Genel Bilgi
Birim | SU ÜRÜNLERİ FAKÜLTESİ |
SU ÜRÜNLERİ MÜHENDİSLİĞİ PR. | |
Kod | SUF302 |
Ad | Ağ Yapım ve Donam Tekniği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. CANER ENVER ÖZYURT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. CANER ENVER ÖZYURT
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amaci, ögrencilerin av araçlarinin temel bilesenlerini bilmesidir.
Dersin İçeriği
Bu ders kapsaminda, balikçilik uygulamalarinda kullanilan ag materyalinin genel özellikleri, kesim hesaplamalari, ag örümü ve tamiri ögretilmektedir. Ayrica uzatma agi, trol ve girgir modellerinin yapilmasi gösterilecektir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Av Araçları Yapım Tekniği Kitabı, Yazar: Osman Taşdemir ve Caner Enver Özyurt
Notlar
İnternet Kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Farklı avcılık yöntemlerini sınıflandırır. |
ÖÇ02 | Av araçlarında kullanılan farklı materyalleri tanır ve sınıflandırır. |
ÖÇ03 | Balıkçı oltası tasarlar ve uygular. |
ÖÇ04 | Yırtık balık ağlarını onarır. |
ÖÇ05 | Av aracı dizaynında gerekli temel hesaplamaları uygular. |
ÖÇ06 | Ağlarda kesim hesaplar ve uygular |
ÖÇ07 | Elle balık ağı örebilir |
ÖÇ08 | Farklı av aracı materyallerini birbirine donatır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Bilimleri ve temel mühendislik dallarında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, tasarım, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik temel bilgileri açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yöntemlerini açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili üretim ve/veya işleme süreçlerini açıklar. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri le ilgili edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini değerlendirir | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak olay ve olguları bilimsel yöntemle inceler. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri ile ilgili sorunları bilimsel yöntemler kullanarak araştırır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde danışmanlık, denetim ve bilirkişilik gibi görevlerin gerektirdiği beceri ve yetkinliğe sahiptir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili disiplinler arası çalışmalar yapar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili sürekli yenilenen bilgi ve becerileri öğrenmek için yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgilere ulaşma ve onları kullanma yetkinliğine sahiptir. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgileri toplum yararına kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum ve dünya gündemindeki olayları izler. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşadığı sosyal çevrenin sorunlarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak projeler üretir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri çeşitli platformlarda toplumun bilinçlenmesi amacıyla paylaşır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili alanıyla ilgili kaynakları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, su ürünleri yetiştiriciliği, avlama ve işleme teknolojisi alanlarında çalışmaları yürütür. | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevresel, teknik, teknolojik ve ekonomik yönleri dikkate alarak su ürünleri ile ilgili projeler hazırlayarak yönetir. | 3 |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |
PÖÇ22 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili mevzuatı bilerek ona uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Av araçlarinin siniflandirilmasi ve bu av araçlarinin kullanilan malzemeler | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Numaralandirma sistemleri ve halatlar | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Ag onarimi ve örme | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Ag kesimi ve hesaplamalari | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Av aracinin yapimi ve donanimi | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim |
6 | Serpme dizayn ve yapimi | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Uzatma agi dizayni ve hesabi 1 | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara sinav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Uzatma agi dizayni ve hesabi 2 | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Trol dizayni ve hesabi 1 | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
11 | Trol dizayni ve hesabi 2 | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
12 | Girgir dizayni ve hesabi 1 | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
13 | Girgir dizayni ve hesabi 2 | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
14 | Ögrenci sunumlari ve degerlendirme 1 | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Öğrenci sunumları ve değerlendirme 2 | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Final | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final 1 | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 60 | 24 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 20 | 8 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 | 8 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 110 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,40 | ||
AKTS | 4 AKTS |