Genel Bilgi
Kod | TM526 |
Ad | Sıvıların Elektrostatik Püskürtülmesi Yöntemleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ALİ BAYAT |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrenci sıvıların elektrosatik yüklenebilmesi için gerekli teorik bilgileri ve elektrostatik yüklme yöntemlerini öğrenir
Dersin İçeriği
Elektrosatiğin temelleri, Elektrosatik kuvvet, elektrostaik yüklemede sıvıların fiziksel özelliklerinin etkileri, Elektrik alan şiddeti, Korona yükleme, Kontak yükleme, indüksiyon yükleme yöntemi
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
ELECTROSTATIC SPRAYING OF LIQUIDS 0th Edition by Bailey
Notlar
Ders sunuları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sıvıları elektrosatik yüklenmesinin temllerini öğrenir |
ÖÇ02 | Elektrostatik kuvvet ve elektriksel alan şiddetini hesaplar |
ÖÇ03 | Farklı sıvıların elektrosatik yüklemedeki davranışlarını öğrenir |
ÖÇ04 | Elektrosatik yükleme yöntemlerini öğrenir |
ÖÇ05 | Elektrosatik yüklü damlaların etkinliğini değerlendirmeyi öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama bilgisi kazanır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama bilgisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel ve toplumsal sorumluluk ile uygulayabilir. | 1 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız olarak kendi başına, bir problemin kurgulanmasından başlayarak, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları uygular ve bunları yazılı ve sözlü olarak sunabilir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir, sorumluluk alır ve çözüm üretebilir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarım makinaları ve teknolojileri konusunda AR-GE veya uygulama projesi hazırlar, tasarım ve imalat faaliyetlerini gerçekleştirir. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirir ve gelişmesine katkıda bulunabilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarım makinaları ve teknolojileri ile ilgili ulusal ve uluslararası yasa ve yönetmelikleri tanır ve uygular. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini paylaşır ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili gerek yurt içi gerekse yurtdışında uzman kişiler ile iletişim kurar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, ve bilimsel değerleri gözetme, öğretme ve denetleme yeterliliğine sahip olur | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Püskürtmeye Giriş | Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Corona Damla Yükleme Methodu | Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Damla yükü kütle oranı ve mobilitesi | Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Damlaların Buharlaşması,Jet akışkanların doğal ayrılması,Jet Akışkanların zorlanmış olarak ayrılması | Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Elektriksel olmayan kuvvetler ve diğer parametreler | Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Elektrostatik Kuvvetler | Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Yüklenmiş Damla Bulutları | Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Tipik Yük Kuvvetleri | Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Aerodinamik ve Stoke çapları | Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Damla Büyüklüğü Dağılımı | Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | tarla ilaçlama | Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | iyon kaynakları | Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Yüklenmiş Damlaların çeşitli uygulamaları | Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Elektrostatik atomizörler | Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,12 | ||
AKTS | 6 AKTS |