Genel Bilgi
Kod | SAFS0037 |
Ad | The Methodology and Practice of Agroecology (Science of Sustainable Agriculture) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SİBEL UYGUR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Agroekolojinin teorik temellerini, Alternatif Tarım Sistemleri ve Teknolojilerinin Tasarımı, Alternatif Üretim Sistemleri, Böcekler, Patojenler ve Yabancı Otların Ekolojik Yönetimini öğretmek.
Dersin İçeriği
Sürdürülebilirliği sağlamak için daha çevreci ve ekolojik yöntemlere gereksinim duyulmaktadır. Tüm bunları uygularken sertifikalı tarım, zengin ekim nöbeti, entegre zararlı mücadele yöntemleri, sertifikalı tohum, analiz sonuçlarına göre gübreleme, sulama ve tüketici-üretici-araştırmacı etkileşimi oldukça önemlidir. Ayrıca, kaynakların kullanımı ve korunması ile tüketicinin eğitimi ve farkındalığı agroekolojinin bir diğer konusudur. Bu derste, sosyal ve pratik bir hareket olarak bir agroekoloji terimi ve ilkeleri tartışılacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Agroecology: The Science Of Sustainable Agriculture Editor: Miguel A Altieri
Notlar
Agroecology: The Science Of Sustainable Agriculture Editor: Miguel A Altieri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Agroekoloji bilim dalı hakkında bilgi edinirler |
ÖÇ02 | Agroekoloji bilim dalının prensiplerini öğrenirler. |
ÖÇ03 | Agroekolojik düşüncenin gelişimini, metodolojisini, uygulamalarını, tarımsal ekosistemlerin belirleyici faktörlerini, kaynaklarını, süreçlerini ve sürdürülebilirliğini öğrenirler. |
ÖÇ04 | Alternatif tarım sistem ve teknolojilerini planlamayı öğrenirler. |
ÖÇ05 | Böceklerin, patojenlerin ve yabancı otların ekolojik mücadele yöntemlerini öğrenirler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sürdürülebilir Tarım Bilimi (Agroekoloji) ve Gıda Güvenliğinin temel prensipleri hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | 5 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası platformda geçerli sertifikalı tarım sistemlerini ve kimyasal kalıntısız üretimi öğrenir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sürdürülebilir tarım ve gıda güvenliği konularında var olan yasa ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur ve yeni yaklaşımlar geliştirir. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ve mineral döngüsünün ekosistem dinamikleri içerisinde yürütülmesinde uygun ekim nöbeti sistemlerini planlar ve yürütür. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sağlıklı bitkisel üretim materyalleri (tohum, fide, fidan) ve insan beslenmesinde faydalı hayvansal ürünler geliştirir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak ve su kaynaklarının korunması, geliştirilmesi ve sürdürülebilir kullanımına yönelik çevreye duyarlı stratejiler hakkında bilgi sahibi olur. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sürdürülebilir toprak yönetimi için ekolojik eksenli toprak ve bitkinin sağlıklı beslenmesi konusunda gübreleme programları geliştirir. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kültür Bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan hastalık etmenleri, zararlı yabancı otlar, böcekler, nematodlar ve akarların sürdürülebilir mücadele yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sürdürülebilir tarım sistemlerinde bitkisel ve hayvansal üretimin bütünsel yaklaşımla yürütülmesini sağlar. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Zamanında ve doğru mekanizasyon programları oluşturmayı öğrenir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarımsal üretimde ekonomik sürdürülebilirlik bağlamında ürün eldesini ve tüketiciye güvenli bir şekilde ulaşımını sağlayacak yaklaşımlar geliştirir. | 1 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gıda güvenliği ve gıda güvencesini teminat altına alacak sistemler geliştirebilir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Üretilen ürünün, üreticiye, maksimum fayda sağlamasına yönelik tarımsal işlemleri ve ekonomik analizlerini bilir. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sürdürülebilir tarım ve gıda güvenliği konularında bağımsız veya ekip çalışması şeklinde Ar-Ge projeleri geliştirebilir ve uygulayabilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Agroekolojik Düşüncenin Gelişimi | Önerilen kitap ve notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Agroekoloji Metodolojisi ve Uygulaması | Önerilen kitap ve notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Agroekosistem: Belirleyi Faktörler, Kaynaklar, Süreçler ve Sürdürülebilirlik | Önerilen kitap ve notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Alternatif Tarıma Uygun Sürdürülebilir Teknolojiler Üretmek | Önerilen kitap ve notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Sürdürülebilir Tarımsal Sistemler Tasarlamak | Önerilen kitap ve notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Organik Tarım | Önerilen kitap ve notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Polikültür Tarım Sistemleri | Önerilen kitap ve notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ara sınava kadar işlenmiş konulardan | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Ekim Nöbeti ve Minimum Toprak İşleme | Önerilen kitap ve notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Entegre Zararlı Yönetimi | Önerilen kitap ve notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Yabancı Ot Ekolojisi ve Mücadelesi | Önerilen kitap ve notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Traditional Agriculture | Önerilen kitap ve notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Ecologically Based Agricultural Development Programs | Önerilen kitap ve notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Transition from Traditional Agriculture Systems to Sustainable Agriculture Systems | Önerilen kitap ve notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Sürdürülebilir Tarıma Doğru | Önerilen kitap ve notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavı | Final sınavına kadar işlenmiş konulardan | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına kadar işlenmiş konulardan | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |