Genel Bilgi
Kod | SAFS0035 |
Ad | Reducing the Environmental Impact of Ruminants |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. UĞUR SERBESTER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. UĞUR SERBESTER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders ruminant beslemenin gezegenimiz üzerindeki etkisinin anlaşılmasına yardımcı olmaktadır. Dersi alan öğrencilere ruminant hayvanlar tarafından salınan metanın azaltılması konusunda bilgiler verilmektedir. Ayrıca, özellikle nitrojen ve fosfor gereksinmelerinin karşılanması üzerinde de durulmaktadır.
Dersin İçeriği
Ruminantlar ve çevre arasındaki etkileşim, ruminantların azot ve fosfor gereksinmeleri, rumende azot ve fosfor metabolizması, ruminantlarda besin madde kullanım etkinliğinin iyileştirilmesi, metan salınımı ve küresel ısınma üzerine etkisi
Dersin Ön Koşulu
Bu dersi alacak öğrencilerin öncelikle lisans döneminde genel hayvan besleme ve ruminant besleme derslerini alması ya da dersin hocası ile önceden konuşarak onayını alması gerekmektedir.
Kaynaklar
Nitrogen and Phosphorus Nutrition of Cattle, CABI Publishing
Notlar
Nitrogen and Phosphorus Nutrition of Cattle, CABI Publishing
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci(ler) hayvansal üretim devam ederken ruminantların gezegenimiz üzerindeki etkilerinin neler olduğu ve bu olumsuz etkilerin nasıl azaltılabileceği üzerine bilgiler edinecektir. Ayrıca, öğrenci(ler) çevre ve ruminant üretimi arasındaki etkileşimleri kavrayabilecektir. |
ÖÇ02 | Öğrenci(ler) çevre ve ruminant üretimi arasındaki etkileşimleri kavrayabilecektir. |
ÖÇ03 | Öğrenci(ler) rumen koşulları ile fizyolojik ve metabolik yolları öğrenecektir. |
ÖÇ04 | Farklı enerji ve protein parçalama sistemlerini öğrenebilecektir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sürdürülebilir Tarım Bilimi (Agroekoloji) ve Gıda Güvenliğinin temel prensipleri hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | 3 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası platformda geçerli sertifikalı tarım sistemlerini ve kimyasal kalıntısız üretimi öğrenir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sürdürülebilir tarım ve gıda güvenliği konularında var olan yasa ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur ve yeni yaklaşımlar geliştirir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ve mineral döngüsünün ekosistem dinamikleri içerisinde yürütülmesinde uygun ekim nöbeti sistemlerini planlar ve yürütür. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sağlıklı bitkisel üretim materyalleri (tohum, fide, fidan) ve insan beslenmesinde faydalı hayvansal ürünler geliştirir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak ve su kaynaklarının korunması, geliştirilmesi ve sürdürülebilir kullanımına yönelik çevreye duyarlı stratejiler hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sürdürülebilir toprak yönetimi için ekolojik eksenli toprak ve bitkinin sağlıklı beslenmesi konusunda gübreleme programları geliştirir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kültür Bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan hastalık etmenleri, zararlı yabancı otlar, böcekler, nematodlar ve akarların sürdürülebilir mücadele yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sürdürülebilir tarım sistemlerinde bitkisel ve hayvansal üretimin bütünsel yaklaşımla yürütülmesini sağlar. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Zamanında ve doğru mekanizasyon programları oluşturmayı öğrenir. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarımsal üretimde ekonomik sürdürülebilirlik bağlamında ürün eldesini ve tüketiciye güvenli bir şekilde ulaşımını sağlayacak yaklaşımlar geliştirir. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gıda güvenliği ve gıda güvencesini teminat altına alacak sistemler geliştirebilir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Üretilen ürünün, üreticiye, maksimum fayda sağlamasına yönelik tarımsal işlemleri ve ekonomik analizlerini bilir. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sürdürülebilir tarım ve gıda güvenliği konularında bağımsız veya ekip çalışması şeklinde Ar-Ge projeleri geliştirebilir ve uygulayabilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İnsan beslenmesinde ruminant ürünlerinin önemi | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Ruminantlar ve çevre arasındaki etkileşimler | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Ruminantlarda azot gereksinmesi ve metabolizması | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Ruminantlarda azot dengesi | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Rumende azot kullanım etkinliği üzerinde etkili olan faktörler | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Rasyon karbonhidrat varlığı | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Ruminal fermentasyonun kontrol ve manipülasyonu | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Rumende fosfor metabolizması | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Ruminantlarda fosfor metabolizması ve gereksinmesi | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Ruminantlarda besin madde kullanım etkiniliğinin iyileştirilmesi | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Ruminantlardan salınan sera gazları | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Ruminantlardan metan salınımı | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Ruminantlarda metan salınımıyla ilişkili mikrobiyal populasyon - bakteri | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
16 | Ruminantlarda metan salınımıyla ilişkili mikrobiyal populasyon - Protozoa | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Ruminantlarda metan salınımıyla ilişkili mikrobiyal populasyon - Metanojenler | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |