Genel Bilgi
Kod | SUF108 |
Ad | Ekoloji |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. CEM ÇEVİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Su Ürünleri mühendislerinin gelecekteki kariyerli sirasinda sik sik karsilacaklari çesitli ekolojik olaylari ve problemleri, temel ekolojik prensiplere dayanarak yorumlamak ve çözüm yöntemleri gelistirmek
Dersin İçeriği
Dersin Içerigi : Ekolojinin tanimi, Ekolojinin konusu ve kisimlari, Dünyanin olusumu ve evrimi, Türlerin olusumu ve biyoçesitlilik , Habitat,Biyotop,Ekolojik Nis,Populasyon ve kommunite,Ekosistem kavramlari Ekolojik iliskiler,Ekolojik faktörler, Abiyotik Faktörler, Biyotik faktörler, Populasyon ekolojisi ve Populasyon dinamigi, Ekositemin ögeleri, Ekosistemlerde enerji akimi, Ekosistemlerde madde döngüsü, Tatlisu Ekosistemleri, Deniz Ekosistemleri, - Sulak alanlar, Nehir Agizlari, Lagünler ve Mecan resifleri, Ekolojik denge ve Biyoçesitliligin korunmasi, Çevresel Koruma ve Çevre Saglig
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ekoloji(Çevre Biyolojisi), Deniz Yaşamı Biyolojisine Giriş
Notlar
Speight, M. R., & Henderson, P. A. (2013). Marine ecology: concepts and applications. Molles, M. (2015). Ecology: concepts and applications. McGraw-Hill Education. Moss, B. R. (2018). Ecology of freshwaters: Earth's bloodstream. John Wiley & Sons
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kabaca Yeryuvarının oluşumunu, tarihsel değişimini, türlerin oluşumununa ve değişimine olan etkisini açıklar. |
ÖÇ02 | Ekolojik kuram ve kavramları açıklar |
ÖÇ03 | Biyotik ve abiyotik faktörleri, ekoljik kuram ve kavramlarla birleştirerek ekolojik yorumlar yapar |
ÖÇ04 | Populasyonun yapısal özellikleri ve populasyon dinamiği konularını açıklar |
ÖÇ05 | Kommunite ve özelliklerini, Ekositem ve özelliklerini açıklar. Bu bilgiler ışığında, Tatlısu, ve Deniz ekostemleri, Sulak alanlar, Nehir ağızları ve Lagün sistemleri hakkında yorumlar yapar |
ÖÇ06 | Biyolojik çeşitliliği ve neden önemli olduğunu açıklar |
ÖÇ07 | Güncel ekolojik olayları yorumlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Bilimleri ve temel mühendislik dallarında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, tasarım, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik temel bilgileri açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yöntemlerini açıklar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili üretim ve/veya işleme süreçlerini açıklar. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri le ilgili edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini değerlendirir | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak olay ve olguları bilimsel yöntemle inceler. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri ile ilgili sorunları bilimsel yöntemler kullanarak araştırır. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde danışmanlık, denetim ve bilirkişilik gibi görevlerin gerektirdiği beceri ve yetkinliğe sahiptir. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili disiplinler arası çalışmalar yapar. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili sürekli yenilenen bilgi ve becerileri öğrenmek için yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgilere ulaşma ve onları kullanma yetkinliğine sahiptir. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgileri toplum yararına kullanır. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum ve dünya gündemindeki olayları izler. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşadığı sosyal çevrenin sorunlarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak projeler üretir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri çeşitli platformlarda toplumun bilinçlenmesi amacıyla paylaşır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili alanıyla ilgili kaynakları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, su ürünleri yetiştiriciliği, avlama ve işleme teknolojisi alanlarında çalışmaları yürütür. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevresel, teknik, teknolojik ve ekonomik yönleri dikkate alarak su ürünleri ile ilgili projeler hazırlayarak yönetir. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |
PÖÇ22 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili mevzuatı bilerek ona uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ekolojinin tanimi, konusu ve bölümleri, yeryuvarinin olusumu ve evrimi, türlerin olusumu ve biyoçesitlilik | Kitaplardan ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Habitat,Biyotop,Ekolojik Nis,Populasyon ve kommunite,Ekosistem kavramlari | Kitaplardan ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Ekolojik iliskiler,Ekolojik faktörler | Kitaplardan ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Abiyotik Faktörler | Kitaplardan ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Biyotik faktörler | Kitaplardan ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Populasyon ekolojisi ve Populasyon dinamigi | Kitaplardan ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Kommuniteyi olusturan Türlerin özellikleri, Tür Çesitliligi, Benzerlik ve Çesitlilik Indexleri | Kitaplardan ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Ekositemin ögeleri, Ekosistemlerde enerji akimi | Kitaplardan ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Ekosistemlerde madde döngüsü | Kitaplardan ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Tatlisu ve Deniz Ekosistemleri | Kitaplardan ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Sulak alanlar, Nehir Agizlari, Lagünler ve Mecan resifleri | Kitaplardan ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Ekolojik denge ve Biyoçesitliligin korunmasi | Kitaplardan ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Çevresel Koruma ve Çevre Sagligi | Kitaplardan ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Genel Tekrar | Konuların ana hatlarını tekrar gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 82 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,28 | ||
AKTS | 3 AKTS |