final sınavı | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final sınavı | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |