Genel Bilgi
Kod | BL136 |
Ad | Programlama Dilleri I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Ahmet BOZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Ahmet BOZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilere C programlama dili programlama mantığını oluşturmak ve bu dille nasıl program yazılabileceğini öğretmektir.
Dersin İçeriği
Programlamaya giriş, algoritmalar, algoritma türleri ve akış diyagramları, C programlama dilinin genel özellikleri, C editörünün görsel arayüzü, kullanımı, menüler, kısayollar, c dilinin yapısı, değişken tanımlama, atama işlemleri, operatörler, veri tipleri, giriş-çıkış komutları, temel ekran komutları, karar yapıları, sayaçlı döngü yapıları, koşullu döngü yapıları ve döngü çıkış komutları, dizi yapıları, tek boyutlu diziler, çok boyutlu diziler, işaretçi kavramı ve karakter dizileri, dinamik bellek kullanımı, fonksiyonlar ve fonksiyonlarda parametre kullanımı, programlama dillerinde dosya kavramı, metin tipli dosya kullanımı, programlama dillerinde dosya kavramı, metin tipli dosya kullanımı.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
https://www.btkakademi.gov.tr/portal/course/c-programlama-dili-26686 https://www.w3schools.com/c/index.php
Notlar
Basılmamış ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Algoritma ile ilgili temel kavramları açıklar. |
ÖÇ02 | Program ile algoritma arasında ilişki kurar. |
ÖÇ03 | C programlama dili yazım kurallarına uygun kodlama yapar. |
ÖÇ04 | Değişken, sabit ve anahtar kelime kavramlarını açıklar. |
ÖÇ05 | C dilinin çeşitli kullanım alanlarını belirtir. |
ÖÇ06 | C programlama dilini kullanarak algoritmaya göre programlama yapar. |
ÖÇ07 | C programlarında döngü ve karar yapılarını kullanır. |
ÖÇ08 | C programlama dilinde kodlanmış bir programın işleyişini açıklar. |
ÖÇ09 | İhtiyaca yönelik program tasarlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Teknolojileri ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgileri listeler. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgileri hatırlar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar donanımını oluşturan temel elektronik parçalarını ve bunların işleyişlerini listeler. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap Tarihi içeriğini hatırlar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Programcılığı alanındaki güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar programcılığı alanındaki problemleri çözer. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Web programlama teknolojilerini açıklar ve uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veri tabanı tasarımı ve yönetimini gerçekleştirir. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yazılımları test eder ve hataları giderir. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Programcılığı alanındaki yazılım ve paket programları kullanabilir. | 3 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ağ sistemlerini açıklar, tasarlar ve kurulumunu yapar. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kelime işlemci, elektronik hesaplama tablosu, sunum programlarını kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgisayar Teknolojileri ile ilgili bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar Programcılığı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilgisayar Teknolojileri ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe olarak etkin yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Programlamaya giriş, algoritmalar, algoritma türleri ve akış diyagramları. | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | C programlama dilinin genel özellikleri, C editörünün görsel arayüzü, kullanımı, menüler, kısayollar. | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | C dilinin yapısı, değişken tanımlama, atama işlemleri, operatörler, veri tipleri. | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Giriş-çıkış komutları, temel ekran komutları. | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Karar yapıları. | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Sayaçlı döngü yapıları. | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Koşullu döngü yapıları ve döngü çıkış komutları. | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Dizi yapıları, tek boyutlu diziler. | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Çok boyutlu diziler. | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | İşaretçi kavramı ve karakter dizileri. | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Dinamik bellek kullanımı. | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Fonksiyonlar ve fonksiyonlarda parametre kullanımı. | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Programlama dillerinde dosya kavramı, metin tipli dosya kullanımı. | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Hata ayıklama ve Birim Test hazırlama. | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,64 | ||
AKTS | 5 AKTS |