TM607 Yaş Meyve-Sebze Sınıflandırma ve Paketleme Teknolojisi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TM607
Ad Yaş Meyve-Sebze Sınıflandırma ve Paketleme Teknolojisi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. KUBİLAY KAZIM VURSAVUŞ


Dersin Amacı / Hedefi

Sınıflandırma sistemleri ve yeni teknolojiler hakkında bilgi kazandırmak, paketleme tesislerinde kullanılan sınıflandırma metotlarını açıklamak, uygun paketleme yöntemlerinin geliştirilmesi ve paketleme teknolojisi hakkında bilgilendirmek, sınıflandırma sistemlerinin tasarımında tarımsal ürünlerin mekanik özelliklerinin etkisini araştırmak

Dersin İçeriği

Tarımsal ürünleri sınıflandırma yöntemleri, uygulamada kullanılan sınıflandırma makinaları ve sistemleri, yeni sınıflandırma teknolojileri ve kulanım alanları, meyve paketleme tesisleri ve işlem akışı, paketleme tesislerinde kullanılan sınıflandırma sistemleri ve özellikleri, elastiste teorisi ve hertz teori, sınıflandırma sistemlerinin tasarımında kullanım olanakları, paketleme tesislerinde mekanik zedelenme oluşumu ve azaltma yolları, sönümleyici sistemlerin tasarımı ve uygun sönümleyici materyal kullanım noktalarının belirlenmesi

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Nuri N. Mohsenin, 1980. Physical Properties of Plant and Animal Materials. Compac, Aweta, Maffroda ve Greefa yaş sebze meyve paketleme tasarım ve geliştirme web sayfaları.

Notlar

Pdf ve Power point sunumlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sınıflandırma sistemleri ve yeni teknolojiler hakkında bilgi sahibidir.
ÖÇ02 Yaş meyve-sebze paketleme tesislerindeki işlem aşamalarını açıklayabilir.
ÖÇ03 Mekanik ve elektronik sınıflandırma makinalarını karşılaştırabilir.
ÖÇ04 Boyut, renk, kütle ve içsel özelliklerine göre sınıflandırma hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ05 Paketleme tesislerinin işlem akışları hakkında bilgi sahibi olur


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama bilgisi kazanır. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama bilgisine sahip olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel ve toplumsal sorumluluk ile uygulayabilir.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız olarak kendi başına, bir problemin kurgulanmasından başlayarak, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları uygular ve bunları yazılı ve sözlü olarak sunabilir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir, sorumluluk alır ve çözüm üretebilir.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarım makinaları ve teknolojileri konusunda AR-GE veya uygulama projesi hazırlar, tasarım ve imalat faaliyetlerini gerçekleştirir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirir ve gelişmesine katkıda bulunabilir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarım makinaları ve teknolojileri ile ilgili ulusal ve uluslararası yasa ve yönetmelikleri tanır ve uygular.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini paylaşır ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili gerek yurt içi gerekse yurtdışında uzman kişiler ile iletişim kurar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, ve bilimsel değerleri gözetme, öğretme ve denetleme yeterliliğine sahip olur 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yaş meyve-sebze paketleme tesisinde işlem akışı Kaynak kitaplardan ve sunumlardan yararlanılır.-I Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Paketleme tesislerinde boşaltma ve yıkama, temizleme sistemleri Kaynak kitaplardan ve sunumlardan yararlanılır.-II Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Paketleme tesislerinde kurutma ve mumlama sistemleri Kaynak kitaplardan ve sunumlardan yararlanılır.-III Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Yaş meyve-sebze paketleme tesislerinde kullanılan sınıflandırma sistemleri Kaynak kitaplardan ve sunumlardan yararlanılır.-IV Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Mekanik ve elektronik sınıflandırma sistemleri ve çalışma prensipleri Kaynak kitaplardan ve sunumlardan yararlanılır.-V Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Elektronik sınıflandırma sistemlerinde kullanılan yöntemler Kaynak kitaplardan ve sunumlardan yararlanılır.-VI Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Otomatik dolum sistemleri ve çalışma prensipleri (hacimsel ve tartım dolum) Kaynak kitaplardan ve sunumlardan yararlanılır.-VII Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Renk ve boyut duyarlı görüntü işleme modülleri Kaynak kitaplardan ve sunumlardan yararlanılır.-VIII Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Dinamik tartım modülü Kaynak kitaplardan ve sunumlardan yararlanılır.-VIX Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Yakın kızıl ötesi teknik kullanımı (NIR) Kaynak kitaplardan ve sunumlardan yararlanılır.-X Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Paketleme yöntemleri (elle dolum, otomatik dolum) Kaynak kitaplardan ve sunumlardan yararlanılır.-XI Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Paketleme teknolojisinde pnömatik sistemlerin kullanımı Kaynak kitaplardan ve sunumlardan yararlanılır.-XIII Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Elektronik sınıflandırma hattında kullanılan düşürme mekanizması Kaynak kitaplardan ve sunumlardan yararlanılır.-XIV Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Elektronik sınıflandırma hatlarında kullanılan taşıyıcı sistemlerin özellikleri Kaynak kitaplardan ve sunumlardan yararlanılır.-XV Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.05.2024 12:27