Genel Bilgi
Birim | ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU |
Moda Tasarımı | |
Kod | MDT135 |
Ad | İletişim |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. BERRİN AVCILAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. ILGIN ÖZŞAHİNOĞLU
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders ile öğrenciye, sözlü, sözsüz, yazılı, biçimsel, biçimsel olmayan ve örgüt içi ile dışı arasında iletişim kurma yeterlikleri kazandırılacaktır.
Dersin İçeriği
Sözlü, yazılı, sözsüz, biçimsel, biçimsel olmayan ve örgüt dışı iletişim kavramları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notları, görsel ve işitsel ders gereçleri, iş talimatları, organizasyon şemaları, iş tanımları, mevzuat.
Notlar
Etkili iletişimin Altı yolu, Oğuz SAYGIN
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İletişimde grafik ve görsel araçların kullanımını öğrenir. |
ÖÇ02 | Bireysel iletişim kurabilme |
ÖÇ03 | Örgütsel iletişim kurabilme |
ÖÇ04 | Sözlü iletişim kurabilme |
ÖÇ05 | Sözsüz iletişim kurabilme |
ÖÇ06 | İletişim türlerini öğrenme |
ÖÇ07 | İş görüşmesi yapabilme |
ÖÇ08 | Biçimsel iletişim kavramlarını öğrenme |
ÖÇ09 | Biçimsel olmayan iletişim kavramlarını öğrenme |
ÖÇ10 | örgüt dışı iletişim kavramları öğrenme |
ÖÇ11 | Sözlü, sözsüz, yazılı, biçimsel, biçimsel olmayan ve örgüt içi ile dışı arasında iletişim kurma yeterlikleri kazanacaktır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda tasarımı alanında sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgileri açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda tasarımı alanı ile ilgili materyaller, yöntem ve teknikleri analiz eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda Tasarımı alan problemlerini analiz ederek çözümlemesini değerlendirir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda Tasarımı faaliyet ve uygulamalarına yönelik eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerine sahiptir. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İş güvenliği ve sosyal güvenlik konularında yeterli altyapıya sahiptir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel sorumluluk alma ve takım çalışmalarında etkin olarak çalışır. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları analiz eder ve yorumlar. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahip, çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulayabilme yeteneğine sahiptir. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte ofis yazılımları ve iletişim teknolojilerini kullanma yeteneğine sahiptir. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda ürünlerini uygun yöntemlerle tanıtır ve pazarlama stratejilerini uygular. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Koleksiyon için gerekli trend ve pazar araştırmaları sürecini planlar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarımların kalıplarını hazırlar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarımlar için uygun dikim tekniklerini analiz eder ve uygular. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Moda tasarımı uygulanmasında edindiği bilgileri kullanıp 2 boyutlu yüzeyler ve 3 boyutlu ürünler oluşturma süreçlerini değerlendirir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturur ve yeni tasarımlar hazırlar. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Estetik konularında yeterli altyapıya sahiptir. | |
PÖÇ18 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve moda tarihi konularını değerlendirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Seçtiği temaya uygun tasarım tekniklerinin seçer ve uygular. | |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elyaf, iplik, dokuma, terbiye, örme ve konfeksiyon üretimi konularında yeterli altyapıya sahiptir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İletişim kavramı ve önemi | Ders materyalleri ile derse gelme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | İletişimin temel öğeleri 1 | Ders materyalleri ile derse girme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | İletişimin temel öğeleri 2 | Ders materyalleri ile derse girme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | İletişim türleri | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Sözlü İletişim türleri | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Benzetim |
6 | Sözlü iletişim sunumu 1 | Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösteri |
7 | Sözlü iletişim sunumu 2 | Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Sözsüz iletişim | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | İş görüşmesi (Mülakat) | Sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Yazılı iletişim türleri 1 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Yazılı iletişim türleri 2 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | İletişimde grafik ve görsel araçlar | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım |
14 | Powerpoint sunum teknikleri 1 | Araştırma ve sunum yapma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Grup Çalışması |
15 | Powerpoint sunum teknikleri 2 | Araştırma ve sunum yapma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 74 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,96 | ||
AKTS | 3 AKTS |