Genel Bilgi
Birim | SU ÜRÜNLERİ FAKÜLTESİ |
SU ÜRÜNLERİ MÜHENDİSLİĞİ PR. | |
Kod | SUF402 |
Ad | Su Ürünleri Kalite Kontrolü |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. YEŞİM ÖZOĞUL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. YEŞİM ÖZOĞUL
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Islenmis ve taze su ürünlerinin kalitesini etkileyen faktörler, bu faktörlerin ortadan kaldirilmasi için gelistirilen muhafaza tekniklerinde meydana gelen kalite degisimleri ve kalite tespit yöntemlerinin gösterilmesi
Dersin İçeriği
Su ürünlerinin kalite kontrolünün takibi ve degerlendirilmesi sirasinda uygulanan analizler,farkli isleme yöntemlerindeki kaliteyi etkileyen faktörler.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notu ve Kitaplar Diger Kaynaklar
Notlar
internet
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Avlandıktan sonra balığın kalitesinde meydana gelen değişimleri ve bunların analitik ölçümlerini yorumlar |
ÖÇ02 | Mikrobiyal gelişmenin su ürünleri kalitesine etkisini inceler |
ÖÇ03 | Su aktivitesinin su ürünleri kalitesine olan etkisini açıklar |
ÖÇ04 | Su aktivitesinin düşürüldüğü muhafaza tekniklerini tanımlar |
ÖÇ05 | Su ürünleri kalitesinin korunması için uygulanan geleneksel yöntemleri açıklar |
ÖÇ06 | Su ürünleri kalitesinin korunması için uygulanan yenilikçi yöntemleri açıklar |
ÖÇ07 | Kaliteyi etkileyen endojen ve eksojen faktörleri tanımlar |
ÖÇ08 | Su ürünlerinde uygulanan kalite yönetim sistemlerini açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Bilimleri ve temel mühendislik dallarında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, tasarım, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik temel bilgileri açıklar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yöntemlerini açıklar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili üretim ve/veya işleme süreçlerini açıklar. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri le ilgili edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini değerlendirir | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak olay ve olguları bilimsel yöntemle inceler. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri ile ilgili sorunları bilimsel yöntemler kullanarak araştırır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde danışmanlık, denetim ve bilirkişilik gibi görevlerin gerektirdiği beceri ve yetkinliğe sahiptir. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili disiplinler arası çalışmalar yapar. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili sürekli yenilenen bilgi ve becerileri öğrenmek için yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgilere ulaşma ve onları kullanma yetkinliğine sahiptir. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgileri toplum yararına kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum ve dünya gündemindeki olayları izler. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşadığı sosyal çevrenin sorunlarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak projeler üretir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri çeşitli platformlarda toplumun bilinçlenmesi amacıyla paylaşır. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili alanıyla ilgili kaynakları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, su ürünleri yetiştiriciliği, avlama ve işleme teknolojisi alanlarında çalışmaları yürütür. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevresel, teknik, teknolojik ve ekonomik yönleri dikkate alarak su ürünleri ile ilgili projeler hazırlayarak yönetir. | 3 |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |
PÖÇ22 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili mevzuatı bilerek ona uygun davranır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kalitenin tanimi ve kaliteyi etkileyen faktörlerin siniflandirilmasi labaratuar uygulamasi,ödev | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Baliklardaki kaliteyi etkileyen endojen faktörlerin degerlendirilmesi labaratuar uygulamasi | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Baliklardaki kaliteyi etkileyen endojen faktörlerin degerlendirilmesine devam | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
4 | Duyusal anaiz yöntemleri | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
5 | Kimyasal analiz yöntemleri | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
6 | Protein bozulmasında kimyasal analizler | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Lipit oksidasyonunda kimyasal analizler | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara sinav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Su aktivitesinin düsürüldügü muhafaza tekniklerinin kaliteye etkilerinin tespiti ,labaratuar uygulamasi | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
10 | Mikroorganizmalari öldüren isil islem uygulamalarinin kaliteye etkilerinin degerlendirilmesi labaratuar uygulamasi | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Mikrobiyal analiz yöntemleri | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
12 | Kalitenin korunmasi için uygulanan geleneksel yöntemler | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
13 | Kalitenin korunmasi için uygulanan yenilikçi yöntemler | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Kalitenin korunmasi için uygulanan yenilikçi yöntemlere devam | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
15 | Kalite Yönetim sistemleri ve HACCP laboratuar uygulaması | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Final sınavı | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final sınavı | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |