Genel Bilgi
Kod | BL136 |
Ad | Programlama Dilleri I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Mahir ATMIŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilere C programlama dili programlama mantığını oluşturmak ve bu dille nasıl program yazılabileceğini öğretmektir.
Dersin İçeriği
Programlamaya giriş, algoritmalar, algoritma türleri ve akış diyagramları, C programlama dilinin genel özellikleri, C editörünün görsel arayüzü, kullanımı, menüler, kısayollar, c dilinin yapısı, değişken tanımlama, atama işlemleri, operatörler, veri tipleri, giriş-çıkış komutları, temel ekran komutları, karar yapıları, sayaçlı döngü yapıları, koşullu döngü yapıları ve döngü çıkış komutları, dizi yapıları, tek boyutlu diziler, çok boyutlu diziler, işaretçi kavramı ve karakter dizileri, dinamik bellek kullanımı, fonksiyonlar ve fonksiyonlarda parametre kullanımı, programlama dillerinde dosya kavramı, metin tipli dosya kullanımı, programlama dillerinde dosya kavramı, metin tipli dosya kullanımı.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Basılmamış ders notları
Notlar
Kod editörü
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Algoritma ve programlama mantığı bilir. |
ÖÇ02 | Bir problemin akış diyagramını oluşturabilir. |
ÖÇ03 | Akış diyagramı oluşturulmuş bir problemi C ile kodlayabilir. |
ÖÇ04 | C dili temellerini açıklar. |
ÖÇ05 | Problemleri C dili ile çözebilme yeteneği kazanır. |
ÖÇ06 | C programlama dili program geliştirme arayüzünü kullanabilir. |
ÖÇ07 | C programlarında döngü yapılarını kullanabilir. |
ÖÇ08 | C programlama dilinde kodlanmış bir programın işleyişini anlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Teknolojileri ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar donanımını oluşturan temel elektronik parçalarını ve bunların işleyişleri hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap Tarihi konusunda bilgi sahibidir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Programcılığı alanındaki güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar programcılığı alanındaki problemleri çözme becerisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Web programlama teknolojilerini açıklar ve uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veri tabanı tasarımı ve yönetimini gerçekleştirir. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yazılımları test eder ve hataları giderir. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Programcılığı alanındaki yazılım ve paket programları kullanabilir. | 3 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ağ sistemlerini açıklar, tasarlar ve kurulumunu yapar. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kelime işlemci, elektronik hesaplama tablosu, sunum programlarını kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgisayar Teknolojileri ile ilgili bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar Programcılığı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilgisayar Teknolojileri ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe olarak etkin yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Programlamaya giriş, algoritmalar, algoritma türleri ve akış diyagramları. | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | C programlama dilinin genel özellikleri, C editörünün görsel arayüzü, kullanımı, menüler, kısayollar. | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | C dilinin yapısı, değişken tanımlama, atama işlemleri, operatörler, veri tipleri. | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Giriş-çıkış komutları, temel ekran komutları. | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Karar yapıları. | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Sayaçlı döngü yapıları. | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Koşullu döngü yapıları ve döngü çıkış komutları. | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Dizi yapıları, tek boyutlu diziler. | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Çok boyutlu diziler. | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | İşaretçi kavramı ve karakter dizileri. | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Dinamik bellek kullanımı. | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Fonksiyonlar ve fonksiyonlarda parametre kullanımı. | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Programlama dillerinde dosya kavramı, metin tipli dosya kullanımı. | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Hata ayıklama ve Birim Test hazırlama. | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,64 | ||
AKTS | 5 AKTS |