Genel Bilgi
Kod | SUF410 |
Ad | Balıkçılık Yönetimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. HACER YELDAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amaci balikçilik yönetiminin paydaslari, gerek duyulan veri kaynaklari ve bu verilerin kullanildigi modelleri ögrenmek; balikçiligi sosyal, kültürel, ekonomik ve biyolojik açidan irdeleyek yönetimde dogru karar verebilmektir.
Dersin İçeriği
Balikçilik Yönetiminin Amaci ve Hedefleri, Balikçiligin Genel Seyri ve Incelenmesi, Balikçilik ve Modeller, Balikçilik Verileri, Avcilik Filosu, Asiri Avcilik, Stoktaki Dalgalanmalar ve Optimum Balikçilik, Balik Stoklarinin Yönetimi, Avciligi Düzenleme
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Balıkçılık Yönetimi Prof.Dr. Mustafa Sarı
Notlar
Sarı, M., 2000. Balıkçılık Yönetimi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bir stoka uygulanan balıkçılığın mevcut durumunu tanımlar |
ÖÇ02 | Balıkçılık yönetiminde kullanılacak modelin holistik mi, analitik mi olacağını belirler. |
ÖÇ03 | Balıkçılık yönetiminde kullanılacak modelin gerek duyduğu verileri listeler. |
ÖÇ04 | Balıkçılık yönetiminin paydaşlarını açıklar. |
ÖÇ05 | Balıkçılık yönetiminde izlemesi gereken stratejiyi belirler. |
ÖÇ06 | Balıkçılık yönetimi tekniklerinden uygun olanını ayırd eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Bilimleri ve temel mühendislik dallarında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, tasarım, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik temel bilgileri açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yöntemlerini açıklar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili üretim ve/veya işleme süreçlerini açıklar. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri le ilgili edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini değerlendirir | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak olay ve olguları bilimsel yöntemle inceler. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri ile ilgili sorunları bilimsel yöntemler kullanarak araştırır. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde danışmanlık, denetim ve bilirkişilik gibi görevlerin gerektirdiği beceri ve yetkinliğe sahiptir. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili disiplinler arası çalışmalar yapar. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili sürekli yenilenen bilgi ve becerileri öğrenmek için yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgilere ulaşma ve onları kullanma yetkinliğine sahiptir. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgileri toplum yararına kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum ve dünya gündemindeki olayları izler. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşadığı sosyal çevrenin sorunlarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak projeler üretir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri çeşitli platformlarda toplumun bilinçlenmesi amacıyla paylaşır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili alanıyla ilgili kaynakları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, su ürünleri yetiştiriciliği, avlama ve işleme teknolojisi alanlarında çalışmaları yürütür. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevresel, teknik, teknolojik ve ekonomik yönleri dikkate alarak su ürünleri ile ilgili projeler hazırlayarak yönetir. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |
PÖÇ22 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili mevzuatı bilerek ona uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Balikçilik Yönetiminin Amaci ve Hedefleri | Balıkçılık Yönetimi 1-10. sayfalar okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Balikçiligin Genel Seyri ve Incelenmesi | Balıkçılık Yönetimi 10-19. sayfalar okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Balikçilik ve Modeller | Balıkçılık Yönetimi 19-26. sayfalar okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
4 | Mesleki Balikçilik Verileri | Balıkçılık Yönetimi 27-44. sayfalar okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Arastirma Avciligi Verileri | Balıkçılık Yönetimi 45-52. sayfalar okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
6 | Avcilik Filosu | Balıkçılık Yönetimi 53-65. sayfalar okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Asiri Avcilik | Balıkçılık Yönetimi 66-74. sayfalar okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sinavi | Sınav için Çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Stoktaki Dalgalanmalar ve Optimum Balikçilik | Balıkçılık Yönetimi 75-84. sayfalar okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Balikçilik Yönetimi ve Modeller | Balıkçılık Yönetimi 85-92. sayfalar okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Beverton ve Holtun Stoka Katilanlar Basina Düsen Ürün Model | Balıkçılık Yönetimi 93-103. sayfalar okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Balik Stoklarinin Yönetimi | Balıkçılık Yönetimi 104-112. sayfalar okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Balikçilik Yönetiminde Teorinin Uygulanmasi | Balıkçılık Yönetimi 113-130. sayfalar okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Avciligi Düzenleme Stratejileri | Balıkçılık Yönetimi 131-136. sayfalar okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Avcılığı Düzenleme Teknikleri | Balıkçılık Yönetimi 136-148. sayfalar okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Final Sınavı | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final Sınavı | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |