ETS217 Elektromekanik Kumanda Sistemleri

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ETS217
Ad Elektromekanik Kumanda Sistemleri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. Murat ÇIKAN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. Eşref ERDOĞAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Kumanda devre elemanlarını ve çalışma prensiplerini tanıyabilme. Kumanda devre elemanlarını kullanarak; motorlarda yol verme, devir yönü değiştirme, düşük gerilimle yol verme devrelerini öğrenme ve elektrik motorları ile işletme kumandası yapabilme.

Dersin İçeriği

Kumanda giriş elemanları, kumanda çıkış elemanları, elektrik motorları koruma röleleri, elektrik motorlarının kumandası. Özel devre elemanlarına giriş. Kontaktörler, manyetik ve termal devre kesiciler, elektromanyetik elemanlar, Limit anahtarları, basınç anahtarları, zaman röleleri, termostatlar ve valfler. AC motorların kumanda ve kontrol özellikleri. Motorların çalıştırma, durdurma ve frenleme, devir yönü değişimi, düşük gerilimle yol verme teknikleri. Motor hız kontrol devrelerinin analiz edilmesi.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders Notları

Notlar

Megep Notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Elektromekanik sistemlerin çalışma prensiplerini ve temel bileşenlerini anlayabilme.
ÖÇ02 Elektromekanik kumanda sistemlerinin farklı tiplerini tanımlayabilme ve özelliklerini karşılaştırabilme.
ÖÇ03 Elektromekanik kumanda sistemlerinde kullanılan elemanların özelliklerini ve işlevlerini anlayabilme.
ÖÇ04 Elektromekanik kumanda sistemlerinde kullanılan kontrol devrelerini tasarlayabilme ve analiz edebilme.
ÖÇ05 Elektromekanik kumanda sistemleri için gerekli olan sensörleri seçebilme ve uygulayabilme.
ÖÇ06 Elektromekanik kumanda sistemlerinde kullanılan sürücü devrelerini tasarlayabilme ve analiz edebilme.
ÖÇ07 Elektromekanik kumanda sistemlerinde kullanılan mekanik elemanların özelliklerini ve çalışma prensiplerini anlayabilme.
ÖÇ08 Elektromekanik kumanda sistemlerinde kullanılan güç kaynaklarını seçebilme ve uygulayabilme.
ÖÇ09 Elektromekanik kumanda sistemleri için temel programlama becerilerini edinebilme.
ÖÇ10 Elektromekanik kumanda sistemleri ile ilgili problemleri tanımlayabilme ve çözüme yönelik stratejiler geliştirebilme.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli bilgiye sahip olur. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elektronik ile ilgili kavramları ve elektronik devre elemanlarını tanır. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanır. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanayi ve hizmet sektöründeki üretim süreçlerini izleyerek uygulama becerisine sahip olur. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirir. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleğine yönelik işletmelerin kurumsal yapılarını tanır.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elektronik Teknolojisi alanında öğrendiklerini bağımsız olarak uygulayabildiğini gösterir.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili gerekli olan bilgisayar yazılım ve donanımlarını, modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini kullanma becerisine sahip olur. 3
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kontrol Sistemleri, Elektrik Motorları, Güç Elektroniği, Sensörler, Transdüserler, PLC, Mikroişlemciler, Sayısal Elektronik ve Analog Elektronik hakkında bilgi sahibi olur. 3
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Takım çalışması veya bireysel çalışmada elektronikle ilgili sorunlarda çözüm üretebilir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olur.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Elektronik devrelerin arıza analizinde ölçme aygıtlarını etkin bir şekilde kullanır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kumanda Elemanları Dersle ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
2 Koruma Röleleri Dersle ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
3 IEC standartlarının ve sembollerinin tanıtılması Dersle ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
4 Üç Fazlı Asenkron Motorları Kesik ve Sürekli Çalıştırma Üç Fazlı Asenkron Motorları İki Farklı Yerden (Uzaktan) Çalıştırma Dersle ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
5 Üç Fazlı Asenkron Motorlarda Devir Yönü Değiştirme Dersle ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
6 Üç Fazlı Asenkron Motorlara Dirençle Yol Verme Dersle ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Örnek Olay
7 Rotoru Sargılı Asenkron Motorlara Yol Verme Dersle ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınavlar Ders notlarının okunması ve anlaşılması Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Üç Fazlı Asenkron Motorlara Reaktansla ve Oto Trafosuyla Yol Verme Dersle ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Proje Temelli Öğrenme
10 Üç Fazlı Asenkron Motorlara Yıldız Üçgen Yol Verme Dersle ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Benzetim
11 Üç Fazlı Asenkron Motorlarda Frenleme Dersle ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Benzetim, Örnek Olay
12 Çift devirli motorlarda kumanda Dersle ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
13 Bir Fazlı Asenkron Motor Kumanda Devreleri Dersle ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Benzetim, Problem Çözme
14 Bir Fazlı Asenkron Motorlarda Devir Yönü Değiştirme Dersle ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
15 Doğru akım motorlarına yol verme, devir yönü değiştirme ve frenleme Dersle ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notlarının okunması ve anlaşılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notlarının okunması ve anlaşılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.05.2024 07:05