SUF307 Su Ürünleri Ekonomisi ve Pazarlama

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SUF307
Ad Su Ürünleri Ekonomisi ve Pazarlama
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. YASEMEN YANAR
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. YASEMEN YANAR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. GÜLSÜN ÖZYURT (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)


Dersin Amacı / Hedefi

Ekonominin ve pazarlamanın temel kavramları ve prensiplerini öğrenmek, Türkiye de ve dünyada su ürünlerinin ekonomik önemini değerlendirmek ve yorumlamak, su ürünleri sanayinde pazarlama sorunlarını tanımlamaktır. Ekonominin ve pazarlamanın temel kavramları ve prensiplerini öğrenmek, Türkiye de ve dünyada su ürünlerinin ekonomik önemini değerlendirmek ve yorumlamak, su ürünleri sanayinde pazarlama sorunlarını tanımlamaktır.

Dersin İçeriği

Bu derste, ekonomi ve pazarlamanin temel kavramlari ve prensipleri açiklanmaktadir, ekonomik düzenler, pazarlamanin unsurlari, pazarlama stratejileri, arz, talep, arz-talep dengesi ve fiyat belirleme ögretilmektedir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Genel Ekonomi (İşgören-Emiroğlu, D., Elbek, A.G.)2006. Ege Üniversitesi Yayınları, Su Ürünleri Fak. Yayın No:73, Ders Kitabı Dizini: 35 Pazar Araştırması. (Elbek, A.) 1995. E.Ü. Su Ürünleri Fak. Yayın No:48 Ders Kitabı Dizini: 18

Notlar

Genel Ekonomi (İşgören-Emiroğlu, D., Elbek, A.G.)2006. Ege Üniversitesi Yayınları, Su Ürünleri Fak. Yayın No:73, Ders Kitabı Dizini: 35 Pazar Araştırması. (Elbek, A.) 1995. E.Ü. Su Ürünleri Fak. Yayın No:48 Ders Kitabı Dizini: 18


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Genel ekonomiyi tanımlar ve kavramları açıklar
ÖÇ02 Su ürünleri sektörünün Türkiye ekonomisindeki önemini açıklar.
ÖÇ03 Su ürünleri sektörünün dünya ekonomisindeki önemini açıklar
ÖÇ04 Su ürünleri sanayiinde pazarlama sorunlarını tanımlar
ÖÇ05 Türkiye'deki balıkçılık ürünlerinin üretim ve tüketim analizlerini öğrenir
ÖÇ06 Balıkçılık endüstrisinin pazarlama problemini tanımlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen Bilimleri ve temel mühendislik dallarında temel kavram ve ilkeleri açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, tasarım, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik temel bilgileri açıklar. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri ile ilgili strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yöntemlerini açıklar. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri ile ilgili üretim ve/veya işleme süreçlerini açıklar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Su ürünleri le ilgili edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini değerlendirir
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak olay ve olguları bilimsel yöntemle inceler. 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Su ürünleri ile ilgili sorunları bilimsel yöntemler kullanarak araştırır. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili işletmelerde danışmanlık, denetim ve bilirkişilik gibi görevlerin gerektirdiği beceri ve yetkinliğe sahiptir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili işletmelerde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili disiplinler arası çalışmalar yapar. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili sürekli yenilenen bilgi ve becerileri öğrenmek için yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgilere ulaşma ve onları kullanma yetkinliğine sahiptir. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgileri toplum yararına kullanır. 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplum ve dünya gündemindeki olayları izler. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşadığı sosyal çevrenin sorunlarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak projeler üretir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri çeşitli platformlarda toplumun bilinçlenmesi amacıyla paylaşır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili alanıyla ilgili kaynakları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Su ürünleri ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, su ürünleri yetiştiriciliği, avlama ve işleme teknolojisi alanlarında çalışmaları yürütür.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çevresel, teknik, teknolojik ve ekonomik yönleri dikkate alarak su ürünleri ile ilgili projeler hazırlayarak yönetir.
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
PÖÇ22 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili mevzuatı bilerek ona uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ekonominin tanimi ve kapsami, ulusal ekonominin ana sorunlari Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Ekonomide temel kavramlar Ders notları ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
3 Ekonomik düzenler Ders notları ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Türkiye Ekonomisi Ders notları ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Su Ürünlerinin Türkiye Ekonomisindeki Yeri Ders notları ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
6 Türkiye de Su Ürünleri üretimi Ders notları ve ilgili kaynakların okunması, ödev hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri, Soru-Cevap
7 Su Ürünleri Tüketimi, Iç ve Dis Ticareti Ders notları ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sinav Ara sınav için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Pazarlamanin temel kavramlari Ders notları ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Pazar bölümleme, hedef pazarin seçimi Ders notları ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Tarim ürünleri pazarlamasi Ders notları ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
12 Talep, talep egrisi, fiyat-talep esnekligi Ders notları ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Arz, arz egrisi, arz esnekligi Ders notları ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Piyasa dengesi, tüketici ve üretici ranti Ders notları ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Su ürünleri pazarlaması I Ders notları ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
16 Su ürünleri pazarlaması II Ders notları ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
17 FİNAL Final sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 09:47