Genel Bilgi
Kod | SAFS0014 |
Ad | Diffusion and Adoption of Innovations in Rural Areas |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. DİLEK BOSTAN BUDAK |
Dersin Amacı / Hedefi
Yeniliklerin yayılmasını etkileyen faktörlerin bilinmesi ve buna göre programlar düzenlenmesi
Dersin İçeriği
Yenilik ve Tarım; Yeniliklerin Özellikleri (Yararlılık, Uygunluk, Karmaşıklık-Basitlik, Denenebilirlik, Gözlenebilirlik); Yenilikçilik İndeksli; Yeniliklerin Benimseme Süreci; Erken ve Geç Benimseyen toplumun Sosyo-Ekonomik ve Kültürel, Haberleşme Davranışları ve Kişisel Özellikleri (Yaş, Cinsiyet, Eğitim, Rol, Statü, Kültür, Sosyal Değerler, sosyalleşme, tutum, yayım elemanı ile görüşme sıklığı, vb.)
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Diffusion of Innovation, Everet Rogers
Notlar
Tarımsal Yayım, Ziya Yurttaş
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Katılımcı yenilik sürecini bilecek |
ÖÇ02 | Katılımcı yenilikleri benimseme sürecini bilecek |
ÖÇ03 | Katılımcı yenilik sürecinin sonuçlarını bilecek |
ÖÇ04 | Katılımcı yenilikleri benimsemeyenlerin özelliklerini bilecek |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sürdürülebilir Tarım Bilimi (Agroekoloji) ve Gıda Güvenliğinin temel prensipleri hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası platformda geçerli sertifikalı tarım sistemlerini ve kimyasal kalıntısız üretimi öğrenir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sürdürülebilir tarım ve gıda güvenliği konularında var olan yasa ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur ve yeni yaklaşımlar geliştirir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ve mineral döngüsünün ekosistem dinamikleri içerisinde yürütülmesinde uygun ekim nöbeti sistemlerini planlar ve yürütür. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sağlıklı bitkisel üretim materyalleri (tohum, fide, fidan) ve insan beslenmesinde faydalı hayvansal ürünler geliştirir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak ve su kaynaklarının korunması, geliştirilmesi ve sürdürülebilir kullanımına yönelik çevreye duyarlı stratejiler hakkında bilgi sahibi olur. | 1 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sürdürülebilir toprak yönetimi için ekolojik eksenli toprak ve bitkinin sağlıklı beslenmesi konusunda gübreleme programları geliştirir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kültür Bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan hastalık etmenleri, zararlı yabancı otlar, böcekler, nematodlar ve akarların sürdürülebilir mücadele yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sürdürülebilir tarım sistemlerinde bitkisel ve hayvansal üretimin bütünsel yaklaşımla yürütülmesini sağlar. | 1 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Zamanında ve doğru mekanizasyon programları oluşturmayı öğrenir. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarımsal üretimde ekonomik sürdürülebilirlik bağlamında ürün eldesini ve tüketiciye güvenli bir şekilde ulaşımını sağlayacak yaklaşımlar geliştirir. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gıda güvenliği ve gıda güvencesini teminat altına alacak sistemler geliştirebilir. | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Üretilen ürünün, üreticiye, maksimum fayda sağlamasına yönelik tarımsal işlemleri ve ekonomik analizlerini bilir. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sürdürülebilir tarım ve gıda güvenliği konularında bağımsız veya ekip çalışması şeklinde Ar-Ge projeleri geliştirebilir ve uygulayabilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yayılma Nedir? | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Yayılmanın temel bileşenleri | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Yayılmanın tarihçesi | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | yayılma araştırmalarının katkıları | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Yeniliğin gelişme süreci | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Yeniliğin karar süreci | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Karar süreci | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Yenilik | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Yeniliğin özellikleri | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Kabul oranı | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Kabul edenler | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Ara sınav | ders notları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
13 | Yayılma ağı | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Değişim | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Değişim elemanı | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Kurumlarda yenilik | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Yeniliğin sonuçları | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |