SAFS0034 Soil Biotechnology

7 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SAFS0034
Ad Soil Biotechnology
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 7 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. İBRAHİM ORTAŞ


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin temel amacı öğrencilere toprak biyoteknolojisi ve toprak bilimi ile reaksiyona giren biyoteknoloji alanı ve toprak mikrobiyal uygulamaları hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır. Ayrıca toprak biyoteknolojisinin metodolojisini vermek.

Dersin İçeriği

Tarım ve özellikle toprak mikroorganizmaları ile ilgili biyoteknolojinin tanımı, Toprak verimliliği ile ilgili Rizosfer dinamiği, Serbest yaşayan N2-bağlayıcı bakteriler gibi toprak organizmalarının rolü, Rhizobium ve mikoriza izolasyonu ve bitki köklerine yeniden kültür ve yeniden aşılama, Kullanım mikro çoğaltılmış bitkilerde toprak organizmaları (doku kültürü), Biyoteknolojik metodoloji kullanarak Biyo gübre üretimi, Biyoteknolojik yöntemlerle faydalı toprak organizmalarının üretimi, Bakteriyel aşılama, Bitki büyüme düzenlemeleri ve fitotoksinler ve bunların bitki sağlığı ve toprak kalitesine etkileri ve toprak mikroorganizmaları ile ilişkisi , Mikoriza spor sayım teknikleri, Mikorhizal aşılama ve seçilmiş yararlı toprak mikroorganizmalarının tarımda kullanılması ana konulardır.

Dersin Ön Koşulu

hayır

Kaynaklar

Lynch, J.M.1983.Soil Biotechnology. Microbiological factors in crop productivity. Blackwell Science Inc. Agothos, N., and Reineke, W. 2003. Biotechnology for the environment: Soil remediation. (Focus on biotechnology) Springer .1 edition

Notlar

Lynch, J.M.1983.Soil Biotechnology. Microbiological factors in crop productivity. Blackwell Science Inc. Agothos, N., and Reineke, W. 2003. Biotechnology for the environment: Soil remediation. (Focus on biotechnology) Springer .1 edition


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Biyoteknolojik yaklaşım açısından toprak materyalini anlamak. Tarımsal arazi kullanımının iyileştirilmesinde biyoteknolojinin önemini kavrar.
ÖÇ02 Toprak ve çevreye zarar veren unsurların biyoteknolojik yöntemler ve uygulamalarla nasıl iyileştirilebileceğini kavrama. Toprak biyoteknolojisinin uygulanabilirliğini kazandırma.
ÖÇ03 Çevreyi ve çevredeki kirliliği, endüstriyel atıkları ve tarım kimyasallarını tespit etme ve kontrol altına alma, ekonomik kazanç sağlama, biyolojik olarak kolay parçalanabilir materyaller üretmek
ÖÇ04 toprak mikroorganizmalarının genetik, kimyasal ve fiziksel özelliklerini geliştirme ayrıca insan yaşamı için gerekli olan yeni teknolojiler, süreçler ve ürünler geliştirme.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sürdürülebilir Tarım Bilimi (Agroekoloji) ve Gıda Güvenliğinin temel prensipleri hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. 3
PÖÇ02 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ulusal ve uluslararası platformda geçerli sertifikalı tarım sistemlerini ve kimyasal kalıntısız üretimi öğrenir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sürdürülebilir tarım ve gıda güvenliği konularında var olan yasa ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur ve yeni yaklaşımlar geliştirir.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Su ve mineral döngüsünün ekosistem dinamikleri içerisinde yürütülmesinde uygun ekim nöbeti sistemlerini planlar ve yürütür.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sağlıklı bitkisel üretim materyalleri (tohum, fide, fidan) ve insan beslenmesinde faydalı hayvansal ürünler geliştirir. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toprak ve su kaynaklarının korunması, geliştirilmesi ve sürdürülebilir kullanımına yönelik çevreye duyarlı stratejiler hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sürdürülebilir toprak yönetimi için ekolojik eksenli toprak ve bitkinin sağlıklı beslenmesi konusunda gübreleme programları geliştirir.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kültür Bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan hastalık etmenleri, zararlı yabancı otlar, böcekler, nematodlar ve akarların sürdürülebilir mücadele yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sürdürülebilir tarım sistemlerinde bitkisel ve hayvansal üretimin bütünsel yaklaşımla yürütülmesini sağlar.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Zamanında ve doğru mekanizasyon programları oluşturmayı öğrenir. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tarımsal üretimde ekonomik sürdürülebilirlik bağlamında ürün eldesini ve tüketiciye güvenli bir şekilde ulaşımını sağlayacak yaklaşımlar geliştirir.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gıda güvenliği ve gıda güvencesini teminat altına alacak sistemler geliştirebilir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Üretilen ürünün, üreticiye, maksimum fayda sağlamasına yönelik tarımsal işlemleri ve ekonomik analizlerini bilir. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sürdürülebilir tarım ve gıda güvenliği konularında bağımsız veya ekip çalışması şeklinde Ar-Ge projeleri geliştirebilir ve uygulayabilir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Mikrobiyal saprofitlerin toprak biyolojisi ile ilişkisi, okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
2 Spermosferik ve rizosfer nedir, toprak biyoteknolojisinde rizosferin rolü nedir? okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
3 Bitki kökleri mikroorganizma enfeksiyonunun bitki büyümesi için önemi nedir? okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
4 Mikroorganizmalar tarafından fitotoksin üretimi ve gelişimini düzenleyiciler okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
5 Toprak biyoteknolojisinin toprak uygulamasının toprak sağlığı üzerindeki etkileri, okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
6 Tarımsal sistemlerde mikroorganizmaların uygulamaları ve yöntemleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
7 Biyokömür uygulaması bir toprak biyoteknolojisi uygulaması mı? okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
8 ara sınavlar okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Pratik toprak açısından biyobozunma ve biyoteknolojik uygulamalar, okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım
10 Biyolojik arıtma ve toprak biyoteknolojisinin tanımı ve ilkeleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
11 Toprak sistemlerindeki ağır metal kirliliğinin biyoteknolojik olarak iyileştirilmesi okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
12 Toprak pestisit kirliliğinin biyoteknolojik gelişimi okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
13 Mikrobiyal saprofitlerin toprak biyolojisi ile ilişkisi (devam) okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
14 Toprak hidrokarbon kirliliğinin biyoteknolojik gelişimi okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
15 Toprakta nükleer atık kirliliğinin biyoteknolojik olarak iyileştirilmesi okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
16 Petrol kirliliği alanlarının toprak biyoteknolojik yöntemlerle iyileştirilmesi ve temizlenmesi okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
17 final sınavı okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 5 10
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 18 18
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 170
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,80
AKTS 7 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 11:20