Genel Bilgi
Kod | DTMT801 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. KUBİLAY KAZIM VURSAVUŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ZELİHA BEREKET BARUT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. KUBİLAY KAZIM VURSAVUŞ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ALİ BAYAT (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. HASAN HÜSEYİN ÖZTÜRK (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ALİ MUSA BOZDOĞAN (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. AHMET İNCE (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. SAİT MUHARREM SAY (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Araştırıcının yürütülmekte olan çalışmalarını danışmanıyla birlikte yürütülmesi hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği
Uzmanlık alanı ve tez konusu ile ilgili makaleler, yürütülmekte olan araştırmalar
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Bilimsel arama motorlarından elde edilen internet kaynakları
Notlar
Konuyla ilgili ders notu, kitap, araştırma makalesi, süreli yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Araştırıcı danışmanıyla birlikte konusuyla ilgili olan güncel gelişmeler hakkında bilgi kazanır. |
ÖÇ02 | Araştırıcı danışmanıyla birlikte yürütmekte olduğu lisansüstü tezini ve araştırmalarını tartışarak bilgi edinir. |
ÖÇ03 | Araştırıcı danışmanı tarafından verilen bilgiler ışığında denemelerini yapar |
ÖÇ04 | Araştırmacı elde etmiş olduğu verileri kullanarak istatistiksel analizleri gerçekleştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama bilgisi kazanır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama bilgisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel ve toplumsal sorumluluk ile uygulayabilir. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız olarak kendi başına, bir problemin kurgulanmasından başlayarak, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları uygular ve bunları yazılı ve sözlü olarak sunabilir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir, sorumluluk alır ve çözüm üretebilir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarım makinaları ve teknolojileri konusunda AR-GE veya uygulama projesi hazırlar, tasarım ve imalat faaliyetlerini gerçekleştirir. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirir ve gelişmesine katkıda bulunabilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarım makinaları ve teknolojileri ile ilgili ulusal ve uluslararası yasa ve yönetmelikleri tanır ve uygular. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini paylaşır ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili gerek yurt içi gerekse yurtdışında uzman kişiler ile iletişim kurar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, ve bilimsel değerleri gözetme, öğretme ve denetleme yeterliliğine sahip olur | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yürütülmekte olan araştırmalar 1 | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Yürütülmekte olan araştırmalar 2 | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Yürütülmekte olan araştırmalar 3 | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Yürütülmekte olan araştırmalar 4 | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Yürütülmekte olan araştırmalar 5 | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Yürütülmekte olan araştırmalar 6 | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Yürütülmekte olan araştırmalar 7 | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | İlgili kaynakların araştırılması ve ödev hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Yürütülmekte olan araştırmalara ilişkin istatistiksel yöntem belirleme ve analiz sonuçlarının tartışılması 8 | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Yürütülmekte olan araştırmalara ilişkin istatistiksel yöntem belirleme ve analiz sonuçlarının tartışılması 9 | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Yürütülmekte olan araştırmalara ilişkin istatistiksel yöntem belirleme ve analiz sonuçlarının tartışılması 10 | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Yürütülmekte olan araştırmalara ilişkin istatistiksel yöntem belirleme ve analiz sonuçlarının tartışılması 11 | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Yürütülmekte olan araştırmalara ilişkin istatistiksel yöntem belirleme ve analiz sonuçlarının tartışılması 12 | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Yürütülmekte olan araştırmalara ilişkin istatistiksel yöntem belirleme ve analiz sonuçlarının tartışılması 13 | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Yürütülmekte olan araştırmalara ilişkin istatistiksel yöntem belirleme ve analiz sonuçlarının tartışılması 14 | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili kaynakların araştırılması ve ödev hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili kaynakların araştırılması ve ödev hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 28 | 392 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 9 | 18 | 162 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 5 | 10 | 50 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 608 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 24,32 | ||
AKTS | 24 AKTS |