ELO213 Endüstriye Dayalı Eğitim

5 AKTS - 0-2 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ELO213
Ad Endüstriye Dayalı Eğitim
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Staj
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. Murat ÇIKAN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. Murat ÇIKAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu derste; mantık kapıları, flip-flop ve tümleşik devre elemanları kullanarak devre tasarımı yapabilme bilgi ve becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır

Dersin İçeriği

Sayısal sistemlerin tasarımı teknolojisi, ardışıl lojik devre analizi ve tasarımı, flip floplar, tümleşik sayısal lojik devreler

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

DERS NOTLARI

Notlar

Endüstriyel Notlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bulunduğu işletmeyi tanır
ÖÇ02 Elektronik teknikerliği kavramlarını algılayarak çalışma alan ve sorumluluklarını kavrar.
ÖÇ03 Sorumluluk aldığı işlerle ilgili çözümleme yapar.
ÖÇ04 Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, olay ve olgulara uygun yöntem ve teknikleri uygular.
ÖÇ05 Çalışma alanı ile ilgili edindiği bilgileri, yöntem ve teknikleri uygular.
ÖÇ06 Sorumluluk alma yeteneğini kazanarak, koordinasyonu sağlar.
ÖÇ07 Uygulamalarda aynı meslek disiplini içerisinde ve disiplinler arasında takım çalışmasında görev yapabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli bilgiye sahip olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elektronik ile ilgili kavramları ve elektronik devre elemanlarını tanır. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanır. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanayi ve hizmet sektöründeki üretim süreçlerini izleyerek uygulama becerisine sahip olur. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleğine yönelik işletmelerin kurumsal yapılarını tanır. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elektronik Teknolojisi alanında öğrendiklerini bağımsız olarak uygulayabildiğini gösterir. 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili gerekli olan bilgisayar yazılım ve donanımlarını, modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini kullanma becerisine sahip olur.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kontrol Sistemleri, Elektrik Motorları, Güç Elektroniği, Sensörler, Transdüserler, PLC, Mikroişlemciler, Sayısal Elektronik ve Analog Elektronik hakkında bilgi sahibi olur. 3
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Takım çalışması veya bireysel çalışmada elektronikle ilgili sorunlarda çözüm üretebilir. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olur. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Elektronik devrelerin arıza analizinde ölçme aygıtlarını etkin bir şekilde kullanır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İşletme veya kuruluşun tanıtımı. Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Personel ile tanışma ve personelin görevsorumluluklarının anlatılması. Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 İdari bölümlerde ve bilgi işlem bölümünde yapılan işlerin tanıtımı. Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Üretim ve bakım-onarım bölümündeki işlerin tanıtımı Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Kalite kontrol bölümü ve satış-pazarlama bölümünün tanıtım Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Araştırma geliştirme bölümünün tanıtımı Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 İdari bölümde iş akışına dahil olma. Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Yazılı Sınav
9 Bilgi işlem bölümünde verilen görevlerin uygulaması. Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
10 Kalite kontrol bölümünde TSE standartlarına uygun üretim aşamalarında sorumluluk almak. Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Üretim bölümünde verilen görevlerin uygulaması. Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Bakım-onarım bölümünde verilen görevlerin uygulaması. Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Satış-pazarlama bölümünde verilen sorumlulukları yerine getirme. Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Araştırma geliştirme bölümününde yeni model/ürün çalışmasına katılmak Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
15 İnceleme, gözlem ve yapılan işleri raporlama.. Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 118
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,72
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 09:57