Genel Bilgi
Kod | SUF430 |
Ad | Mesleki Uygulama 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GÜLSÜN ÖZYURT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Ögrencinin meslegi ile ilgili alanindaki kamu kurumlari ve özel isletmelerde uygulamalarda bulunmasi, takim çalismasi içerisinde yer alabilmesi ve mesleki deneyimlerini arttirabilmesini saglamak
Dersin İçeriği
Alani ile ilgili mesleki deneyim kazanmak
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Daha önceki yılların staj defterleri örnek gösterilir
Notlar
internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Su ürünleri temel bilimler alanında bilgi ve beceri kazanır |
ÖÇ02 | Edindiği teorik bilgileri uygulayabilir |
ÖÇ03 | Takım çalışması içerisinde yer alabilir |
ÖÇ04 | İş hayatındaki düzeni öğrenir ve insan ilişkilerini geliştirir |
ÖÇ05 | Su ürünleri yetiştiricilik ve hastalıklar alanında bilgi ve beceri kazanır |
ÖÇ06 | Su ürünleri avlama ve işleme konularında bilgi ve beceri kazanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Bilimleri ve temel mühendislik dallarında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, tasarım, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik temel bilgileri açıklar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yöntemlerini açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili üretim ve/veya işleme süreçlerini açıklar. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri le ilgili edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini değerlendirir | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak olay ve olguları bilimsel yöntemle inceler. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri ile ilgili sorunları bilimsel yöntemler kullanarak araştırır. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde danışmanlık, denetim ve bilirkişilik gibi görevlerin gerektirdiği beceri ve yetkinliğe sahiptir. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili disiplinler arası çalışmalar yapar. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili sürekli yenilenen bilgi ve becerileri öğrenmek için yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgilere ulaşma ve onları kullanma yetkinliğine sahiptir. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgileri toplum yararına kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum ve dünya gündemindeki olayları izler. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşadığı sosyal çevrenin sorunlarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak projeler üretir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri çeşitli platformlarda toplumun bilinçlenmesi amacıyla paylaşır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili alanıyla ilgili kaynakları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, su ürünleri yetiştiriciliği, avlama ve işleme teknolojisi alanlarında çalışmaları yürütür. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevresel, teknik, teknolojik ve ekonomik yönleri dikkate alarak su ürünleri ile ilgili projeler hazırlayarak yönetir. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |
PÖÇ22 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili mevzuatı bilerek ona uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Su Ürünleri ile ilgili kamu kurumlari veya özel isletmelerdeki uygulamalara katilmak | Programın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | Su Ürünleri ile ilgili kamu kurumlari veya özel isletmelerdeki uygulamalara katilmak 1 | Programın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Su Ürünleri ile ilgili kamu kurumlari veya özel isletmelerdeki uygulamalara katilmak 2 | Programın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Su Ürünleri ile ilgili kamu kurumlari veya özel isletmelerdeki uygulamalara katilmak 3 | Programın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Su Ürünleri ile ilgili kamu kurumlari veya özel isletmelerdeki uygulamalara katilmak 4 | Programın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Su Ürünleri ile ilgili kamu kurumlari veya özel isletmelerdeki uygulamalara katilmak 5 | Programın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Su Ürünleri ile ilgili kamu kurumlari veya özel isletmelerdeki uygulamalara katilmak 6 | Programın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Programın incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Su Ürünleri ile ilgili kamu kurumlari veya özel isletmelerdeki uygulamalara katilmak 7 | Programın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Su Ürünleri ile ilgili kamu kurumlari veya özel isletmelerdeki uygulamalara katilmak 8 | Programın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Su Ürünleri ile ilgili kamu kurumlari veya özel isletmelerdeki uygulamalara katilmak 9 | Programın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Su Ürünleri ile ilgili kamu kurumlari veya özel isletmelerdeki uygulamalara katilmak 10 | Programın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Su Ürünleri ile ilgili kamu kurumlari veya özel isletmelerdeki uygulamalara katilmak 11 | Programın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Su Ürünleri ile ilgili kamu kurumlari veya özel isletmelerdeki uygulamalara katilmak 12 | Programın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Su Ürünleri ile ilgili kamu kurumları veya özel işletmelerdeki uygulamalara katılmak 13 | Programın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı ve görsel sunum hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı ve görsel sunum hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 105 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,20 | ||
AKTS | 4 AKTS |