Genel Bilgi
Kod | ETS204 |
Ad | Bilgisayar Destekli Proje Iı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. Murat ÇIKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. Murat ÇIKAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
AutoCad programı ile teknik alana yönelik proje yaratabilme becerisinin kazanılması
Dersin İçeriği
AutoCAD ile üç boyutlu yüzey ve katı modelleme, çizgi tipi, sembol kütüphanesi gibi önemli özelleştirmeler, iki ve üç boyutlu olarak ölçekli elektrik projeleri çizme, Office programları ile ilişkili veri alışverişi, ölçekli çıktıların organizasyonu ve teknik iletişim aracı olarak kullanılması.
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
DERS NOTLARI
Notlar
MEGEP notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilgisayar Destekli Tasarım (CAD) yazılımlarını kullanarak gelişmiş yüzey modelleme tekniklerini uygular. |
ÖÇ02 | Bilgisayar Destekli Tasarım (CAD) programlarını kullanarak parametrik katı modelleme yapar. |
ÖÇ03 | Yüzey modelleme ile katı modelleme arasındaki farkları analiz eder ve uygun teknikleri seçer. |
ÖÇ04 | Bilgisayar Destekli Tasarımda kullanıcı arayüzünü kişiselleştirerek özelleştirme örnekleri oluşturur. |
ÖÇ05 | CAD programlarında sembol kütüphaneleri oluşturur ve etkin şekilde kullanır. |
ÖÇ06 | Öğrendiği CAD komutlarını farklı mesleki disiplinlerdeki teknik çizimlerde uygular. |
ÖÇ07 | Elektrik, mekanik veya mimari projeler gibi farklı alanlardaki tasarım süreçlerine yönelik temel bilgileri uygular. |
ÖÇ08 | Office programları ile CAD yazılımları arasında veri transferi gerçekleştirir ve entegrasyonu sağlar. |
ÖÇ09 | Teknik iletişimde proje çıktılarını etkin bir şekilde kullanır ve dokümantasyon hazırlar. |
ÖÇ10 | Bilgisayar Destekli Tasarım alanındaki güncel gelişmeleri takip eder ve yeni teknolojileri uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektronik ile ilgili kavramları ve elektronik devre elemanlarını tanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanayi ve hizmet sektöründeki üretim süreçlerini izleyerek uygulama becerisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirir. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleğine yönelik işletmelerin kurumsal yapılarını tanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektronik Teknolojisi alanında öğrendiklerini bağımsız olarak uygulayabildiğini gösterir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili gerekli olan bilgisayar yazılım ve donanımlarını, modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini kullanma becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kontrol Sistemleri, Elektrik Motorları, Güç Elektroniği, Sensörler, Transdüserler, PLC, Mikroişlemciler, Sayısal Elektronik ve Analog Elektronik hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Takım çalışması veya bireysel çalışmada elektronikle ilgili sorunlarda çözüm üretebilir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Elektronik devrelerin arıza analizinde ölçme aygıtlarını etkin bir şekilde kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | WCS ve UCS kavramları ve sembol anlamları, 3D çizim ayarları, Elev ve Thickness ile üç boyutlu gezinme. | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
2 | Primitive ve türetme yüzey oluşturma. | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
3 | Modeling aracı komutlarının tanıtımı. | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
4 | Verilen perspektifin katı model olarak çizimi. | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
5 | Katı modellerin ölçülendirilmesi, 2 ödev uygulamanın açıklaması. | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
6 | Bazı özelleştirmeler. (Komut kısa yolları, çizgi tipi oluşturma, çoklu çizgi tipi, çoklu çizgilerin düzenlenmesi vb.) | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
7 | Elektrik projelerinde sembol kütüphanesi oluşturma ve kullanılması, sembollerin kütüphanesi oluşturma ödev açıklaması. | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Aydınlatma ve kuvvet projelerinde kapak, semboller, şartnameler ve vaziyet planı çizimi ve ölçek. | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
10 | Aydınlatma ve kuvvet mimari planlarının üzerine uygulama projelerinin çizimi | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
11 | Aydınlatma ve kuvvet mimari planlarının üzerine uygulama projelerinin çizimi. | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
12 | Aydınlatma ve kuvvet projelerinde gerilim düşümü hesabı örneklerinin projeye eklenmesi, yükleme cetveli. | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
13 | Kuvvet projesinde Kompanzasyon hesabı, Zayıf akım, aydınlatma ve kuvvet projesi tek hat şemaları. | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
14 | Ek resimlerin çizilmesi, projenin çıktısını alıp uygun boyutlarda keserek katlayıp dosyalamak. | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | Laboratuvar uygulamalı sınavı ve ödev çizim çıktı dosyalarının değerlendirilmesi. | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |