Genel Bilgi
Kod | SUF429 |
Ad | Mesleki Uygulama 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GÜLSÜN ÖZYURT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. GÜLSÜN ÖZYURT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Ögrencilere verilen teorik bilgileri, uygulamaya aktarma becerisi saglamak ve ögrencinin kariyer alanindaki ilgilerini test etme olanagi sunmaktir.
Dersin İçeriği
Ögrencinin lisans egitimi boyunca temel bilimler, su ürünleri yetistiriciligi, hastaliklari, avlama ve isleme alaninda edindigi teorik bilgilerin uygulamasini içerir
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Daha önceki yılların staj defterleri örnek gösterilir
Notlar
internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dip trolü, fanyalı karides uzatma ağı, paraketa, ığrıp ve serpme gibi balıkçılık uygulamalarını öğrenir |
ÖÇ02 | Balıklarda yaş tayini ve bazı morfometrik ölçümleri bilir |
ÖÇ03 | Su ürünlerinin temizlenmesi ve fileto yapımını öğrenir, ekonomik olmayan türlerden silaj hazırlayabilir |
ÖÇ04 | Doğadan ihtiyoplankton örneklerinin toplanması ve bu örneklerin çeşitli amaçlarla kullanılması hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ05 | Kıyı profili çıkarılmasını bilir |
ÖÇ06 | Bölgemizdeki temel bivalvia ve gastropod türlerini tanır |
ÖÇ07 | Balıklara aşı yapılması ve ilaç uygulama yöntemlerini öğrenir. |
ÖÇ08 | Paraziter, bakteriyel hastalıkların teşhisi, antibiyogram uygulaması ve kan alma yöntemlerini bilir |
ÖÇ09 | Artemia açtırılması ve saymasını öğrenir |
ÖÇ10 | Lagün sistemlerini bilir ve dalyan balıkçılığını öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Bilimleri ve temel mühendislik dallarında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, tasarım, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik temel bilgileri açıklar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yöntemlerini açıklar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili üretim ve/veya işleme süreçlerini açıklar. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri le ilgili edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini değerlendirir | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak olay ve olguları bilimsel yöntemle inceler. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri ile ilgili sorunları bilimsel yöntemler kullanarak araştırır. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde danışmanlık, denetim ve bilirkişilik gibi görevlerin gerektirdiği beceri ve yetkinliğe sahiptir. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili disiplinler arası çalışmalar yapar. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili sürekli yenilenen bilgi ve becerileri öğrenmek için yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgilere ulaşma ve onları kullanma yetkinliğine sahiptir. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgileri toplum yararına kullanır. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum ve dünya gündemindeki olayları izler. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşadığı sosyal çevrenin sorunlarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak projeler üretir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri çeşitli platformlarda toplumun bilinçlenmesi amacıyla paylaşır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili alanıyla ilgili kaynakları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, su ürünleri yetiştiriciliği, avlama ve işleme teknolojisi alanlarında çalışmaları yürütür. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevresel, teknik, teknolojik ve ekonomik yönleri dikkate alarak su ürünleri ile ilgili projeler hazırlayarak yönetir. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |
PÖÇ22 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili mevzuatı bilerek ona uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Balikçilik Uygulamasi 1 (Dip Trolü) | Programın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | Balikçilik uygulamasi 2 (Fanyali Karides Uzatma Agi) | Programın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Balikçilik uygulamasi 3 (Paraketa) | Programın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Balikçilik uygulamasi 4 (Igrip ve serme) | Programın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Balikçilik uygulamasi 5 (Baliklarda yas tayini ve bazi morfometrik karakterler) | Programın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Isleme teknolojisi uygulamasi 1 (Su ürünlerinin temizlenmesi ve fileto çikartilmasi) | Programın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Isleme teknolojisi uygulamasi 2 (Ödev- Ekonomik olmayan türlerden slaj yapimi) | Programın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Programın incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Temel bilimler uygulamasi 2 (Kiyi profili çikarilmasi) | Programın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Temel bilimler uygulamasi 3 (Bölgemizdeki bazi bivalvia ve gastropod türleri) | Programın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Balik hastaliklari uygulamasi 1 (Baliklara asi yapilmasi ve ilaç uygulanmasi | Programın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Balik hastaliklari uygulamasi 2 (Paraziter hastaliklarin tayini ve kan alma | Programın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Balik hastaliklari uygulamasi 3 (Bakteriyel hastaliklarin teshisi ve antibiyogram uygulamasi) | Programın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Yetistiricilik uygulamasi (Artemia açtirilmasi ve sayilmasi) | Programın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Teknik Gezi (Yumurtalık lagünleri) | Programın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 105 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,20 | ||
AKTS | 4 AKTS |