TM005 İnsansız Hava Araçları ile Sıvı Uygulamalarda Damla Kinematiği

6 AKTS - 3-1 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TM005
Ad İnsansız Hava Araçları ile Sıvı Uygulamalarda Damla Kinematiği
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ALİ MUSA BOZDOĞAN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. ALİ MUSA BOZDOĞAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

İnsansız hava aracını tanır, sıvı uygulamalarda damla kinematiğini öğrenir ve hesaplar.

Dersin İçeriği

İnsansız hava aracı ile yapılan sıvı uygulamalarda damla kinematiği, meteorolojik faktörler, rüzgar hızı-uçuş yüksekliği-çökelme hızı-sürtünme hızı arasındaki ilişkiler. .

Dersin Ön Koşulu

Yok.

Kaynaklar

www.shgm.gov.tr UAV in Agriculture, FAO.

Notlar

www.shgm.gov.tr


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İnsansız hava araçlarını (İHA) tanır.
ÖÇ02 İnsansız hava araçlarının (İHA) sıvı uygulamalarda kullanımını öğrenir.
ÖÇ03 Sıvı uygulamalarda kullanılan ekipman ve düzenleri kavrar.
ÖÇ04 İnsansız hava aracı ile sıvı uygulamalarda meteorolojik faktörlerin sınır değerini öğrenir.
ÖÇ05 Logaritmik rüzgar eşitliğini öğrenir.
ÖÇ06 Damla çapları-Çökelme hızı - Türbülans hızı - Rüzgar hızı - Sürtünme hızı arasındaki ilişkiyi öğrenir ve hesaplar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama bilgisi kazanır. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama bilgisine sahip olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel ve toplumsal sorumluluk ile uygulayabilir. 2
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız olarak kendi başına, bir problemin kurgulanmasından başlayarak, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları uygular ve bunları yazılı ve sözlü olarak sunabilir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir, sorumluluk alır ve çözüm üretebilir.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilir. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarım makinaları ve teknolojileri konusunda AR-GE veya uygulama projesi hazırlar, tasarım ve imalat faaliyetlerini gerçekleştirir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirir ve gelişmesine katkıda bulunabilir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarım makinaları ve teknolojileri ile ilgili ulusal ve uluslararası yasa ve yönetmelikleri tanır ve uygular. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini paylaşır ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili gerek yurt içi gerekse yurtdışında uzman kişiler ile iletişim kurar. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, ve bilimsel değerleri gözetme, öğretme ve denetleme yeterliliğine sahip olur
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İnsansız Hava Araçları (İHA) tanıma. Önerilen çalışmalardan bilgi edinme.
2 İnsansız hava aracının (İHA) sıvı uygulamalarda kullanımı. Önerilen çalışmalardan bilgi edinme.
3 İnsansız hava araçlarında (İHA) kullanılan sıvı püskürtme ekipmanları. Önerilen çalışmalardan bilgi edinme.
4 İnsansız hava araçlarında (İHA) kullanılan sıvı püskürtme düzenleri. Önerilen çalışmalardan bilgi edinme.
5 Damla çaplarını sınıflandırma. Önerilen çalışmalardan bilgi edinme.
6 Damla buharlaşması. Önerilen çalışmalardan bilgi edinme.
7 Damla çökelme (Sedimantasyon) hızı. Önerilen çalışmalardan bilgi edinme.
8 Ara Sınav Önerilen çalışmalardan bilgi edinme.
9 Meteorolojik faktörler. Önerilen çalışmalardan bilgi edinme.
10 Meteorolojik koşullara göre insansız hava aracı (İHA) ile uygulamaya karar verme. Önerilen çalışmalardan bilgi edinme.
11 Uygulama yüksekliği - Rüzgar hızı ilişkileri. Önerilen çalışmalardan bilgi edinme.
12 Türbülans hızı. Önerilen çalışmalardan bilgi edinme.
13 Logaritmik rüzgar profili eşitliği. Önerilen çalışmalardan bilgi edinme.
14 Rüzgar hızı - Damla çapı arasındaki İlişkiler. Önerilen çalışmalardan bilgi edinme.
15 Rüzgar hızı - Sedimantasyon hızı - Sürtünme hızı İlişkiler. Önerilen çalışmalardan bilgi edinme.
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Önerilen çalışmalardan bilgi edinme.
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Önerilen çalışmalardan bilgi edinme.


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 153
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,12
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.05.2024 12:25